تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ نبرد سهمیه در دوئل رحمتی- استقلال

دیدار‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر امشب در شرایطی آغاز می‌شود که نتایج مسابقات امشب نقش مهمی در معرفی نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا ایفا خواهد کرد.

کد خبر: ۶۷۹۷۴
۱۵:۲۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ نبرد سهمیه در دوئل رحمتی- استقلال


دیدارنیوز ـ مهدی زعیم زاده: استقلال با کسب دو برد ارزشمند مقابل پارس‌جنوبی جم و سپاهان جایگاه دومی خود را تثبیت کرد. برد در دوئل شش امتیازی با سپاهان باعث شد تا فرهاد مجیدی و شاگردانش گام بلندی در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بردارند. استقلال امشب هم یک نبرد شش امتیازی پیش رو دارد؛ مصاف با شهرخودرو تیم پنجم جدول.

آبی‌ها خاطره خوبی از بازی با شهرخودرو در مشهد ندارند، فصل گذشته در همین مقاطع فصل بود که استقلال یک-صفر در مشهد باخت. نتیجه‌ای که باعث از بین رفتن شانس قهرمانی استقلال و اخراج وینفرد شفر شد. با توجه به اینکه دو بازی بعدی استقلال در لیگ دیدار‌های متعادلی هستند نتیجه گرفتن این تیم در بازی امشب تا حدودی خیال مجیدی را برای کسب سهمیه راحت خواهد کرد.

در آنسوی میدان، شهرخودرو با مربی جدیدش، سهراب بختیاری‌زاده هنوز بردی در لیگ نیاورده است. این تیم اگر می‌خواهد آسیایی شود حتما باید در دیدار امشب به برد برسد.

این بازی فراتر از جایگاه دو تیم در جدول، حساسیت‌های دیگری هم دارد. از تقابل یک مربی استقلالی با استقلال که عبور کنیم نکته با اهمیت این دیدار رویارویی مهدی رحمتی، سنگربان شهرخودرو، با تیم سابقش است. رحمتی که این فصل عملکرد بسیار خوبی در شهرخودرو داشته برای بازی امشب انگیزه‌های فراوانی خواهد داشت. ضمن اینکه جدال لفظی او با حسین حسینی، جانشینش در استقلال به هر دو دروازه‌بان انگیزه زیادی می‌دهد که در بازی امشب خودی نشان دهند.
 

آخرین فرصت برای سپاهان
امشب دو دیدار دیگر هم برگزار خواهد شد. سپاهان پس از باخت مقابل استقلال در اصفهان میزبان تیم آماده نساجی است. گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی شرایط جسمانی مطلوبی پیدا کرده و در این بازی روی نیمکت خواهد نشست. سپاهان شدیدا به برد در این بازی خانگی نیاز دارد. این تیم با کسب نتایج نامطلوب در هفته‌های اخیر هم شانس قهرمانی را از دست داد و هم رتبه دوم را. سپاهان هم اکنون چهارم است و با کمی تزلزل شانس آسیایی شدن خود را بر باد رفته خواهد دید. میهمان سپاهان تیم تحسین برانگیز این روز‌های فوتبال ایران نساجی است که با محمود فکری عالی نتیجه گرفته است. استقلال و سپاهان پس از بازی امشب‌شان در لیگ باید برای دیدار حیاتی در جام حذفی برابر یکدیگر آماده شوند.

دیگر دیدار امشب بازی فولاد و نفت مسجدسلیمان از هفته بیست و چهارم است. این دیدار به دلیل ابتلای بازیکنان فولاد به کرونا در زمان خودش برگزار نشد. این بازی هم در معادلات بالای جدول موثر است. در واقع هر سه دیدار امشب مسابقات مهمی برای تیم‌های حاضر در کورس نایب قهرمانی و کسب سهمیه محسوب می‌شوند. فولاد کمی از رقبا عقب افتاده و اگر می‌خواهد همچنان به آسیا فکر کند مجبور است در این دربی خوزستانی برنده شود. فولادی‌ها رقیبی سرسخت همچون نفت مسجدسلیمان پیش رو دارند که به این راحتی‌ها نمی‌بازد.
 
هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ نبرد سهمیه در دوئل رحمتی- استقلال
 

جشن قهرمانی و خطر محروم شدن
بازی‌های هفته بیست و هشتم در سه روز برگزار خواهد شد. پرسپولیس در تک دیدار فرداشب در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن است. قهرمان لیگ در شرایطی این بازی خانگی برگزار می‌کند که قرار است پس از این بازی مراسم اهدای جام قهرمانی برگزار شود. همین موضوع احتمالا برای قرمز‌ها انگیزه ایجاد می‌کند که به فکر برد باشند. ذوب‌آهن، اما در منطقه خطر قرار دارد و قطعا در این بازی به آب و آتش خواهد زد تا امتیاز بگیرد. مهم‌ترین نگرانی پرسپولیسی‌ها اتفاقات خارج از زمین است قرار است قبل از این بازی، رای فیفا درباره شکایت برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس اعلام شود، شاید پرسپولیس در شرایطی به مصاف ذوب‌آهن برود که با مجازات فیفا و پنجره‌های بسته نقل و انتقالاتی روبرو شده باشد. به هر حال پرسپولیس می‌خواهد با یک برد جشن قهرمانی بگیرد و رکورد‌های خود در لیگ را بهبود ببخشد. برد در این بازی به پرسپولیس کمک خواهد کرد تا به رکورد جدیدی در کسب امتیاز در تاریخ لیگ ایران نزدیک شود.

پنج دیدار این هفته هم دوشنبه برگزار خواهد شد. بازی‌هایی مهم برای تیم‌های انتهای جدول.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی