تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

آخرین خبرها از انفجار بیروت + بروزرسانی

لبنان عزادار شهروندان شهر بیروت شد. انفجار مهیبی که شامگاه سه شنبه ۱۴ مرداد در بندر بیروت رخ داد، خسارت سنگینی به لبنان زد و جان صدها لبنانی را گرفت.

کد خبر: ۶۷۸۲۹
۱۱:۴۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سرویس جهان: زیباترین شهرهای جهان در سرزمین کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ سیاه‌پوش شد. شامگاه سه‌شنبه انفجاری مهیب بند بیروت را لرزاند. این انفجار به میزانی سهمگین بود که متخصصین تخمیل زده‌اند که نیمی از شهر بیروت خسارت دیده است.

در این مطلب می‌توانید آخرین خبرهای مربوط به انفجار لبنان را پیگیری نمایید. 

 

مفقود شده‌های انفجار بیروت (۱۷:۰۳)

به گزارش سی‌ان‌ان، به گفته یک مقام مسئول، صدها نفر در پی انفجار بندر بیروت طبق اطلاع اعضای خانواده آنها، مفقود شده‌اند و این نگرانی از شمار تلفات را بالاتر می‎برد.

 

تلفن پومپئو به حسن دیاب(۱۶:۵۵)

به گزارش لبنان ۲۴، دیاب از پومپئو تماسی دریافت کرده است، مبنی بر حمایت ایالات متحده از لبنان و تمایل آن برای ارائه کمک‌های فوری .

کمک رسانی مصر به لبنان(۱۶:۳۷)

به گزارش اسکای نیوز، دو هواپیما حامل کمک‎های پزشکی فوراً از قاهره به بیروت فرستاده شد.

 

توافق برای کمک به بیروت میان روسیه و لبنان (۱۶:۳۴)

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، روسیه و لبنان پس از انفجار بیروت توافق در مورد اقدامات عملی برای تهیه عملیات بشردوستانه انجام می‎دهند.

کمک رسانی تونس به بیروت(۱۶:۲۷)

به گزارش به گزارش Lebanon debate، رئیس جمهور تونس دو هواپیمای نظامی مجهز به مواد غذایی ، دارو و تجهیزات پزشکی برای پشتیبانی از مردم لبنان می‎فرستد.

 

شک و تردید در مورد انفجار بیروت(۱۶:۲۱)

جنبش آینده گفته است: «درباره انفجار، زمان آن، شرایط و مکان و نحوه چگونگی بدست آوردن ماده ملتهب ناشی از آن شک و تردیدهای جدی وجود دارد».

 

تنش در بیروت بعد از انفجار بندر بیروت (۱۶:۰۷)

به گزارش لبنان ۲۴، تنش بین هواداران جنبش آینده و معترضین در مرکز شهر بیروت حوالی میدان شهدا و نیرو‌های امنیتی مداخله کردند.

 

ظریف: در حال ارسال بیمارستان صحرایی و دارو به لبنان هستیم (۱۶:۰۳)

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: «ایران در حال ارسال بیمارستان صحرایی و دارو برای کمک به امدادرسانی در برابر این فاجعه است. ایران در کنار لبنان می‌ایستد».

 

هیئت رسمی عراقی به بیروت می‎روند (۱۶:۰۰)

به گزارش لبنان ۲۴، یک هیئت رسمی عراقی برای همبستگی و کمک بعد از بمباران بیروت امروز به بیروت می‌روند.

 

انفجار بیروت سومین انفجار بزرگ جهان(۱۵:۴۷)

به گزارش رویترز، بعد از انفجارهای اتمی در هیروشیما و ناگازاکی، انفجار بیروت سومین انفجار بزرگ جهان لقب گرفت.

 

رئیس جمهوری فرانسه به بیروت می‎رود(۱۵:۴۲)

به گزارش لبنان ۲۴، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنج‌شنبه برای بررسی انفجار به لبنان سفر می‌کند.

 

دعوت مردم بیروت از کسانی که بی خانه شده‌اند(۱۳:۳۹)

به گزارش دیدارنیوز، شهروندان بیروتی که خانه‎هایشان سالم مانده است با استفاده از هشتگ #بيوتنا_مفتوحة کسانی که بر اثر انفجار بیروت سرگردان و بی خانه‌ شده‌اند، را به خانه خود دعوت کردند. حساب کاربری هم که نقشه مکان‌های قابل سکونت در آن ثبت شده است، به راه افتاده است.

 

تظاهرات مردم بر علیه حریری (۱۵:۲۹)

به گزارش لبنان ۲۴، با حضور سعد حریری در مقابل مسجد جامع محمد امین، مردم در اعتراض به حضور او اقدام به تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان در بیروت به سوی خودروی سعد حریری سنگ پرتاب کردند.

 

حسان دیاب: باید منافع ملی را در اولویت قرار دهیم (۱۵:۲۷)

به گزارش لبنان ۲۴،  نخست وزیر لبنان در جلسه فوق العاده دولت برای بررسی انفجار روز گذشته در بیروت گفت: «امروز در برابر امتحان ساختن کشور قرار داریم و باید منافع ملی را از هر منفعت و مصلحت دیگر بالاتر بدانیم. آنچه در لبنان رخ داد ضربه بزرگی بود و کارگروه هایی در همه سطوح فعال شده است. همزمان با تلاش ها برای یافتن افراد ناپدید شده و امدادرسانی به مجروحان، نتایج تحقیقات باید به سرعت مشخص شود. همه طرف ها را به کنار گذاشتن بحث و جدل و عمل کردن بر اساس روحیه میهن پرستانه در برابر این فاجعه دعوت می کنم. امروز همه ما در برابر آزمونی درباره میهن پرستی و اولویت دادن به منافع ملی روبرو هستیم».

 

پرچم نیمه برافراشته لبنان(۱۵:۲۳)

به گزارش دیدارنیوز، پرچم لبنان در کاخ ریاست جمهوری در پی انفجار دیروز در بیروت به صورت نیمه افراشته درآمد.

 

یکی از نمایندگان پارلمان لبنان استعفا داد (۱۵:۱۸)

به گزارش الجزیره، مروان حماده، نماینده پارلمان لبنان در پی انفجار بیروت استعفا داد. حماده در استعفاء درخواست تشکیل کمیته بین المللی برای تعیین مسئولان انفجار بیروت داده است.

 

عون: نتایج مربوط به انفجار راشفاف اعلام می‌کنیم(۱۵:۱۰)

به گزارش المیادین، میشال عون، رئیس جمهوری لبنان گفت: «ما مصمم هستیم که تحقیقات را ادامه دهیم و مسئولان انفجار بندر بیروت را شناسایی کنیم و نتایج را با شفاف اعلام خواهیم کرد».

 

علت انفجار یک هفته دیگر مشخص می‌شود (۱۵:۰۵)

به گزارش MTV، ژنرال عباس ابراهیم در پاسخ به سؤالی درباره علت انفجار در بندر بیروت گفت: «باید منتظر بررسی‌هایی باشیم که طی کمتر از یک هفته به اتمام می‌رسد».

 

ظریف: در کنار لبنان ایستاده‌ایم (۱۵:۰۰)

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در توئیتر خود نوشت:«در گفت‌وگوی تلفنی با «وهبه» وزیر امور خارجه لبنان مجددا همبستگی قوی و پایدار ایران با ملت لبنان را اعلام کردم. ایران برای کمک رسانی به دنبال فاجعه، اقدام به ارسال کمک های پزشکی و بیمارستان صحرایی کرده است. ایران در کنار لبنان ایستاده است».

 

نشست فوق العاده شورای امنیت برای انفجار بیروت (۱۴:۵۸)

به گزارش رویترز، شورای امنیت درباره تبعات انفجاری که روز گذشته در بندر بیروت رخ داد، دوشنبه آینده نشست فوق العاده برگزار خواهد کرد.

 

اظهار نظر سعد الحریری در مورد انفجار بندر بیروت (۱۴:۵۵)

به گزارش Lebanon debate، سعد الحریری گفت: «بیروت ذبح شده است. هیچ حرفی نمی‌توان گفت و هیچ بیروتی نیست که امروز غمگین نشده باشد».  

 

لبنان برای جبران خسارت دو گزینه دارد (۱۴:۴۸)


به گزارش المیادین، ناصر الدین، کارشناس مسائل اقتصادی لبنانی گفت: «لبنان برای جبران خسارت دو گزینه دارد؛ یا شرق یا صندوق بین المللی پول».

 

تخریب هتل‌های بیروت (۱۴:۴۰)

به گزارش لبنان ۲۴، ۹۰ درصد هتل‌های بیروت آسیب دیده‌اند و در بین میهمانان و کارمندان زخمی شده‌اند.

 

۳۰۰ هزار نفر آواره در بیروت (۱۴:۳۶)

به گزارش المیادین، فرماندار بیروت گفت: «حدود ۳۰۰ هزار نفر پس از انفجار بندر در پایتخت لبنان آواره شده‌اند».

 

هلند تیمی از کارشناسان را راهی لبنان می‌کند (۱۴:۳۰)

به گزارش خبرگزاری آلمان، هلند تیمی از کارشناسان را جهت تقویت عملیات امدادگران لبنانی پس از انفجار سهمگین بیروت راهی این کشور می‌کند. سیگرید کاخ، وزیر تجارت خارجی و همکاری‌های توسعه هلند در گفت‌وگویی رادیویی گفت، تیمی ۷۰نفره متشکل از پزشکان، آتش‌نشانان و پلیس متخصص امداد و نجات افراد زیر آوار‌مانده عصر چهارشنبه ۱۵ مرداد راهی بیروت خواهد شد. دو کارمند سفارت هلند نیز به‌شدت مجروح شده‌اند.

 

انفجار محل نگداری مهمات در بیروت (۱۴:۱۵)

به گزارش الجزیره، ژنرال عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان گفت: «آنچه (در بیروت) رخ داد انفجار مواد منفجره آتش بازی نبود، بلکه انفجار در محل نگهداری مهمات و تسلیحاتی بود که طی سال های اخیر توقیف شده بودند. 2700 تن آمونیوم منفجر شده است که قرار بود به آفریقا فرستاده شوند.

 

واکنش پاپ به انفجار لبنان (۱۴:۰۴)


به گزارش لبنان ۲۴، پاپ فرانسیس گفت: ما برای قربانیان انفجار بیروت و خانواده‌های قربانیان دعا می‌کنیم تا با تعهد همه مؤلفه‌های اجتماعی، سیاسی و مذهبی در این مرحله غم‌انگیز و دردناک انجام شود.

 

ذخیره غلات در لبنان (۱۳:۵۰)

به گزارش لبنان۲۴، وزیر اقتصاد لبنان گفت: «در لبنان برای کمتر از یک ماه به اندازه کافی ذخایر غلات وجود دارد و حداقل سه ماه ذخایر گندم ایمن داریم و در حال حاضر ما به دنبال مناطقی برای ذخیره سازی دانه‎ها هستیم».

 

شهر را ترک کنید (۱۳:۴۳)
به گزارش Lebanon debate، وزیر بهداشت لبنان گفت: «شهر را ترک کنید. ذرات به جا مانده از انفجار خطرناک است».

 

کمک‌های جهانی به بیروت (۱۳:۲۵)

طبق گزارش المیادین، بسیاری از کشور‌های جهان برای کاهش اثرات انفجار بیروت و شدت بحران سلامتی و اقتصادی که پس از فاجعه بوجود آمده است، کمک‌های پزشکی و غذایی به لبنان ارائه می‌دهند.

 

غرق شدن در کشتی در بندر بیروت (۱۳:۱۵)

به گزارش Lebanon debate، در پی انفجاری که روز گذشته رخ داد، یک کشتی دریایی به طور کامل در بندر بیروت غرق شده است. دو کشته و هفت زخمی از خدمه آن در میان قربانیان و زخمی‌ها بودند که در این انفجار جان باختند.

 

بازرسی رئیس جمهوری لبنان از محل حادثه (۱۳:۱۰)

به گزارش Lebanon debate، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در محل انفجار در بندر بیروت یک تور بازرسی انجام داد.

 

علل انفجار بیروت بعد از تحقیقات (۱۲:۵۷)
به گزارش المیادین، بیانیه رسمی درباره آنچه اتفاق افتاده و علل انفجار بیروت پس از اتمام تحقیقات صادر می‌شود.

 

یافتن اجساد در داخل آب‌های لبنان(۱۲:۵۵)

به گزارش خبرنگار المیادین، تیم‌های نجات در حال یافتن اجساد چندین قربانی از آب‌های بندر بیروت هستند.

 

وضعیت نگران‌کننده بیروت از زمان فرماندار بیروت (۱۲:۴۵)


به گزارش رویترز، فرماندار بیروت گفت: «ما ۱۰ عضو نیروی آتش نشانی بیروت را از دست داده‌ایم و میزان خسارت‌ها بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار و شاید بیشتر هم باشد و صد‌ها نفر از شهروندان بیروت بدون مسکن شده‌اند».

 

کمک ۳۰ میلیارد لیری شهردار بیروت (۱۲:۴۰)

به گزارش Lebanon debate، شهردار بیروت ۳۰ میلیارد لیر به عنوان مبلغ اولیه برای امداد شهروندان اختصاص داد.

 

وزیر دفاع لبنان: عاملان انفجار بندر بیروت مجازات می‌شوند (۱۲:۳۱)


به گزارش لبنان ۲۴، وزیر دفاع لبنان تأکید کرد عاملان انفجار‌های بندر بیروت که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی منجر شد، مجازات خواهند شد.

 

تعداد بالای مفقودی‌ها در بیروت (۱۲:۳۰)


به گزارش لبنان ۲۴، وزیر بهداشت لبنان گفت: «تعداد مفقودی‌ها بیشتر از کشته هاست».

 

۵ هواپیمای روسی برای کمک به لبنان (۱۲:۲۰)


به گزارش Lebanon debate، وزارت فوریت‌های پزشکی روسیه اظهار داشت: «۵ هواپیما برای کمک به لبنان اعزام کردند».

 

کمک‌های هلال احمر ایران به لبنان (۱۲:۱۵)

به گزارش ایرنا، سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال کشور جمهوری اسلامی ایران درپی انفجار رخ داده در شهر بیروت نخستین مرحله از کمک‌های بشتر دوستانه خود را روانه این شهر خواهد کرد. بر این اساس در نخستین مرحله ۲۰۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته به وزن ۹ تن به بیروت ارسال خواهد شد. ۲۲ نفر از کادر درمان شامل متخصصین قلب، اطفال، ارتوپد، اتاق عمل، اعصاب و ... هم به این شهر اعزام خواهند شد.

 

فراخوان اهدای خون برای مجروحان بیروت  (۱۲:۰۵)

به گزارش سایت النشرة، حزب‌الله لبنان طرح اهدای خون را در تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های این کشور در همبستگی با زخمی‌های انفجار بندر بیروت کلید زد. این حزب از مردم لبنان خواست مشارکت گسترده‌ای در این طرح داشته باشند.

 

 پرواز فوق العاده برای بازگرداندن ایرانیان مقیم بیروت (۱۲:۰۰)

به گزارش اصلاحات‌پرس، سازمان هواپیمایی کشوری ایران و لبنان با انجام پرواز فوق العاده به بیروت موافقت کردند. این پرواز فوق‌العاده با پرواز شماره ۶۶۱ در ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه (۱۲ آگوست) سال جاری از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام می‌شود. بازگشت این پرواز در همان روز، با شماره ۶۶۱ در ساعت ۱۶ به وقت محلی فرودگاه بیروت را ترک می‌کند.

 

اهمیت بندر بیروت برای لبنان(۱۱:۴۵)

به گزارش الاخبار، بندر بیروت روزانه با ۳۰۰ بندرگاه جهانی در تعامل بود و سالانه پذیرای حدود سه هزار کشتی بوده که عمده صادرات و واردات لبنان از آن صورت می‌گرفت. بیشتر کالاها و مواد وارداتی از جمله غذا، مواد اولیه، دارو و ابزارهای برقی از طریق این بندر وارد لبنان می‌شد. این بندر، بخش اصلی توانمندی لبنان در ذخیره‌سازی است؛ زیرا انبارهای بزرگی در آن وجود دارد که کالاهای مختلفی در آن ذخیره می‌شود. لبنان امروز مهمترین ورودی کالاها را از دست داده است و دیگر نمی‌تواند بسته اصلی غذایی خود را به دست آورد. مشکل لبنان این است که نمی‌تواند زیاد تولید کند؛ بدین معنا که نمی‌توان شکست لبنان در واردات را جبران کرد.

 

به کارکنان سفارت ایران در بیروت سالم هستند (۱۱:۴۰)

به گزارش ایسنا، سخنگوی مطبوعاتی سفارت ایران در لبنان گفت: «در پی انفجار روز گذشته در بندر بیروت آسیبی به کارکنان سفارت ایران در لبنان وارد نشده است».

 

انفجار بیروت به شدت انفجار یک بمب هسته‌ای (۱۱:۳۵)

روزنامه الاخبار لبنان نوشته است: «برخی از تحلیل‌گران قدرت انفجار شب گذشته بیروت را با قدرت یک بمب تاکتیکی هسته‌ای برابر دانسته‌اند. برخی از منابع خبری اعلام کردند: مقدار نیترات آمونیوم موجود در انبار شماره ۱۲ بیروت که بیش از ۶ سال استفاده نشده و بدون بسته بندی و ذخیره‌سازی بود، باعث انفجار شد. این مقدار معادل حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن از مواد TNT است. در این انفجار هیچ نوع ماده رادیواکتیوی وجود نداشت، اما یکی از دستگاه‌های امنیتی لبنان درباره وجود بشکه‌های زباله سمی از دهه ۱۹۹۰ در نزدیکی این انبار خبر داده است».

 

تعداد کشته‌های انفجار بیروت(۱۱:۰۰)

به گزارش اسکای نیوز عربی، صلیب سرخ لبنان اعلام کرد، تعداد کشته‌های انفجار دیروز در بیروت به بیش از ۱۰۰ تن افزایش یافته است. هنوز آمار مشخص و دقیقی از تلفات این انفجار وجود ندارد و طی ساعات آتی این رقم مشخص‌تر خواهد شد.

 

گشت‌زنی‌های مشکوک در خط ساحلی لبنان-سوریه(۱۱:۱۰)

به گزارش مهر، در پی انفجار بیروت، تصاویر راداری «گشت زنی و عملیات شناسایی غیرعادی» و ۴ فروند هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا در خط ساحلی لبنان-سوریه منتشر شد. کارشناسان امنیتی از احتمال طراحی عملیات خرابکاری توسط نیروهای آمریکایی در روزهای اخیر خبر دادند‌.

 

اظهارات ترامپ در مورد انفجار لبنان رد شد (۱۱:۲۵)

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در خصوص اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد انفجار لبنان که آن را حمله خوانده بود، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ادعای زودهنگام رئیس جمهوری رد کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی