تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

افزایش تولید تجمعی گاز به ۳۰۰ میلیارد متر مکعب در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه امسال تولید تجمعی گاز ایران به حدود ۳۰۰میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد، ازافتتاح گازرسانی به ۹۰۰روستای جدید تا هفته دولت خبر داد.

کد خبر: ۶۷۷۲۳
۱۵:۵۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از شرکت ملی گاز ایران، «حسن منتظرتربتی» در حاشیه افتتاح پروژه‌های گازرسانی استان خراسان رضوی که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات و نایب‌رییس اول مجلس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و... بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: ساخت خط لوله جدید گاز «پارچین- سنگ بست- مشهد» با هدف افزایش پایداری شبکه گاز در شمال شرق کشور آغاز شد.
 
وی در تشریح آخرین وضعیت برنامه‌های توسعه شبکه گاز شهری و روستایی ایران، اظهار داشت: تا پایان امسال و در قالب اجرای یک برنامه دو مرحله‌ای عملیات اجرایی گازرسانی به دوهزار روستای جدید آغاز شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، افزود: قانون بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ و نیز قانون رفع موانع تولید که توسط مجلس به تصویب رسید، با تدبیری مناسب روند گازرسانی شهری، روستایی و واحد‌های تولیدی و صنعتی را به این نقطه رسانند.
 
معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که قانون مزبور این امکان را به شرکت گاز داد تا «دود» را به «درآمد» تبدیل کند، تصریح کرد: اجرای این بند از قانون بودجه که با هدف تسریع در روند گازرسانی به روستا‌های کشور مطرح شده بود و در پی آن، جایگزینی گاز با دیگر سوخت‌های میان تقطیر در شهر‌ها و روستا‌هایی که از شبکه گاز دور هستند، این امکان را برای ما بوجود آورد تا از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع و صادرات آن، به درآمد قابل توجهی دست یابیم.
 
این مقام مسوول افزود: پس از آن، صادرات سوخت مایع به محل درآمدی برای انجام پروژه‌های گازرسانی تبدیل شد تا بدون دریافت کمترین کمک از دولت، شرایط خدمت‌رسانی شرکت ملی گاز ایران به مردم، بیش از پیش، فراهم شود.
 
تربتی با اشاره با کارنامه شرکت ملی گاز ایران از سال ۱۳۴۹ تاکنون، گفت: براساس تلاش‌هایی که در بحث توسعه پارس جنوبی مطرح شد و به دنبال آن، افزایش تولیدی که انجام گرفت، گازرسانی شهری و روستایی و به واحد‌های تولیدی و صنعتی توسعه یافت.
 
وی میزان تولید گاز را برای امسال افزون بر ۳۰۰ میلیارد مترمکعب عنوان و خاطرنشان کرد: براساس اقداماتی که در چارچوب بند «ق» در چند سال اخیر انجام شد، تقریباً حدود ۱۰ میلیارد دلار از «دود»‌های سرگردان، به پول تبدیل شد؛ اکنون هم بین سه تا ۳.۵ میلیارد دلار از این محل درآمد بدست می‌آید، در حالی که کل هزینه‌ای که برای این توسعه انجام گرفت، چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز توضیح داد: تاکنون در استان خراسان رضوی و در بحث پروژه‌های گازرسانی، ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که یکی از مزیت‌های آن، استفاده پروژه از ظرفیت داخل و تأمین تمام کالا‌ها از صنایع داخلی بوده که منجر به اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در منطقه شده است.
 
تربتی با اشاره به روند رو به رشد گازرسانی روستایی، افزود: سه هزار و ۳۲۹ روستا در خراسان رضوی داشتیم که در ابتدای سال ۹۲ حدود ۹۴۹ مورد آن گازرسانی شد و ضریب ۵۵ درصدی بهره‌مندی از گاز طبیعی را به ارمغان آورد، این در حالی است که امروز به ضریب ۹۲ درصدی بهره‌مندی رسیده‌ایم و پروژه گازرسانی به ۳۵۰ روستا را هم در دست اجراست که با این تعداد روستا، ضریب بهره‌مندی روستایی به ۹۸ درصد خواهد رسید.
 
آغاز ساخت خط لوله استراتژیک گاز در شمال شرق ایران
تربتی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت خطوط انتقال و تغذیه تقویتی گاز ۴۸ اینچ پارچین - سنگ بست به مشهد، گفت: این طرح شامل خطوط انتقال و تغذیه تقویتی گاز به طول ۸۵ کیلومتر با نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه بر اساس برنامه زمان بندی تعریف شده این خط لوله جدید انتقال گاز تا پایان سال آینده در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه حدود ۳۰ درصد به گاز ورودی مشهد افزوده خواهد شد.
 
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در حال حاضر گاز مشهد از خط لوله سرخس - نکا تامین می‌شود و با بهره‌برداری از خط پارچین - سنگ بست، شهر مشهد از منابع گازی جنوب هم بهره‌مند خواهد شد، خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر با بهره برداری از این خط لوله علاوه بر افزایش پایداری شبکه گاز در شمال شرق کشور، زمینه بی‌نیازی بیشتر از واردات گاز فراهم می‌شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی