تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شروع تمرینات یک تئاتر در شرایط کرونایی

سجاد باقری به تازگی نمایشنامه ای که در قرنطینه نوشته است را به صحنه می‌برد. این نمایش سه بازیگر دارد و هر بازیگر در طی نمایش نقشهای متفاوتی را بازی می‌کنند.

کد خبر: ۶۷۵۹۷
۱۷:۴۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
«گرفتاری» نمایشی با درون‌مایه روانشناختی روی صحنه تئاتر
 
دیدارنیوز- سجاد باقری در گفت‌وگو با خبر نگار دیدارنیوز درباره فعالیت‌های تئاتری این روزهای خود، گفت: به تازگی نمایشنامه‌ای در  دوران قرنطینه نوشته‌ام تحت عنوان «گرفتاری» که می‌خواهم آن را به صحنه ببرم. این نمایش سه بازیگر دارد و هر بازیگر در طی نمایش نقش‌های متفاوتی را بازی می‌کنند. در این نمایش بیماری روانی کودکان مد نظر است و به این نکته اشاره دارد که اکثر بیماری های روانی موجود در بزرگسالان ریشه در دوران کودکی  آنها دارد که به دلیل  نا آگاهی والدین از امور روانشناختی به وجود می آید.
 
سجاد باقری گفت: در این نمایش باز هم مثل قبل به سمت مسائل روانشناختی روی آورده‌ام به این خاطر که همچنان معتقد هستم که بسیاری از مسائل اجتماعی موجود در جامعه به مسائل روانشناختی مرتبط است و آگاهی جامعه از این مسائل، حل آنها را در جامعه راحت‌تر می‌کند.
سجاد باقری در مورد  نمایش «گرفتاری» گفت: در این نمایش که تمرینات آن از چند ماه پیش شروع شده و روندی کارگاهی را با بازیگران به پیش می‌رود، همه تمرینات به صورت مشارکتی با بازیگران انجام شده است و روند نمایش بسیار تنیده شده با روان بازیگران این کار است. این نمایش به صورت کارگاهی و تجربی تمرین می‌شود و برای من روند تجربی تمرین کردن تئاتر بسیار جذاب است.

او افزود: در این نمایش مبنا بر تمرکز بر روان کودکان گذاشته شده و در این نمایش به کودکانی که با بیماری های روانی دست و پنجه نرم می‌کنند پرداخته می‌شود.
سجاد باقری کارگردان نمایش «بیا جلوتر»، گفت: همه تلاشمان را می‌کنیم که در این روزگار کرونایی، تئاتر را زنده نگه‌داریم و به زودی اطلاعات کامل‌تری از نام بازیگران، محل و تاریخ اجرا را در رسانه‌های جمعی اعلام می‌کنیم.
وی با تاکید بر زنده بودن گروه‌های تئاتری در شرایط کرونایی، گفت: تئاتر ما زنده است و قطعا یک ویروس نمی‌تواند از لذت دیدن  و تجربه یک تئاتر بکاهد. پس از مردم هنر دوست ایران درخواست می‌کنم که تئاتر را تنها نگذارند و باید از تماشاگرانی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تماشای تئاتر می‌نشینند تشکر کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی