تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

کمپین برای شامپانزه باغ وحش تهران؛ باران را به مهد کودک بفرستید!

بازگشت بچه شامپانزه باغ وحش تهران به اخبار، این دفعه برای پیدا کردن راهی است که منجر به بقای او می‌شود. فعالان محیط زیست و حیات وحش برای اعزام او به یک مهد کودک مخصوص امضا جمع می‌کنند.

کد خبر: ۶۷۵۹۶
۱۷:۴۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

کمپین امضا برای شامپانزه باغ وحش تهران؛ باران را به مهد کودک بفرستید!

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: شاید در میانه روزهای سخت مبارزه با کرونا و دوره ریاضت اقتصادی در کشور، دنبال کردن سرنوشت یک شامپانزه در باغ وحش تهران، تلاشی غیرعاقلانه و دغدغه‌ای بیهوده به نظر برسد اما در همین شرایط سخت نیز تعدادی از فعالان محیط زیست جانوری بر عقیده خود استوارند.

 

چند ماه قبل طی گزارشی در دیدارنیوز به ماجرای بچه شامپانزه سه ساله‌ای پرداختیم که در وضعیت مبهمی به سر می‌برد و دامپزشک سابق باغ وحش ارم تهران این جانور ارزشمند را به منزل برده و به مدت دو سال از آن مراقبت کرده بود تا از بین نرود. ماجرای این بچه شامپانزه که باران نام دارد و مجادلاتی که بین باغ‌وحش، سازمان حفاظت محیط زیست و فعالان حیات وحش و ایمان معماریان دامپزشک مشهور به وجود آمد حتی به محاکم قضایی هم کشیده شد و دست آخر دکتر معماریان این بچه شامپانزه طرد شده از گروه را به باغ وحش بازگرداند و هر روز به تیمار آن می‌پرداخت.

 

بیشتر بخوانید: یک شامپانزده گم شده، از مژدگانی هم خبری نیست!

 

 

بیشتر بخوانید: در تعقیب شامپانزه (۲): باران و ایمان در دادگاه

 

رسیدگی روزانه به باران سوژه گزارش های نوشتاری و تصویری تعدادی از رسانه‌ها شد و تلاش برای حفظ این خویشاوند جانوری انسان از سوی بسیاری از مردم مورد ستایش و تقدیر قرار گرفت. در شرایطی که برخی خواهان تعطیلی باغ‌وحش‌ها در کل کشور هستند و معتقدند که این نوع بهره‌کشی از جانوران کار مذموم و نادرستی است، کارزاری برای جمع‌آوری امضا تشکیل شده که نهایتا می‌تواند منجر به اعزام این بچه شامپانزه به یتیم‌خانه‌های مخصوص این گونه جانوری در کشورهای دیگر شود.

در نگاه اول این موضوع غیرعادی و غیرممکن به نظر می‌رسد اما با توجه به زندگی اجتماعی شامپانزه‌ها و غریزه‌ منحصر به فرد آنها، این یکی از روش‌های مطمئن برای حفظ بچه شامپانزه‌ها در دنیا عنوان شده است. در واقع بچه شامپانزه‌هایی که به هر دلیل از اجتماع خود در باغ وحش‌ها طرد می‌شوند را می‌توان تحت نظارت اتحادیه اروپایی باغ وحش‌ها، در یک مهد کودک یا یتیم‌خانه مخصوص دور هم جمع کرد و جامعه جدیدی را به وجود آورد.

با توجه به این که بچه شامپانزه‌های طرد شده عموما توسط والدین یا سردسته‌شان از بین می‌روند، انتقال آنها به یک جامعه جدید در یتیم خانه مخصوص، می‌تواند به حفظ بقای آنها منجر شود. در واقع این کار برای «باران» بچه شامپانزه باغ وحش اِرم تهران نیز همین نتیجه را در پی خواهد داشت و به گفته دکتر معماریان باعث می‌شود به راحتی و احتمالا بدون دخالت انسان و مراقبت‌های مصنوعی بتواند به زندگی عادی برگردد و زنده بماند.

 

کمپین امضا برای شامپانزه باغ وحش تهران؛ باران را به مهد کودک بفرستید!

کمپین جمع‌آوری امضا برای اعزام «باران» به یکی از یتیم‌خانه‌ها (احتمالا در اروپا) در واقع خطاب به سازمان حفاظت محیط زیست تنظیم شده و تاکنون بیش از 12 هزار امضا را ثبت کرده است. اگر سازمان حفاظت محیط زیست به این خواسته، پاسخ مثبت دهد باران به یتیم‌خانه مناسبی در کشور دیگر خواهد رفت و با توجه به عمر طولانی شامپانزه‌ها شاید روزی هم به کشور بازگردد. البته تا آن روز هم احتمالا مشکل قیمت دلار، کودکان کار یا بیکاری جوانان بعید است که حل شده باشد!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی