تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

از سرنوشت نامعلوم فرود فولادوند تا دستگیری جمشید شارمهد

سید محمود علوی وزیر اطلاعات در باره دستگیری جمشید شارمهد گفت: «این آدم مورد حمایت جدی دو سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بود و آن‌ها بعید می‌دانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بتواند از پوشش اطلاعاتی شان عبور کند و با یک عملیات پیچیده در داخل جمهوری اسلامی ایران او را در اختیار بگیرد».

کد خبر: ۶۷۵۸۸
۱۸:۳۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

از سرنوشت نامعلوم فرود فولادوند تا دستگیری جمشید شارمهد

 

دیدارنیوز ـ مسلم تهوری: روح‌الله زم سال ۱۳۹۸ طی عملیاتی که نیرو‌های امنیتی از آن به عنوان یک عملیات پیچیده یاد کردند دستگیر شد و چند روز پیش نوبت به یکی دیگر از دشمنان نظام جمهوری اسلامی رسید. جمشید شارمهد تازه‌ترین شکار وزارت اطلاعات بود. این بار نیز مسئولان ذی‌ربط از عملیاتی پیچیده گفتند و بیش از آن اطلاعاتی منتشر نساختند. دستگیری شارمهد از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که وی و نیرو‌های امنیتی آمریکایی گمان نمی‌کردند وی به دام نیرو‌های امنیتی ایران بیفتد؛ پیشتر شارمهد گفته بود من در طبقه ششم اف بی آی هستم.


جمشید شارمهد کیست
جمشید شارمهد متولد سوم فروردین ۱۳۳۴ در تهران در یک خانواده ایرانی و آلمانی به دنیا آمد و پیش از دانشگاه تحصیلات خود را به تناوب در کشور‌های ایران و آلمان به پایان رساند. در سال ۱۹۸۳ میلادی به همراه همسر و فرزند یک ساله خود به آلمان مهاجرت و در سال  ۲۰۰۳ میلادی (۱۳۸۲) به آمریکا مهاجرت کرد. جمشید شارمهد با اقامت در لس آنجلس به عنوان بزرگترین شهر ایرانیان در آمریکا با گروه «انجمن پادشاهی ایران» آشنا و با این گروهک وارد ارتباط شد و از این رو همکاری خود را با تلویزیون ماهواره‌ای این گروه و مدیر آن فرود فولادوند آغاز کرد. جمشید شارمهد در سال ۲۰۰۴ میلادی با استفاده از تجربیات حرفه‌ای خود در زمینه اینترنت تارنمای تندر را به عنوان ارگان سیاسی و تبلیغاتی این گروهک راه اندازی کرد. وی همچنین در سال ۲۰۰۷ میلادی به همراه دوستان خود در لس آنجلس رادیو تندر را تأسیس کرد.


انجمن پادشاهی ایران
فتح‌الله منوچهری که خودش را فرود فولادوند می‌نامید یک شبکه تلویزیونی به نام «Your TV» برای انجمن پادشاهی ایران تأسیس کرد که مسئول تبلیغات و انتشار مواضع این گروهک بود. شبکه‌ای که برنامه‌های آن به گفته داریوش همایون ـ از آخرین وزیران دولت در نظام سلطنتی ایران ـ مخالفت‌های زیادی را به دنبال داشت. او می‌گوید: «مجری این شبکه تلویزیونی مواضع شدید ضد مذهبی و توهین آمیز داشت و به جز توهین به افراد مختلف به مبانی مذهبی و اعتقادات مردم توهین می‌کرد».


فولادوند در سال ۱۳۸۵ به نحو مرموزی ناپدید شد و تاکنون کسی از سرنوشت وی اطلاعی ندارد. درباره سرنوشت وی گمانه زنی‌های زیادی شده است از جمله یکی از فرزندان وی مدت‌ها پیش مدعی شده بود که پدرش به رژیم صهیونیستی پناه آورده و در اراضی اشغالی زندگی می‌کند.


داریوش همایون درباره ناپدید شدن وی گفته: «ظاهرا این فرد به تصور اینکه طرفدارانی در داخل کشور دارد، به ترکیه رفت تا احتمالا از مسیر ترکیه وارد ایران شود، ولی گفته می‌شود که ماموران جمهوری اسلامی او را در ترکیه ربوده‌اند و شنیده شده است که او الان زنده و در زندانی در داخل ایران است».


به هر حال فعلا خبر موثقی در مورد سرانجام فولادوند در دسترس نیست و پس از ناپدید شدن وی، جمشید شارمهد لیدر این گروهک تروریستی شد.


تا زمانی که فولادوند در رأس امور گروه انجمن پادشاهی ایران بود این گروه بیشتر مشغول سمپاشی علیه جمهوری اسلامی بود، اما با ناپدید شدن وی و در دوره جمشید شارمهد سیاست‌های این گروه نیز تغییر محسوسی کرد و آن‌ها جا پای سازمان مجاهدین خلق گذاشتند و به ترور روی آوردند. از جمله اتهاماتی که جمهوری اسلامی متوجه گروه انجمنی پادشاهی ایران کرده است انفجار حسینیه شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ است متأسفانه  در جریان آن ۱۴ تن شهید و ۲۰۰ تن مجروح شدند.


رزیتا منطقی سخنگوی انجمن پادشاهی ایران که نمی‌خواست ننگ ابدی آن ترور بر پیشانی انجمن پادشاهی ایران بنشیند، منکر دست داشتن این گروه در انفجار مزبور شد. وی اشاره داشت انجمن عضو نمی‌پذیرد و هوادارانش را هم برای انجام کاری تحریک نمی‌کند. او می‌گوید: این انجمن فقط هوادار دارد و ما عضوگیری نمی‌کنیم. تنها افرادی که قبلا مخاطب برنامه تلویزیون ما بودند، با ما در تماس هستند و از آن‌ها هم درخواستی نداریم و نخواسته‌ایم اقدامی بکنند.


وی همچنین گفت: انجمن پادشاهی ایران به دنبال فعالیت فرهنگی و روشنگری از طریق آموزش‌های فرهنگی است نه اقدام و عملیات تروریستی. کیانوش منوچهری پسر فتح‌الله منوچهری هم این موضوع را تایید می‌کند.


با این حال، گروه دیگری از جمله جمشید شارمهد مدیر رادیو تندر نظر دیگری دارد؛ وی اعلام کرده است این گروه مسئولیت انفجار حسینیه شیراز را به عهده می‌گیرد. او می‌گوید: «کسانی که آنجا بودند، بسیجی و سپاهی بودند و آنجا مرکز آموزش مبارزه مسلحانه به کسانی بود که در تظاهرات‌ها حمله می‌کنند و دست به شکنجه و تجاوز می‌زنند».


اتهامات این گروه منحصر به بمب گذاری در حسینیه شیراز نیست. در اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ هم جمهوری اسلامی اتهامات جدی علیه این گروه مطرح کرد. بعد‌ها در جلسات دادگاه‌هایی که برای محاکمه متهمان وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران در تابستان سال ۱۳۸۸ برگزار شدند، بار‌ها نام «انجمن پادشاهی ایران» به عنوان گروهی که قصد عملیات خرابکارانه داشت تکرار شد.


بمب گذاری در مرقد امام خمینی در ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴ دی ۱۳۸۸ از جمله اقدامات تروریستی این گروهک در کشور است.


در اقدامی دیگر اعضای این گروه در یکی از هتل‌های تهران مشغول ساخت بمب بودند که بر اثر انفجار و آتش سوزی موقعیت‌شان لو رفته و توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شدند. این گروهک در ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته‌ای نیز نقش داشت؛ البته این گروهک دست داشتن در ترور شهید علی‌محمدی را تکذیب کرده بود.


گروهک تروریستی تندر در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سرویس‌های اطلاعاتی غربی دنبال عملیات تروریستی شیمیایی و میکروبی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و عملیات تروریستی در کنسولگری روسیه در رشت نیز بود، اما با هوشیاری نیرو‌های امنیتی موفقیتی به دست نیاورد. از دیگر طرح‌های تروریستی ناموفق این گروهک می‌توان به طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب گذاری در حرم حضرت معصومه و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که این طرح‌ها نیز عقیم ماند و اجرائی نشد.


دستگیری جمشید شارمهد
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای گفته در عملیاتی پیچیده جمشید شارمهد را در داخل ایران دستگیر کرده است. به گفته وزارت اطلاعات وی از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد.


سید محمود علوی وزیر اطلاعات در باره دستگیری جمشید شارمهد گفت: «این آدم مورد حمایت جدی دو سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بود و آن‌ها بعید می‌دانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بتواند از پوشش اطلاعاتی شان عبور کند و با یک عملیات پیچیده در داخل جمهوری اسلامی ایران او را در اختیار بگیرد».


وزیر اطلاعات گفت: «آمریکایی‌ها هنوز خیال می‌کنند که او در خارج از کشور است و این عکس‌ها مربوط به خارج از کشور است و انشاءالله در آینده نزدیک به همه چیز واقف می‌شوند».


با اعلام خبر دستگیری شارمهد و انتشار تصاویر آن، تندر با انتشار اطلاعیه‌ای در واکنش به خبر بازداشت شارمهد گفته «جمشید شارمهد با تلاش و سختی بسیار با وجود تمام تنگنا‌ها و شرایط جسمی نامناسب، بسان یک فرمانده واقعی، دلاورانه و شجاعانه، رأسا پای در میدانی دشوار و غیرقابل پیش بینی نهاد تا با تمام توان خود درفش کاویانی را به آریا بوم برساند».


هر چند سرنوشت فتح‌الله منوچهری معروف به فرود فولادوند معلوم نیست، اما دشمنان نظام از جمله روح‌الله زم و جمشید شارمهد با توان اطلاعاتی ایران به دام افتادند؛ اتفاقی که به هیچ روی نادر نیست و شاید در ماه‌های آتی تصاویر کسان دیگری را هم از قاب تلویزیون ببینیم.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۵
غیر قابل انتشار : ۱
ظهیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
10
4
منتظریم بقیه مزدوران وطن فروش به دام بیفتند.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
3
1
خوب.اون.بنده.خدا.صد.در.صد.به.ایران.استرداد.شده.یعنی.با.همکاری.پلیس.ترکیه.با.دستگاه.اطلاعاتی.ایران.خدا.به.فریغدش.برسه.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
2
1
خوب.اون.بنده.خدا.صد.در.صد.به.ایران.استرداد.شده.یعنی.با.همکاری.پلیس.ترکیه.با.دستگاه.اطلاعاتی.ایران.خدا.به.فریغدش.برسه.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی