تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
واکنش رحمت الله بیگدلی به ادعاهای عجیب در مورد طب اسلامی

مردم فریب تاجران دین را نخورند!

در خصوص نسبت دادن یک سری از دارو‌ها و کارهای طب به امامان و پیامبران و این ادعا که نسخه این دارو‌ها در فرمایشات ایشان است، ذکر این نکته ضروت دارد که هیچ‌گاه هیچ پیامبری الهی نیامده است که بگوید من از طرف خدا آمد‌ه‌ام که به شما فیزیک، شیمی و دیگر علوم تجربی و پزشکی و داروسازی را بیاموزم!

کد خبر: ۶۷۵۵۹
۱۲:۲۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز- مرضیه حسینی: راه یافتن برخی مطالب به نام طب اسلامی به زندگی روزمره مردم و تقابل با طب مدرن به ویژه در سطوح دانشگاهی، یکی از معضلاتی است که  گرفتاری‌های برای مردم و مسئولین بهداشت و پزشکی کشور ایجاد کرده، به عنوان مثال فعالیت‌های عباس تبریزیان که در لباس روحانیت کار کرده و خود را پدر طب اسلامی می‌داند، مورد انتقاد جدید بسیاری از علما و جریانی مهم در حوزه است. حجت الاسلام و المسلمین رحمت الله بیگدلی مدرس حوزه و دانشگاه و همچنین رئیس دفتر سیاسی حزب جمهوریت در گفتگو با دیدار نیوز با اشاره به سخنان اخیر تبریزیان در خصوص کرونا، به مساله کاسب کاران دینی می‌پردازد و در این راستا نگاهی دارد به پایان نامه که به عنوان «اثر سوره حمد بر سرطان پروستات» در یکی از دانشگاه‌های کشور دفاع شده است.

مردم فریب تاجران دین را نخورند
حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله بیگدلی در ابتدا در خصوص نسبت دادن دارو‌های طب اسلامی به امامان گفت: «هدف دین و دین اسلام که کاملترین دین است، هدایت انسان است، تمام پیامبران برای این هدف مبعوث شده اند. هدف قران کتاب آسمانی ما نیز هدایت انسان است. هیچ گاه پیامبری نیامده که از فیزیک و شیمی یا علوم تجربی و پزشکی سخن بگوید»

بیگدلی در ادامه در خصوص خواص درمانی سوره حمد در درمان تمام بیماری ها و ادعای برخی سودجویان که حتی تبدیل به پایان نامه مقطع ارشد در یکی از دانشگاه‌های استان فارس نیز شده گفت: این ادعا‌های دکان داران تاجر است که به نام دین برای خود کسب و کاری راه اندخته اند وگرنه شما در سیره ائمه و در زندگی پیامبر و امامان اثری از این ادعا‌های عجیب نمی‌بینید. به عنوان مثال هنگامی که پیامبر اکبر (ص) در بستر بیماری افتادند برای شفای خود سوره حمد تلاوت نکردند. اگر سخنانی که از زبان ایشان مبنی بر اینکه سوره حمد درمان هر بیماری است، صحیح باشد، چرا ایشان سوره را تلاوت نکردند که از بستر بیماری برخواسته و شفا یابند؟! یا هنگامی که حضرت علی (ع) ضربت خوردند، برای شفا سوره حمد تلاوت نکردند، بلکه بر بالین حضرت پزشک یهودی حاضر کردند. در خصوص مسموم شدن امام رضا (ع) و امام حسن (ع) نیز به همین ترتیب است، چرا حضرت برای از بین رفتن اثرات سم سوره حمد تلاوت نکردند؟

یا در خصوص اظهارات اخیر عباس تبریزیان نیز درباره عدم ابتلای مردان به کرونا از طریق هوا و تنفس هم باید گفت: این ادعا که کرونا از زنان و نه از مردان منتقل می‌شود، حرف بی اساس و مسخره‌ای ایست. خداوند فرموده اند در آفرینش زن و مرد هیچ تفاوتی نیست و تنها تفاوت میان انسان‌ها تقوای آنهاست.. خدای متعال در آیه ۱۳ سوره حجرات فرمود:

یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ.
اى مردم، ما شما را از مرد و زنى آفریدیم، و شما را ملّت ملّت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایى متقابل حاصل کنید. در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست. بى‌تردید، خدا داناى آگاه است. در هیچ جای قران آیه یا اشاره‌ای مبنی بر اینکه مردان در مقابل بیماری مقاوم‌تر هستند وجود ندارد، حتی یافته‌های علمی و مشاهدات خلاف این مساله را اثبات می‌کند. علم و دانش بشری کشف کرده است که دختران و زنان در مقابل بیماری‌ها مقاوم‌تر هستند و بسیاری از بیماری‌ها هم از جانب مردان به‌دیگران از جمله زنان سرایت می‌کند؛ بنابراین اظهارات اینچنین بی پایه و اساس شدیدا به دین ضربه زده و وجهه اجتماعی دین را نزد مردم خراب می‌کند. 

هیچ پیامبری ادعا نداشته که برای اموزش داروسازی مبعوث شده
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی ادامه داد:«در خصوص نسبت دادن یک سری از دارو‌ها و کارهای طب به امامان و پیامبران و این ادعا که نسخه این دارو‌ها در فرمایشات ایشان است، ذکر این نکته ضروت دارد که هیچ‌گاه هیچ پیامبری الهی نیامده است که بگوید من از طرف خدا آمد‌ه‌ام که به شما فیزیک، شیمی و دیگر علوم تجربی و پزشکی و داروسازی را بیاموزم! البته نفس اعتقاد به خدا و ایمان به ماورای ماده در مقاومت آدمی در برابر مشکلات از جمله بیماری‌ها موثر است، اما برشمردن برخی خواص برای بعضی ادعیه که جایگزین دارو و درمان طبی شود، نادرست و صرفا ادعا‌های دکان‌داران تاجر است که به نام دین برای خود کسب و کاری راه انداخته‌اند و به نام دین خدا تجارت می‌کنند. در هیچ جای قران آیه یا اشاره‌ای مبنی بر این‌که مردان در مقابل بیماری مصونیت یا امتیازی نسبت به زنان دارند وجود ندارد، حتی یافته‌های علمی و مشاهدات تجربی خلاف این مساله را اثبات می‌کند.

حجت‌الاسلام بیگدلی در پایان گفت:
صاحبان این‌گونه اظهارات یا نادان و یا عوامل دشمنان دین هستند و می‌خواهند با این‌گونه اظهارات نادرست مردم را به دین بدبین کنند! این‌ها تاجران دین هستند و مردم نباید فریب این تاجران دین را بخورند!
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
3
2
طب مزخرف مدرن غیر بدبختی چیزی نیاورده .
من استفاده کردم از داروی طب اسلامی و هنوز مریض نشدم.
شما از دین اسلام چی دونستید که الان اسم علوم غرب رو میگید
جالبه ریاضیدان ها ، شیمی دان ها، و فلاسفه و بزرگترین طبیب دنیا مسلمان هستند بعد ما میایم میگیم علم مدرت
خوب اگر علم مدرن حالیش بود می تونست یبوست ساده رو درمان کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
0
0
برادر محمد
ما هم یه ۱۰ سالی هست یبسیم و یبوستمون هم نه با اسلامی نه سنتی نه مدرن حل نشده، ناموسا نسخه شفابخش شما چیه به ماهم بگو
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی