تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
گزارش دیدار از برگزاری بزرگترین آموزش گنج یابی و حفاری غیر مجاز در اصفهان

پلیس به دنبال پوارو!

شنیدن اسم "پوارو" بی شک شما را یاد سریال پربیننده دهه ۷۰ شمسی و قرن نوزدهم میلادی می‌اندازد، سریالی که به دلیل ماهیت پلیسی انگیزه بیننده رو برای دیدن تمام بخش‌های سریال بالا می‌برد و حالا جالب است، بدانید کسی که خود را با این نام در فضای اینستاگرام معرفی کرده، توانسته تیم بزرگی از علاقه‌مندان به حفاری و گنج یابی را با هدف آموزش گنج یابی میدانی با خود همراه کند

کد خبر: ۶۷۳۱۰
۱۶:۳۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز _ نسرین نیکنام: شنیدن اسم "پوارو" بی شک شما را یاد سریال پربیننده دهه ۷۰ شمسی و قرن نوزدهم میلادی می‌اندازد، سریالی که به دلیل ماهیت پلیسی انگیزه بیننده رو برای دیدن تمام بخش‌های سریال بالا می‌برد و حالا جالب است، بدانید کسی که خود را با این نام در فضای اینستاگرام معرفی کرده، توانسته تیم بزرگی از علاقه‌مندان به حفاری و گنج یابی را با هدف آموزش گنج یابی میدانی با خود همراه کند، اما اتفاقی که افتاده این است که بخش عمده‌ای از بیابان‌های استان اصفهان و شهر اهواز در خوزستان، استان‌های شمالی کشور، استان کردستان و خراسان رضوی شکل ظاهری خود را به دلیل حفاری‌های عمیق و شخم زدن‌های ناکارآمد از دست داده اند تا جاییکه داد باستان شناسان و دوست داران میراث را در آورده و آن‌ها برای رفع این مشکل دست به دامن قوه قضاییه و نهاد‌های قانونی ذی ربط شده اند.

 

ماجرا چه بود و پوآرو کیست؟

"کوهسار بادفر" ملقب به "پوآرو" که اهل کرمانشاه و ساکن جوانرود است پنج سالی می شود که در حوزه دفینه یابی و آموزش گنج یابی فعالیت می کند و با رشد و فراگیر شدن فضای مجازی، وارد این فضا شد و حالا بیش از ۶۰ صفحه اینستاگرامی با هزاران دنبال کننده دارد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پوارو پیش‌تر به دلیل حمل تجهیزات ماهواره چند وقتی را در زندان گذرانده است. او ادمین اصلی تعداد زیادی از گروه‌های گنج‌یابی و تفسیر علایم دفینه‌ها در اینستاگرام و بخشی از گروه‌های گنج‌یابی در تلگرام است. کوهسار بادفر به تدریج و با افزایش طرفدارانش در فضای مجازی خود را به عناوین جعلی «استاد»، «باستان‌شناس بزرگ»، «مهمترین باستان‌شناس» و … نیز معرفی کرده و این اواخر هم با جمع کردن یک گروه ۵۰۰ نفری با بیل و کلنگ با هدف یافتن همان گنج‌های واهی تلاش کرد روح تشنه خود را سیراب کند.

 

با اینکه همه اذعان دارند که اقدام های صورت گرفته از سوی پوارو غیرقانونی است اما او پس از انتشار خبر اقدام غیرقانونی‌اش در حوزه میراث‌فرهنگی در استان اصفهان که با واکنش‌های بسیار مواجه شد، هم‌اکنون متواری است اما توانست دو روز قبل با انتشار یک لایو اینستاگرامی منتقدان و رسانه‌ها را تهدید به برخورد کند و با استفاده از واژه «بزودی همه‌تان را می‌زنیم»، اقدام به تهدید رسانه‌ها و مخالفان فعالیت‌های غیرقانونی خود کند.

 

 

اعتراض ها ادامه دارد

فعالان میراث فرهنگی از یک سو و جامعه باستان‌شناسی ایران از سوی دیگر اعتراض خود را به گوش مسوولان میراث‌فرهنگی کشور و سایر نهادهای قانون گذار رسانده اند اما هنوز خبری از دستگیری پوارو نیست.

البته جامعه باستان شناسی ایران تنها به اعتراض بسنده نکرد  و با انتشار بیانیه ای از دستگاه قضایی و مجریان قانون خواسته تا هر چه زودتر برای توقف فعالیت این فرد و گروههایی که با او همکاری می کنند، تدابیر لازمی بیاندیشند.

 

 

وزارت میراث فرهنگی نمی تواند، دستگاه قضایی ورود کند

جامعه باستان شناسی ایران که یکی از معترضین جدی به اقدام های پوارو است در بیانیه‌ای خود اعلام کرده است: توجه مردم برای مقابله با این رفتارها بدون حمایت دستگاه‌های دولتی راه به جایی نخواهد برد و تلاش نهادهای مسئول نیز بدون همراهی مردم بی‌نتیجه خواهد بود. بنابراین متولیان میراث‌فرهنگی و نهادهای فراوان مسئول باید به بازتعریف جایگاه و مسئولیت خود روی آورند و به فهم جایگاه تاریخی و رسالت اجتماعی خویش بپردازند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بخش‌های تخصصی و فنی وزارت‌خانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بی‌آنکه در پیوست و پیوند با همدیگر باشند، تنها در پی وقت تلف کردن و هدر دادن منابع و فرصت‌ها هستند و دریغ از وجود مدیران آگاهی که چابکی و چالاکی را به این ادارات و سازمان‌ها ببخشند. موازی‌کاری زیادی در اداره امور میراث‌فرهنگی کشور دیده می‌شود و همتی از سوی قانونگذاران برای مشخص کردن حدود نهادها و سازمان‌های مسئول و بریدن این زنجیره ناکارآمد و گسسته دیده نمی‌شود. یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی به عنوان بازوی انتظامی قضایی سازمان، از نبود آموزش و آگاهی تخصصی، ابزار و امکانات مناسب و حمایت همه جانبه در رنج فراوان است. کوشش‌های پراکنده و قائم به ذات برخی افراد فداکار این نیرو نیز آشکارا به هیچ دیده می‌شود و آن‌ها را در وضعیت دشوار قرار می‌دهد. بنابراین ضرورت دارد وزارت‌خانه مذکور و مدیران استانی بر رفع این کاستی‌ها همت گمارند و بر توان این نیرو که چشم و گوش وزارتخانه برای حفاظت از میراث فرهنگی است، بیافزایند.

 

حجت: زمان مراقبت جدی از کالبد تاریخی ایران فرا رسیده است

اعتراض به این اتفاق تنها به اعتراض فعالان و دوست داران میراث فرهنگی و باستان شناسان ختم نمی شود، مهدی حجت رییس شورای جهانی حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی در دفتر ایران هم در این باره به صدای میراث گفت: شرایط محوطه‌های تاریخی و فرهنگی ایران در دوران تحریم و کرونا خطرناک است و راه افتادن کاروان گنج‌یابی در ایران یک آبروریزی فرهنگی برای کشور در مجامع جهانی است از این رو از رییس قوه قضاییه و وزارت اطلاعات درخواست می شود به موضوع حفاظت از آثار تاریخی ایران و برخورد با حفاران غیرمجاز بصورت جدی ورود کنند.

 

بنیانگزار سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: کالبد هویت تاریخی ایران در خطر است و با توجه به تحریم‌های طالمانه و محاصره اقتصادی ایران و شیوع کرونا در کشور حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی ایران را به شدت تهدید می‌کنند.

 

پوارو بزودی دستگیر می شود

علیرغم تلاش یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنها سه نفر از برگزار کنندگان تور حفاری و گنج یابی دستگیر شدند اما سردار امیر رحمت‌الهی،فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور می گوید که پوارو به زودی دستگیر می شود و احکام سنگین قضایی برای برگزارکنندگان کاروان آموزش میدانی گنج‌یابی در نظر گرفته شده است.

 

او با بیان اینکه با همکاری بسیار خوب یگان حفاظت و قوه قضائیه، همین امروز احکام قضایی سنگین برای متهمان صادر شد تا درس عبرتی برای افراد سودجویی باشد، تاکید می کند: پیگیری‌ برای دستگیری متهم اصلی این پرونده که در حال حاضر متواری است، در دستور کار قرار دارد و حکم توقیف خودروی او در سراسر کشور اعلام شده و این نوید را می‌دهیم که متهم اصلی پرونده که معروف به «پوآرو» است نیز به زودی دستگیر شود.

 

حالا باید منتظر ماند و دید که تلاش های نیروی انتظامی و دستگاه قضا کی به نتیجه می رسد و پوارو تا چه زمانی می تواند خود را مخفی کند، اما مشخص است که دستگیری پوارو خیلی در دور دست نیست و خبر بازداشتش بزودی منتشر خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی : ۲
غیر قابل انتشار : ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
3
2
سلام. گزارش جذابی بود. احسنت بر خانم نیکنام که این گزارش خوب را تهیه کرده اند.
bahram
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
3
4
به نطر من ایشون آ دم خوبی هستن شاید سو تفاهم باشه ویا اینکه بر علیه ایشون دسیسه کردن واز ائنکه این همه جلوی تخریب آ ثار را گرفته حرفی در میان نیست بنظرتان یه کم شبهه بر انگیز نبست.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
3
بابا ایشون کلاهبرداره از طرز حرف زدنش کامل مشخصه
مسعود حاتمی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
2
0
این خودش از دزدان و دلالان بزرگ آثار باستانی است که میراث تاریخی کشور را بخاطر منافع شخصی به تاراج می‌برند. چنان شارلاتانی هم هست و خودش را محق نشان می‌دهد که منم دیشب وقتی این ویدیو را یوتیوب بهم پیشنهاد داد بخاطر تیتر جالبش تصمیم گرفتم نگاهش کنم. در پایان ویدیو مثل اغلب کامنت‌گذاران باورم شده بود دغدغه آثار باستانی دارد. ۲۴ ساعته نشده خبر دستگیریش را در سایت‌ها دیدم و تازه فهمیدم ما چه ملت ساده‌لوحی هستیم که هر کس قیافه حق به جانب به خودش گرفت و چهار تا حرف قشنگ مخصوصاً مخالف حکومت زد، سریعاً گول می‌خوریم و باورمان می‌شود آدم صادقی است.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از دستگیری دلال بزرگ خرید و فروش اشیاء عتیقه با نام مستعار "پوآرو" در کرمانشاه خبر داد.

قادری با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد از تابستان امسال با همکاری چند نفر دیگر در تعدادی از استان‌های کشور به صورت گسترده و کلان در فضای مجازی اقدام به دلالی و خرید و فروش اشیاء عتیقه و آموزش گنج‌یابی و حفاری غیر مجاز می‌کرد.

وی تصریح کرد: پس از اینکه همدستان این فرد در یکی از استان‌ها دستگیر شدند، در ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود را در یکی از شهرستان‌های کرمانشاه دوباره بصورت مجازی آغاز کرد و ضمن آموزش نحوه حفاری غیرمجاز برای تاراج میراث فرهنگی اقدام به فروش دستگاه‌های گنج‌یاب نیز می‌کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: با رصد فعالیت‌های این فرد با نام مستعار "پوآور" توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان محل اختفایش مشخص شد و با همکاری سربازان گمنام امام زمان در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی تاکید کرد: این فرد پس از دستگیری تحویل مقامات قضایی داده شد و اکنون در بازداشت به سر می‌برد. قادری با بیان اینکه این فرد با تبلیغات غیرقانونی افرادی که بدنبال گنج بودند را دور خود جمع کرده بود، عنوان کرد: مستندات بسیاری زیادی در خصوص فعالیت‌های غیرقانونی این فرد جمع کرده و تحویل مقامات قضایی داده‌ایم و باتوجه به اینکه در چند استان دیگر هم فعالیت مجرمانه داشته است، مستندات آن‌ها هم ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
3
اقای حاتمی کجا این اقا ذستگیر شده !!
ایشون که جدیدا لایو گذاشته و حتی به مسیولین داره توهین میکنه میگه کسی نمی تونه منو دسگیر کنه الان هم تو خونه اش نشسته داره اموزش میده. به نظرم برخی از مسیولین دارن باهاش همکاری می کنند و پول خوبی از مردم به جیب می زنند. مشخصه از این کلاهبردار داره حمایت میشه
ساسان
|
United States of America
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
3
1
سلام
یا خدا !!!
پشت سر این بنده خدا اینقدر حرف نزنید و تهمت نزنید.و مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین.
بالاخره خدایی هم هست و خودش مزد خیانتکاران میده.امید داریم به اون روز که خودش یه کاری بکنه
ساسان
|
United States of America
|
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
من پارسال این کامنت در حمایت پوارو گذاشتم اما نظر بالا را رد میکنم.بولله خودم نظر گذاشتم پارسال اما حالا بشنوید از این کوهسار بادفر>>>>کوهسار بادفر باجن به مردم حمله میکند.بیش از 50 بار به من حمله کرده و قصد کشتن مرا دارد.چند ماه پیش هم رئیس میراث اصفهان فوت کرد من فکر میکنم کوهسار بادفر موقعی که رئیس میراث اصفهان بیمار بود و در سی سی یو بستری بود با جن بهش حمله کرده و ضربان قلبش بالا برده و اون به قتل رساند.چون همین کار بیش از 50 بار با من کرده اما نتوانست منو به قتل برساند خدارو شکر.کوهسار بادفر جادوگره و با 4 جادوگر در کردستان و سنندج در ارتباطه و بوسیله آنها بمردم بدبخت حمله میکنه و دشمنان یا مخالفینش یا کسایی که بهش پول دادن و سرشون کلاه رفته و قصد پس گرفتن پولشون دارند حمله کرده یا ساکتشون میکنه.جاداره ...ورود کنه و برسی کنه که آیا کوهسار بادفر قاتله؟چرا کسی پیگیری نمیکنه!!!لطفا نظر تائید کنید بولله بولله بولله به طلله به طلله راست میگم و به من با جن حمله کرده و قصد کشتن منو داشت چون من از جانم میترسیدم شکایت کردم و در دادگستری شکایت ثبت کردم..کوهسار بادفر با همدستی هانتر (هکری که برای بادفر کار میکنه و هکر خصوصیشه)کنترل کامل گوشی و سیستم منو داره و من روزی یکبار ویندوز عوض میکنم اما فلش و کامپیوترم آلوده کرده و با عوض کردن ویندوز هم به محض وصل شدن به اینترنت به من وصل میشه و سیستم ریستارت میکنه یا مرورگرو میبنده یا فایل پاک میکنه و یا ساعت دستکاری میکنه و هزار کار دیگه ..لطفا لطفا تائید کنید مردم ببینند و در دام این شیاد نیوفتن.چون من بهش شک داشتم و کامنت گذاشتم براش با من دشمن شده الان 1سال و 5 ماهه منو اذیت میکنه
م
|
Germany
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
حکومت ایرانفروش
امیران
|
United States of America
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
0
مطمئنا و صددرصد کسایی هستن که پشت پرده با همین پوآرو همکاری میکنن ، و حتما آدمهای گردن کلفتی هستن ،،،،اما من از شخصیتش خوشم میاد ،جوان با اعتماد بنفس بالا است و حتما هم خیلی مطالعه و تجربه پیدا کرده که انقدر طرفدار داره ، من خودم به گنج و افسانه اعتقادی ندارم ، و بیشتر طرز صحبت کردنش و خودباوریشه که برام جالبه ،و سعی میکنم یاد بگیرم،
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی