تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

 خبرخوانی هفتگی "دیدار": ماجرای قالیباف و بذرپاش، موشک‌های شکافنده سپاه و سیری ناپذیری پرسپولیس

در اولین هفته از مرداد ماه هر چند مانند هفته‌های قبل شاهد اخبار و اتفاقات زیادی نبودیم، ولی رزمایش دریایی سپاه، آزمایش سامانه موشکی زیرخاکی، قهرمانی تیم پرسپولیس، ادامه حواشی انتخاب مهرداد بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات و نامه محمود احمدی‌نژاد به محمدبن سلمان ولیعهد عربستان در این هفته اتفاق افتاد. در روز جمعه ۱۰ مرداد مصادف با عید سعید قربان هم مقام معظم رهبری به همین مناسبت به صورت زنده از رسانه ملی سخن گفت.

کد خبر: ۶۷۲۱۶
۱۸:۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: در این هفته که از چهارم تا نهم مرداد ماه بود آمار کرونا سیرصعودی خود را ادامه داد به طوری که فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا به ۲۳۵ نفر در روز هم رسید. سمیه سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در آخرین اطلاع رسانی خود گفت: تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید. این در حالی بود که در این هفته رئیس‌جمهور بر برگزاری مراسم عزاداری محرم البته با حفظ پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد که بازتاب‌های زیادی هم در عرصه رسانه‌ای داشت. 
 

 هجوم موشک‌های بالستیک از زیرزمین
خبر مهم بعدی رزمایش دریایی پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پاسداران بود که در آن برای اولین بار از سیستم عکس برداری ماهواره ایرانی نور استفاده شد. در این رزمایش البته از یک سامانه موشکی هم برای اولین بار رونمایی شد که گفته می‌شود برای اولین بار است در دنیا از چنین روشی استفاده می‌شود. دستاورد مهم هوا فضای سپاه در این مرحله از رزمایش، شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به‌صورت کاملاًً استتار شده بود که این دستاورد مهم می‌تواند سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی رو‌به‌رو کند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ که از صبح روز ۷ مرداد در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز در حال برگزاری است، گفت: رزمایش‌های سپاه به طور معمول با ابتکارات همراه بوده و در این رزمایش برای نخستین بار در دنیا، شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین توسط نیروی هوافضای سپاه انجام شد. در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ بدون استفاده از سکو‌ها و تجهیزات مرسوم، موشک‌های مدفون شده زمین را شکافتند و اهداف از پیش تعیین شده را با دقت بالایی مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.


قالیباف: بر گذشته صلوات
در این هفته حواشی انتخاب مهرداد بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات ادامه داشت و در فضای رسانه‌ای رسمی و مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و بیشتر هم حول محور سابقه اجرایی بذرپاش و غیر قانونی بودن انتخاب او بود. اقدام و انتخابی که اصولگرا و اصلاح‌طلب را بر علیه آن به واکنش وا داشت، ولی محمد باقر قالیباف که گویا چاره‌ای جز پذیرش این امر نداشت در مراسم معارفه خطاب به بذرپاش گفت: هر چه بود گذشت از امروز عمل شما مهم است مردم براساس عمل شما قضاوت می‌کنند شما در عمل ثابت کنید از فرزندان گام دوم انقلاب هستید. 
 
پرسپولیس بر مدار کامیابی
پر بیننده‌ترین و پربازدیدخور‌ترین خبراین هفته، اما قهرمانی پرسپولیس بود.  تیم فوتبال پرسپولیس تهران با برتری ۲ بر یک مقابل نفت مسجدسلیمان ضمن شکست طلسم پیروزی در این شهر، سند قهرمانی لیگ نوزدهم فوتبال ایران را به نام خود زد. سندی که نه تنها این تیم را به عنوان نماینده اول ایران در لیگ قهرمانان آسیا، بلکه پرسپولیس را با چهار عنوان قهرمانی به رکورددار تیم‌های لیگ برتر تبدیل خواهد کرد. رکوردی که پیش از این با سه عنوان قهرمانی پیاپی در دست سپاهان و پرسپولیس بود.

 روند پوکر پرسپولیس چگونه رقم خورد؟  
 پرسپولیس تا پیش از لیگ شانزدهم از پانزده دوره لیگ برتر ۲ عنوان قهرمانی داشت، اما از لیگ شانزدهم روند موفقیت این تیم شروع شد و در لیگ نوزدهم با ۶۶ امتیاز عنوان قهرمانی لیگ را از آن خود کرد. پرسپولیس در این دوره از رقابت‌ها ۲۰ برد، چهار باخت و ۶ مساوی کسب کرد. ۴۶ گل به ثمر رساند و با تفاضل گل مثبت ۳۲ جشن قهرمانی را برپا کرد. سرخ‌پوشان در این دوره ۱۴ گل نیز دریافت کردند.

تیم پرسپولیس که با هدایت «برانکو ایوانکویچ» به ۱۰ سال ناکامی این تیم در لیگ برتر پایان داده بود در لیگ هفدهم هم مقتدرانه ظاهر شد و در پایان نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. عنوانی که با کسب ۶۴ امتیاز به دست آمد. پرسپولیس در این دوره ۲ امتیاز از فصل گذشته کمتر کسب کرد، اما توانست بالاتر از ذوب‌آهن و استقلال تهران به‌عنوان قهرمانی برسد. علیپور با ۱۴ گل زده بهترین گلزن این تیم لقب گرفت، اما عنوان آقای گلی به او نرسید. همچنین برخلاف دوره‌های گذشته این تیم در هفته پایانی عنوان قهرمانی را کسب کرد. قهرمانی این تیم با برد نفت مسجدسلیمان رقم خورد که تاکنون پرسپولیس نتوانسته بود از سد آن عبور کند. این تیم در نیم‌فصل نخست پرسپولیس را در تهران شکست داده بود.  
 
اما سخت‌ترین سال پرسپولیس برای هتریک قهرمانی لیگ هجدهم بود لیگی که تا روز پایانی آن خبری از عنوان قهرمانی نبود، بلکه نتایج دیگر مدعیان پرسپولیس را به سمت این عنوان سوق داد. باخت استقلال به پرسپولیس و پدیده شهر خودرو و برتری استقلال برابر سپاهان اصفهان محرک‌هایی بودند که جام را دودستی تقدیم پرسپولیس کرد. در این دوره سرخ‌پوشان پایتخت ۶۱ امتیاز کسب کردند که سه امتیاز از دوره دوم کمتر بود. تفاضل گل پرسپولیس در این دوره مثبت ۲۲ بود و این تیم چهارده گل خورده و ۳۶ گل زده را در کارنامه داشت.
 



 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی