تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شناسایی صدها قربانی قاچاق انسان در فنلاند

در حالی که اکثر قربانیان قاچاق انسان در فنلاند خارج از این کشور طعمه شده و در جریان پناهندگی شناسایی می‌شوند، سرویس مهاجرت این کشور اعلام کرده که این پدیده به طور جدی با مهاجران در ارتباط نیست.

کد خبر: ۶۶۸۸۳
۱۴:۴۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
شناسایی صدها قربانی قاچاق انسان در فنلاند
 
دیدارنیوز - سرویس مهاجرت فنلاند حدود ۶۰۰ قربانی قاچاق انسان را که از مقامات فنلاند کمک دریافت می‌کنند، شمارش کرده است و با احتساب افراد زیر سن قانونی مشکوک به قربانی قاچاق بودن، شمار قربانیان قاچاق انسان در این کشور به ۸۰۰ نفر می‌رسد.

به گفته مقامات فنلاندی، تعداد قربانیان قاچاقی که در سال‌های اخیر خدمات مشاوره‌ای از دولت دریافت می‌کنند، تقریباً سه برابر شده است و خود قربانیان کسانی هستند که برای کمک به مقامات مراجعه می‌کنند. تعداد پرونده‌های جدید کشف شده مربوط به قاچاق انسان از ابتدای سال‌ جاری میلادی (۲۰۲۰) چهار برابر بیشتر از سال گذشته (۲۰۱۹) بوده است.

گروه‌هایی که اغلب توسط برنامه کمک به قربانیان قاچاق انسان در فنلاند کمک‌رسانی می‌شوند شامل سومالیایی‌ها، نیجریه‌ای‌ها، افغانستانی‌ها و عراقی‌ها هستند. حدود ۲۳ شهروند فنلاندی نیز از این سیستم کمک دریافت می‌کنند.

به گفته مقامات مهاجرتی فنلاند، این کشور در حال حاضر با افزایش پرونده‌های قاچاق انسان مواجه شده که تنها به موضوع مهاجران مربوط نیست. 

اکثر قربانیان قاچاق انسان در خارج از این کشور طعمه می‌شوند و در جریان پناهندگی به فنلاند، از طریق مصاحبه با پلیس، مقامات مهاجرتی و مقامات مرکز پذیرش شناسایی می‌شوند.

قاچاق انسان در فنلاند اغلب با مواردی از کار اجباری مرتبط است که مهم‌ترین آن‌ها در بخش‌های ساخت و ساز، رستوران و نظافت است. تحقیقات اخیر روزنامه ملی Helsingin Sanomat این کشور نشان داد که برخی از شرکت‌های نظافتی فنلاند بی‌رحمانه از کارگران سوءاستفاده کرده و آن‌ها را مجبور به کار کردن در ساعات طولانی بدون استراحت مناسب یا حقوق کافی می‌کنند. در زمینه برداشت توت نیز چنین اقداماتی صورت گرفته‌ است.

به گفته مقامات مهاجرتی فنلاند، مهم‌ترین ویژگی‌های قاچاق انسان هدف قرار دادن افراد آسیب‌پذیر و قربانیانی است که به قاچاقچیان خود به دلایل مختلف وابستگی پیدا می‌کنند.

قربانیان قاچاق انسان بین استعمال کنندگان مواد مخدر و همچنین در زندان‌های فنلاند شناسایی شده است. آن‌ها افرادی هستند که به نوعی در موقعیت‌های آسیب‌پذیر قرار دارند و بنابراین از بسیاری جهات به سمت قاچاقچیان متمایل می‌شوند. 

با این وجود، محکومیت‌های کمی برای قاچاق انسان در فنلاند اعمال می شود که بخشی از آن به دلیل اثبات سخت چنین پرونده‌هایی است. مقامات تاکید دارند که رسیدگی به پرونده‌های قاچاق انسان روندی طولانی دارد.

با این حال، حداکثر مجازات برای قاچاق انسان گسترده در فنلاند فقط ۱۰ سال زندان است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، پلیس فنلاند اعلام کرده که در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک واحد جداگانه با محوریت تحقیقات در مورد قاچاق انسان است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی