تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فقط زنان انتقال دهنده کرونا هستند! اظهارات عجیب عباس تبریزیان از کجا می‌آید؟

رونق گرفتن طب اسلامی در چند سال اخیر و ظهور مدعیانی که به نام دین با جان مردم بازی می‌کنند را باید در گفتمان برپایی تمدن اسلامی و طرح اسلامی کردن جامعه و حوزه عمومی از جمله علوم، دانشگاه و هنر دید. این طرح، به ویژه از دهه ۸۰ زمینه را برای شکل گیری انواعی از تجارت‌های ایدئولوژیک مانند طب اسلامی فراهم کرد به ویژه اینکه مروجان طب اسلامی دارو‌هایی تجویز می‌کنند که عمدتاً به اسم ائمه نام گذاری شده‌اند مانند داروی امام کاظم (ع) و دارو‌های امام رضا (ع).

کد خبر: ۶۶۷۶۳
۱۰:۵۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
 
فقط زنان انتقال دهندگان کرونا هستند! اظهارات عجیب عباس تبریزیان از کجا می‌آید؟

دیدارنیوز- مرضیه حسینی: عباس تبریزیان، پدر طب اسلامی، ابن سینای حوزه علمیه قم! پس از تجویز ادرار الاغ و شیر شتر و پنبه آغشته به روغن بنفشه در مقعد به عنوان درمان قطعی کرونا، در جدیدترین اظهارات کرونایی خود گفته: «استفاده از ماسک تنها باید مختص زنان باشد، زیرا کرونا از طریق هوا و شخص به شخص به مردان منتقل نمی‌شود و آن‌ها تنها در صورت ارتباط نزدیک با زنان به کرونا مبتلا می‌شوند در نتیجه ماسک زدن زنان برای پیشگیری از کرونا کافی است.» ادعای تبریزیان در حالی است که مشاهدات عینی و اظهارات کادر درمان در بیمارستان‌های مختلف نشان می‌دهد که اتفاقا آمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میر در میان مردان بیشتر است. او در توضیح تجویز عجیب خود گفته: «سفارش شرع ما به پوشاندن صورت برای زنان و نپوشاندن برای مردان مختص مسائل اخلاقی نیست و مسائل سلامت اسلامی را نیز در بر می‌گیرد.»

درمان کرونا با مالیدن انگشت
با شیوع کرونا و به ویژه به دلیل ناشناخته بودن این ویروس و راه‌های درمان آن، متخصصان مختلف در حوزه طب اسلامی و سنتی شروع به ارائه راهکار برای درمان بیماری کردند؛ در این میان نسخه‌های عباس تبریزیان که از طرف هوادارانش در حوزه، ابن سینای حوزه علمیه خوانده می‌شود، در خصوص داشتن خواص درمانی ادرار الاغ و پنبه روغنی، مناقشه برانگیز شد. اعتراضات نسبت به این اظهارات به ویژه از جانب پزشکان و مسئولان مراکز درمانی سبب شد که مدعیان طب اسلامی در فروردین امسال با وجود مخالفت پزشکان و روسای بیمارستان‌ها، برای درمان بیماران کرونایی بدون ماسک و دستکش بر بالین این بیماران بی دفاع حاضر شوند. سازمان نظام پزشکی کشور به حضور افراد معمم و مدعی طب اسلامی در مراکز درمانی اختصاص داده شده به مبتلایان کرونا، واکنش نشان داده و آن را تلویحا «مصداق بارز تشویش اذهان عمومی» خواند.
 

بیشتر بخوانید: کتاب سوزی تبریزیان با پشتوانه جهالت


نظام پزشکی در بخشی از بیانیه خود نوشت: «این اشخاص به اعتبار لباس خود وارد بیمارستان شده، بر بالین بیماران مظلوم حاضر و با انگشت غیربهداشتی خود ظرف‌های مورد استفاده بیمار را لمس کرده و انگشت آلوده را به لب و دهن ده‌ها بیمار می‌مالند و سپس ادعا می‌کنند که کل پزشکان و کادر درمان اشتباه می‌کنند. ایشان با طب خودساخته اسلامی مسئول مداوای بیماران کرونایی هستند.» مدعیان طب اسلامی بعد از این اقدام حتی روسای بیمارستان‌ها و پزشکان را تهدید کردند و با فرستادن فیلم انگشت مالی دهان بیمار، خواستار استعفای بعضی از پزشکان شدند.
 
فقط زنان انتقال دهندگان کرونا هستند! اظهارات عجیب عباس تبریزیان از کجا می‌آید؟

طب اسلامی محصول اسلامی کردن علوم
رونق گرفتن طب اسلامی در چند سال اخیر و ظهور مدعیانی که به نام دین با جان مردم بازی می‌کنند را باید در گفتمان برپایی تمدن اسلامی و طرح اسلامی کردن جامعه و حوزه عمومی از جمله علوم، دانشگاه و هنر دید. این طرح، به ویژه از دهه ۸۰ زمینه را برای شکل گیری انواعی از تجارت‌های ایدئولوژیک مانند طب اسلامی فراهم کرد به ویژه اینکه مروجان طب اسلامی دارو‌هایی تجویز می‌کنند که عمدتاً به اسم ائمه نام‌گذاری شده‌اند مانند داروی امام کاظم (ع) و دارو‌های امام رضا (ع).

سخنگویان و رهبران این جریان با حمایت نهاد‌های خاص به ویژه حمایت رسانه ای، کم‌کم از حاشیه به متن آمده و با طرح ادعا‌های بی‌اساس و عجیب، طب مدرن را شدیدا تحقیر کرده و زیر سوال بردند. به عنوان مثال حجت الاسلام والمسلمین دکتر آقارفیعی مدعی شده که طب اسلامی حتی آسیب‌های اجتماعی را نیز از بین می‌برد وی گفته: «طب اسلامی به قدری قوی است که اگر حوزه علمیه پای کار بیاید می‌تواند با همین طب کل دنیا را شیعه کند. دنیا اکنون در بیماری‌های فلج مغزی، ام اس و پارکینسون مستاصل است. ما فلج را درمان می‌کنیم. سرطان را در عرض بیست تا چهل روز درمان می‌کنیم. ما قویترین درمان‌ها را برای مسایل جنسی در روایات داریم. ۹۰ درصد طلاق‌ها در جامعه به خاطر روابط ناصحیح جنسی است. خیلی از معتادان بخاطر ضعف در روابط جنسی معتاد می‌شوند. طب اسلامی آسیب‌های اجتماعی را هم از بین می‌برد.»
 
فقط زنان انتقال دهندگان کرونا هستند! اظهارات عجیب عباس تبریزیان از کجا می‌آید؟

هوادران طب اسلامی و البته سنتی پرشمارند. اگر به کانال‌های تلگرامی عباس تبریزیان، روازاده و خیراندیش که مراجعه کنید هر کدام بیش از ۳۰۰ هزار نفر عضو دارد. اطلاعاتی که از ثبت سفارش برای دارو در کانال‌ها وجود دارد نشان می‌دهد که این اعضا فعال هستند و به نسخه‌های درمانی این افراد عمل می‌کنند. بسیاری از آن‌ها و همچنین کسانی که ممکن است خرید چندانی هم از طبیب خود نکنند در کانال حضور دارند، زیرا عضویت و حمایت خود از طب اسلامی را بی توجه به پیامد‌های این حمایت، نوعی وظیفه مذهبی و انجام کنشی دینی در راه برپایی تمدن اسلامی می‌دانند. 

محمود احمدی نژاد و رونق کاسب کاران طب سنتی و اسلامی
علی رغم اینکه طب اسلامی با طب سنتی دارای تفاوت و تمایز است، اما طب اسلامی همسو با طب سنتی رشد کرده و از همان زمینه‌ها و حمایت‌ها برای اقبال عمومی برخوردار است. راه یافتن طب سنتی به دانشگاه‌های کشور و تلاش برای عقب راندن طب مدرن از زمان احمدی نژاد و از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. دانشکده طب سنتی در این سال پس از اعلام حمایت دولت و نهاد‌های خاص و اعلام آمادگی چهار دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی ایران و شاهد برای جذب دانشجو، در دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد. 
دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مصوبه وزارت بهداشت را در سال ۱۳۸۸ دریافت کرده و سه رشته طب سنتی، داروسازی سنتی و اخلاق پزشکی در مقطع دکترای تخصصی و فلوشیپ در این دانشکده راه‌اندازی و۲۳ رشته در حوزه طب سنتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به شورای گسترش وزارت بهداشت برای تصویب ارائه شد.دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شاهد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دوران احمدی‌نژاد فعالیت خود را در زمینه‌ی طب سنتی و داروسازی سنتی آغاز کردند.
 

بیشتر بخوانید: با نام دین با جان مردم بازی نکنید


احمدی‌نژاد در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورد‌های طبیعی و طب سنتی ایران که در خردادماه ۱۳۹۱ برگزار شد، طب مدرن را شدیدا تحقیر کرد و گفت: «طبیعت ظرفیت‌های فراوانی برای درمان بیماری‌ها دارد و ما باید این ظرفیت‌ها را بشناسیم. طب سنتی ما سرمایه‌ای است که به حاشیه رفته، ما باید به طب سنتی خود برگردیم. در پزشکی جدید برای تشخیص بیماری هزینه‌های فراوانی می‌شود، تازه بدون آزمایش و اسکن هم تشخیص ناممکن است در حالی که طب سنتی ما دقیق است و به چند سوال ساده تشخیص درست انجام می‌شود. سالانه بیش از ۳ میلیارد دلار صرف واردات دارو و تجهیزات می‌شود، در حالی که همین پول را می‌توان صرف صادرات گیاه کنیم و حتی هزاران شغل ایجاد کنیم.»
دانشگاه ایرانیان به ریاست محمود احمدی‌نژاد در آذرماه ۱۳۹۳ اعلام کرد که دوره‌های کوتاه مدت «مزاج شناسی و مبانی طب سنتی» را برگزار و مدرک رسمی مزاج شناسی صادرمی‌کند.
 
فقط زنان انتقال دهندگان کرونا هستند! اظهارات عجیب عباس تبریزیان از کجا می‌آید؟
 
تلاوت سوره حمد درمان سرطان پروستات 
نتیجه تاسیس چنین رشته‌هایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اقبال به نوشتن پایان نامه‌هایی به عناوین عجیب در حوزه طب اسلامی و سنتی بود. به عنوان مثال در دانشگاه آزاد اسلامی زرقان، در بهمن ۱۳۹۶در رشته مهندسی ژنتیک پایان نامه‌ای با عنوان «ارزیابی اثر تلاوت سوره حمد بر سلول‌های سرطانی پروستات» دفاع شد. نویسنده در نوشته خود به انبوهی از احادیث مختلف به نقل پیامبر اکرم (ص)، امام صادق (ع) و سایر ائمه استناد می‌کند به عنوان مثال به نقل از امام صادق (ع) و از کتاب خواص القران می‌نویسد: «اگر کسی به تلاوت سوره حمد شفا نگیرد هرگز از هیچ درمانی شفا نمی‌گیرد.» یا به نقل از پیامبر و مستند به کتاب تفسیر البرهان می‌نویسد: «سوره‌ حمد هر مرضی به جز مرگ را شفا می‌دهد.» نویسنده در نهایت از این احادیث نتیجه می‌گیرد که سرطان پروستات هم مانند هر بیماری دیگری با تلاوت سوره حمد درمان می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
6
11
افراط و تفریط این کشور نابود خواهد کرد
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
19
9
واقعا برام عجیبه، عجیبه که این ادم ها ها چرا راس راس راه می رن و گند میزن به دین و طب و همه
آرزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
16
33
درود بر طب اسلامی و ایت الله تبریزیان جاهل شمایید که این همه مردم رو ب کشتن میدید و صدای کسی در نمیاد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
8
23
واقعا جای تاسفه
اولا ادرار شتر نه ادرار الاغ
ثانیه پنبه اغشته به روغن بنفشه روی مقعد نه درون مقعد
یه سوال:چطوره شیاف درمان میکنه ولی روغن بنفشه درمان نمیکنه؟؟
پیوند مدفوع!!در طب جدید درمان میکنه ولی روغن بنفشه روی مقعد نه؟
مردم رو کشتید بعد میاید به غلط نقد میکنید؟
من با آتش زدن کتاب هاریسون کاملا مخالفم ولی وقتی شما روایات ائمه رو دروغ میدونید اشکالی نداره؟زشت نیست؟
البته معلوم شده جناب هاریسون از کمپانی ها پول میگرفت تا داروهایه خاصی رو برای بیماری ها تبلیغ کنه.
یه گلاب زدن به لب و دهن بیمار در بیمارستان مریض میکشه؟میگید آلوده کردند؟بگید چرا اون آقا بدون ماسک رفت و کرونا نگرفت و...
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
شیاف اختلال های گوارشی رو درمان میکنه نه کرونارو بعد واقعا شما این چرندیاتو باورمیکنی؟ مثلا همون ادرار شتر رو؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
7
17
زده باد طب اسلامی و سنتی و همه فعالان در این زمینه.اونایی که شدیدا مخالف این طب ها هستند یا اطلاعات ندارند یا منافعشون به خطر میفته که این جوری نظر میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
4
5
سلام.یعنی میگیدطب مصالح ساختمانی ازگیاهان دارویی بهتره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
جالب اینه که هیچ کس جواب نمیده چرا اون آقا که بدون ماسک و تجهیزات رفت بیمارستان کرونا نگرفت
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
8
11
پسر من یه مشکل جدی داشت 5سال پزشک بردم جواب نگرفتم ولی با داروی طب اسلامی تبریزیان به مدت سه ماه مشکلش حل شد به طور کامل..خدا طول عمر بده به این استاد بزرگوار.چندتا فرد مبتلای دیگر هم با این دارو مشکلشان حل شد.خدا قوت وسربلندی بده به ایشون وشاگردانش...شماها جاهلید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
5
4
شما احمقهای دروغگو باید کرونا بکیرید که این خبرهای جعلی را پخش می کتید
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
7
7
طب اسلامی یه واقعیتی است که وجود دارد و امتحان خودش رو پس داده.
اما شما می دانید و پیوند مدفوع و خوردنش در طب غربی.
خود دانید.گوارایتان باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
9
7
کرونا همه ی مزخرفات این خرافاتی ها رو برملا کرد و نشون داد که فقط حرف الکی میزنن. تنها راه نجات واکسن و پزشکی مدرن هستش.
مهدی حصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
2
3
سسلام
من چندین سال مشکل رفلاکس معده داشتم با داروی هاضوم آیت الله تبریزیان درمان شدم خدا خیر به ایشون بده.
چندین سال داروهای مختلف شیمیایی خوردم و بدتر شدم
بجای متهم کردن ایشان اگر راست میگویید بگزارید بیماران کرونایی رو درمان کتد
شما بیشتر جوش جیب خودتون را میزنید تا مردم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی