تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

دیدار آدینه ۶: وحشت به سبک ژاپنی؛ در جستجوی هیچ!

کد خبر: ۶۶۵۷۲
۰۸:۰۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز: به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه‌تان پر از دیدار!

 

 

دیدار آدینه ۶: وحشت به سبک ژاپنی؛ در جستجوی هیچ!

 

دیدار آدینه ۶: وحشت به سبک ژاپنی؛ در جستجوی هیچ!

دیگری؛ وحشت به سبک ژاپنی


اگر اهل تماشای انیمه‌های ژاپنی باشید یا به خواندن رمان‌های نویسندگان این کشور علاقه داشته باشید لابد پیش خوتان به این فکر کرده اید که ژاپنی‌ها خیلی با بقیه‌ مردم دنیا فرق دارند. ژاپنی که توی آثار هنری و ادبی تصویر می‌شود تفاوت‌های زیادی با بقیه کشور‌ها دارد و این‌طور که به نظر می‌رسد هنرمندان این کشور هم با علم به همین موضوع سعی می‌کنند هرچه بیشتر روی این تفاوت‌ها تاکید کنند. یکی از گونه‌های که ساقه‌ای طولانی در ادبیات این کشور دارد ژانر وحشت است که اتفاقا خیلی هم مورد توجه فیلمسازان این کشور قرار گرفته است. در این سال‌ها تعداد زیادی فیلم ترسناک ژاپنی ساخته شده که نقش زیادی در تحول ژانر وحشت داشته‌اند. فیلم‌هایی مثل حلقه «The Ring» یا کینه «Grudge» که نسخه‌های هالیوودی آن‌ها نیز ساخته شده، بدون شک جزو نقاط عطف سینمای وحشت باقی خواهند ماند. یکی از داستان‌های ژانر وحشت ژاپنی که اخیرا به فارسی هم ترجمه شده، رمانی به نام دیگری است که یوکیتو آیاتسوجی آن را در سال ۲۰۰۹ نوشته. این رمان داستان پسر نوجوانی را روایت می‌کند که به مدرسه‌ای جدید در یک شهر دورافتاده رفته و در آن‌جا متوجه حضور دانش آموزی می‌شود که انگار هیچ‌کس به جز خودش او را نمی‌بیند. چیزی نمی‌گذرد که اتفاقات ناگواری برای بچه‌های کلاس رخ می‌دهد و یکی‌یکی به شکلی هولناک کشته می‌شوند. سال گذشته این رمان جذاب و آسان‌خوان با ترجمه میلاد بابانژاد (نشر پیدایش) و همچنین با ترجمه ارنواز صفری (نشر آوند دانش) منتشر شده و خواندنش در روز‌های آخر هفته می‌تواند حسابی سرگرم‌تان کند. در سال ۲۰۱۲ مجموعه انیمه این رمان هم در دوازده قسمت پخش شد که تماشای آن هم خالی از لطف نیست.

 

دیدار آدینه ۶: وحشت به سبک ژاپنی؛ در جستجوی هیچ!

گروه جست‌وجو؛ دنبال هیچ


یکی از سریال‌های کمتر دیده شده این سال‌ها گروه جست‌وجو «Search Party» است که با وجود موفقیت خود در جلب تماشاگران و تمدید شدن برای ۴ فصل، چندان اسمش سرزبان‌ها نیفتاد و حتا در ویکیپدیای فارسی هم اطلاعاتی درباره‌اش پیدا نمی‌شود. این کمدی سیاه که اولین قسمتش در نوامبر سال ۲۰۱۶ پخش شد، داستان دوری سیف را روایت می‌کند که مشغول زندگی عادی خود در نیویورک است تا این‌که از دوستانش می‌شنود مدتی است پورشا، یکی از هم‌کلاسی‌های دوران دبیرستانش، گم شده و هیچ سرنخی از این‌که چه بلایی به سرش آمده در دست نیست. دوری که به‌شدید تحت تاثیر قرار گرفته و از این‌که زندگی روزمره این قدر او را از دوست دوران نوجوانی‌اش دور کرده که نمی‌داند چه جهنمی را به چشم دیده، مثل یک کارآگاه سمج سعی می‌کند تا با کنار هم گذاشتن تکه‌های موجود پازل راهی برای پیدا کردن دوستش پیدا کند. اما این همه ماجرا نیست و وقتی سرنخ‌ها او را به نتیجه می‌رسانند با مشکلاتی بزرگتر و غیرقابل حل‌تر از معمای گم شدن پورشا روبه‌رو می‌شود. تاکنون دو فصل از سریال گروه جست‌وجو پخش شده و قرار است فصل سوم آن هم همین روز‌ها (۴ مرداد) توسط شبکه HBO منتشر شود. این سریال از منتقدان راتن تومیمتوز امتیاز بالای ۹۵ درصد را گرفته است.

 

دیدار آدینه ۶: وحشت به سبک ژاپنی؛ در جستجوی هیچ!

بازتاب‌های آنوشکا شانکار
علاقه‌مندان به موسیقی جهانی حتما نام راوی شانکار سیتار نواز سرشناس هندی را شنیده‌اند. در دهه ۷۰ میلادی که موزیسین‌های غربی به دنبال نوا‌های جدیدی برای خلق آثارشای بودند این نوازنده چیره‌دست را در هند پیدا کردند و با همکاری او آثار زیبایی را خلق کردند که از میان آن‌ها می‌توان به همکاری جورج هریسون (یکی از اعضای گروه بیتلز) با او اشاره کرد. راوی شانکار علاوه بر خلق آثار شگفت‌انگیر با سیتارش، از دو ازدواجش دو دختر با استعداد هم راهی دنیای موسیقی کرد: نورا جونز و آنوشکار شانکار. آنوشکار شانکار برخلاف خواهر ناتنی‌اش که در موسیقی جز، پاپ و کانتری فعالیت می‌کند جا پای پدر گذاشته و با نوازندگی سیتار شهرتی جهانی برای خودش دست و پا کرده است. او تا به حال شش بار در بخش موسیقی جهانی برنده جایزه گرمی شده است و آلبوم‌های موفقی را راهی بازار موسیقی کرده. آخرین آلبوم این آهنگساز بازتاب‌ها (Reflections) نام دارد که سال گذشته منتشر شد و برای نوازش گوش‌تان در این آخر هفته شنیدنش پیشنهاد می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی