تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

سفر لودریان به لبنان در اوج بحران اقتصادی این کشور

در شرایطی که لبنان با بحران بی سابقه اقتصادی روبروست ژان ایو لوردیان وزیر خارجه فرانسه برای دیدار و گفتگو با مقام‌های ارشد این کشور به بیروت سفر کرده است.

کد خبر: ۶۶۵۱۴
۱۱:۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، لوردیان شامگاه چهارشنبه در سفری رسمی که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، وارد بیروت شد.
 
وی قرار است با میشل عون رئیس‌جمهوری، نبیه بری رئیس پارلمان، حسان دیاب نخست‌وزیر و ناصیف حتی همتای لبنانی خود دیدار و گفتگو کند. 
 
سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان در حالی انجام می‌شود لبنان در شرایط کنونی با بحران اقتصادی شدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کند.
 
شبکه الحدث پیش از ورود نخست‌وزیر فرانسه به بیروت به نقل از یک دیپلمات فرانسوی گزارش داده بود که ایمانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه طرحی فراگیر و جامع برای کمک به لبنان را اعلام خواهد کرد که شامل افتتاح اعتبارات مالی برای این کشور خواهد بود.
 
در حالی که برخی در لبنان در تلاش برای منزوی کردن حزب‌الله هستند و سعی دارند این حزب را مسئول بحران‌های جاری در این کشور نشان دهند، روزنامه لبنانی الاخبار از احتمال دیدار نخست‌وزیر فرانسه با هیاتی از حزب‌الله خبر داده است.
 
الاخبار نوشت، سوای تمایل فرانسه برای ارائه کمک به لبنان که به نوع روابط میان آمریکا و لبنان بستگی دارد، فرانسه نمی‌خواهد لبنان دچار فروپاشی کامل شود. بنابرین انتظار می‌رود که مسئولان لبنانی در دیدار با مهمان فرانسوی خود این سخن را از وی بشنوند که برای دریافت کمک غرب به لبنان و نجات از این بحران، بیروت باید بر پایبندی خود به شروطی برای انجام اصلاحات تاکید کند.
 
از سوی دیگر، سفارت انگلیس در لبنان نیز اعلام کرده که جیمز کلیفرلی معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا امروز به احتمال زیاد به لبنان سفر کند. دیدار با مسئولان لبنانی و مدیران مؤسسات و شرکای انگلیس در طرح حمایت مالی لندن از بیروت در ضمن برنامه‌های سفر وی قرار دارد. اصلاحات، مسائل اقتصادی و امنیتی از جمله موضوعات مورد بحث میان طرفین خواهد بود.
 
لودریان پیش از سفر به لبنان گفته بود، اگر مقامات لبنان می‌خواهند که کشورشان از روشکستی اقتصادی رهایی یابد، باید خودشان هم حرکتی انجام دهند و گام‌های عملی در زمینه انجام اصلاحات در لبنان بردارند.
 
وزیر امور خارجه فرانسه بعد از ملاقات با مقامات لبنانی، در ادامه سفر خاورمیانه‌ای خود عازم بغداد خواهد شد. 
 
طبق اعلام گزارش‌ها، معضل اقتصادی بی‌سابقه در لبنان که تقریباً یک سال به طول انجامیده است، با افت شدید ارزش پول ملی در این کشور همراه بوده است؛ در حال حاضر ۴۵ درصد از جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بیش از ۳۵ درصد جمعیت فعال آن بیکار هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی