تیتر امروز

علی شمس اردکانی؛ اولین سفیر امام و مامور مذاکره با «رمزی کلارک»
قسمت دوم از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز

علی شمس اردکانی؛ اولین سفیر امام و مامور مذاکره با «رمزی کلارک»

در دومین قسمت از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز با شخصیت‌های تاریخی، علی شمس اردکانی ادامه ماجرای ارتباط خود با امام و رفت آمد چندباره از کویت به نوفل‌لوشاتو و بالعکس را تشریح کرد.
تصاویر هوایی از مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان/ خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان +ویدیو
تشییع پیکر رئیس‌جمهور پس از فاجعه هوایی ورزقان (بروزرسانی می‌شود)

تصاویر هوایی از مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان/ خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
زنان گریان مراسم تشییع پیکر رییس جمهور
حاشیه‌های مراسم بدرقه پیکر مرحوم ابراهیم رئیسی؛ خیابان‌های فرعی منتهی به دانشگاه تهران

زنان گریان مراسم تشییع پیکر رییس جمهور

گزارش میدانی و حاشیه نویسی متفاوت خبرنگار دیدارنیوز از مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و دیگر جانباختگان سانحه بالگرد، را بخوانید.
پیامی متفاوت به مناسبت ۱۷مرداد، روز خبرنگار

تبریک نمی‌گوییم!

News Image Lead

امروز روز کسانی است که بیشترین بار مسئولیت و سنگین ترین وظایف بر دوش آنهاست، صیانت از جامعه، روشنگری، اطلاع‌رسانی و ایستادگی در برابر صاحبان نفوذ، قدرت و ثروت.

کد خبر: ۶۶۲۷
۱۶:۲۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ امروز روز کسانی است که باید از حقیقت حمایت کنند اما از کمترین حمایت برخوردارند، از مظلومان در برابر ظلم دفاع کنند اما خودشان تحت سنگین ترین ظلمها قرار دارند، باید از دیگران بگویند اما از آنها گفته نمی شود.

امروز روز کسانی است که با هم‌صنفان خود در سایر کشورها مقایسه می شوند اما در ایران از کمترین امکانات و بدیهی‌ترین حقوق برخوردار نیستند.

امروز روز خبرنگار است و روز صاحبان قلم، روز قلمهای شکسته و صداهای در گلو مانده، روزی که صدای دهها و صدها روزنامه نگار در تاریخ ایران معاصر مانند  شهید صارمی، خاموش شد.

امروز روز خبرنگار است؛ روز کسانی که حریت لازمه حرفه آنان است اما مسئولان یا به چشم تهدید به آنان می نگرند یا به چشم تطمیع، پیامهای تبریک برایشان می فرستند و ظاهرا برای خاطر آنان! ضیافت ترتیب می دهند. متاسفانه برخی همکاران نیز به ثمن بخس این کسوت شریف را تحفه اربابان قدرت و صاحبان زر و تزویر می کنند.
.
اما خبرنگاران واقعی و صاحبان قلم شریف به تبریک و تشریفات نیازی ندارند، به امنیت حرفه ای، حمایت قانونی و اجرای قانون اساسی و قانون مطبوعات نیازمندند؛ به اینکه نه بعنوان یک خبرنگار، بلکه بعنوان یک انسان حرمتشان در برابر مسئولان و ماموران پاس داشته شود و بتوانند بدون دغدغه به انجام وظایفشان بپردازند.

انجمن اندیشه و قلم، روز خبرنگار را تبریک نمی گوید و بجای آن یاد خبرنگاران و صاحبان قلمی را که برای آزادی و صیانت از حقوق جامعه، قدر ندیدند اما زجر کشیدند، گرامی می دارد.

امیدواریم روزی فرا برسد که فعالان رکن چهارم دموکراسی در ایران، از کسری از حقوق حرفه ای و امنیت شغلی جوامع توسعه یافته برخوردار باشند.

به امید آن روز

هیات مدیره انجمن اندیشه و قلم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی