تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
گزارش ویژه «دیدار»

دود دعوای بیمه آتیه سازان حافظ با بیمارستان رازی رشت در چشم بیماران

چندی پیش طی تماس‌های برخی شهروندان گیلانی با دیدارنیوز در خصوص عدم تجدید قرارداد بیمه آتیه‌سازان‌حافظ با بیمارستان رازی رشت و مشکلاتی که این مسئله برای قشر بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند ایجاد کرده است، خبرنگار دیدار جهت بررسی چرایی این مسئله و زمان حل آن با مسئولان مربوطه گفتگویی داشته است.

کد خبر: ۶۶۰۳۹
۱۷:۵۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

دود دعوای بیمه آتیه سازان حافظ با بیمارستان رازی رشت در چشم بیماران

 

 
 
 
 
 دیدارنیوز ـ سرویس اجتماعی: بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی توسط شرکت بیمه آتیه سازان حافظ انجام می‌شود و ماهانه مبلغ قابل توجهی از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بابت بیمه‌ تکمیلی آتیه‌سازان حافظ کم می‌شود. این شرکت بیمه تکمیلی را کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی  برای بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان تعیین کرده و به غیر از این شرکت بیمه،  شرکت دیگری نیست که افراد حق انتخاب داشته باشند.
 
معمولا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با بیمه آتیه سازان حافظ به صورت آنلاین در ارتباط هستند و وقتی یک مستمری‌بگیر یا بازنشسته تامین اجتماعی وارد یک مرکز درمانی می‌شود، تمامی مراحل پذیرش و تسویه حساب به صورت آنلاین در اختیار بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد و فردی که تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی است - بازنشسته یا مستمری بگیر- از بابت هزینه درمان چیزی نمی‌پردازد چون بیمه تکمیلی است.
 
بیمارستان رازی رشت یک بیمارستان قدیمی است با قدمت طولانی و بخش‌های مختلف از جمله بخش ریه، عفونی، جراحی عروق، ارولوژی، و سایر بخش‌ها.  لذا با توجه به گستردگی بخش‌ها تعداد مراجعات هم بسیار زیاد است.
 
جعفرنژاد، شهروند گیلانی و بازنشسته تامین اجتماعی در مورد مشکل پیش آمده برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در این مورد می‌گوید: از سراسر استان گیلان به این مرکز  درمانی مراجعه می‌کنند و اکثر کسانی هم که مراجعه می‌کنند تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند ولی متاسفانه بیمه آتیه‌سازان‌حافظ قرارداد خود را با این بیمارستان بزرگ رشت به دلیل بدهی چندصد میلیونی که به این بیمارستان دارد تجدید نکرده است.  بیمارستان هم به دلیل بدهی قرارداد نبسته و می‌گوید شما باید بیایید تسویه کنید لذا اینجا مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی که تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه‌سازان‌حافظ هستند متضرر می‌شوند. چون باید تعرفه بدون بیمه را بپردازند و هزینه‌ای که بیمارستان بابت درمان یا اعمال جراحی دریافت می‌کند، هزینه سنگینی است.
 
او می گوید: یک بیمارستان دولتی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هست درصدی را از بیمه اصلی کم می‌کند و ده درصد را باید خود شخص بیمه‌شده بپردازد. حالا این ده درصد در یک عمل جراحی نسبتا سنگین که مثلا ده میلیون است می‌شود یک میلیون، و باید توسط خود بیمار پرداخت شود و بعد از پرداختن آن با طی مراحل اداری طولانی و مراجعه به بخش های مختلف فاکتور اخذ کند و  این فاکتور را به بیمه آتیه سازان حافظ تحویل دهد، بیمه آتیه سازان حافظ این فاکتور را می‌گذارد در نوبت پرداخت که قبلا دوماهه بود و الان سرعتش بیشتر شده و یک ماهه این مبلغ  به بیمه شده پرداخت می‌کنند.
 
این شهروند گیلانی با بیان اینکه هزینه بیمه تکمیلی هرماه بدون وقفه و به صورت مستقیم از بیمه شدگان تامین اجتماعی کسر می‌شود، گفت: اگر بیمه آتیه‌سازان‌حافظ مجددا با بیمارستان رازی رشت عقد قرارداد ببندند، خدمات آنلاین می‌شوند و شخصی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است بدون پرداخت هیچ وجهی و بدون طی مراحل مختلف و متعدد اداری، خدمات رایگان می‌گیرد و ترخیص می‌شود.
 
جعفرنژاد با بیان اینکه قرار داد بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ به دلیل بدهی و از زمان شیوع کرونا با بیمارستان رازی رشت لغو شده  است، گفت: با توجه به این وضعیت متاسفانه آتیه‌سازان‌ حافظ با برخی از بیمارستان‌ها مثل بیمارستان رازی رشت قرارداد مستقیم ندارد؛ چون قرارداد مستقیم ندارد؛ بیمه شده یا مستمری بگیر یا بازنشسته باید آن ده درصد را بپردازد و فاکتور بگیرد و یک ماه بعد به حساب بیمه شده واریز شود درحالی که با عقد قرارداد و آنلاین شدن خدمات بیمه گر و بیمارستان این مراحل حذف می‌گردد . 
 
بیمه تکمیلی بازنشستگان آتیه سازان به تامین اجتماعی ربطی ندارد
دکتر شهدی نژاد، مدیر تامین اجتماعی استان گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار دیدار در  خصوص چرایی این مسئله گفت:  کانون عالی بازنشستگان در تهران تصمیم گرفته است که بیمه ‌آتیه‌سازان‌حافظ به عنوان بیمه تکمیلی باشد و در استان هم نه ما و نه کانون بازنشستگان استان گیلان تصمیم گیرنده نیستیم.
 
دکتر شهدی نژاد که گویا از طرح سوال عصبانی شده بود در ادامه به تُندی به خبرنگار «دیدار» گفت: خود بیمه شدگان تصمیم می گیرند و این یک تصمیم خصوصی است و فقط سازمان تامین اجتماعی این را برایشان آسان کرده و گفته خودتان بیمه‌تان را انتخاب کنید و ما پولتان را کم می کنیم و به حساب بیمه می‌ریزیم.
 
وی با بیان اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان آتیه سازان به تامین اجتماعی هیچ ربطی ندارد، گفت: ما نه تصمیم می گیریم و نه پیشنهاد می‌دهیم. خود مستمری بگیران و بازنشستگان و کانون مستمری بگیران، بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ را به سازمان تامین اجتماعی برای عقد قرارداد پیشنهاد داده اند.
 
قراداد بیمه آتیه سازان حافظ با بیمارستان رازی رشت امروز منعقد می شود
 عباس کوچکی مدیر بیمه آتیه سازان حافظ شعبه گیلان، در گفتگو با خبرنگار «دیدار» گفت: شرکت آتیه سازان حافظ با بیمارستان رازی رشت تعامل خوبی دارد. و خدمات بیمه به صورت آنلاین در این بیمارستان ارائه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه قرارداد بیمه آتیه‌سازان‌حافظ با بیمارستان رازی در سال گذشته  تا ۲۹ اسفند ۹۸ بود، افزود:  ابتدای سال جاری که برای بستن قراراداد مجدد رفتیم با توجه به اینکه این بیمارستان مرکز کرونا بود خود مسئولان بیمارستان گفتند که در حال حاضر خدمات بیمه‌ای را  دولت  پوشش می‌دهد و بیماران کرونا پذیرش می‌شوند. و چون گیلان از  اسفند ماه تا نیمه اول اردیبهشت ماه درگیر کرونا بود، ما نتوانستیم برای بستن قرارداد اقدام کنیم، ولی الان در حال بستن قرارداد جدید برای سال جاری هستیم و از تاریخ ۲۹ تیرماه که مصادف شده با این تلفن‌ها (پیگیری‌های رسانه ای) قرار است پرسنل ما برای عقد قرارداد به بیمارستان رازی بروند.
 
وی تصریح کرد:  لغو قرارداد به دلیل بدهی منتفی است و دستور دادیم که پرداخت‌ها به صورت آنلاین و حتی زودتر از موعد انجام شود.
 
مدیر بیمه آتیه‌سازان‌حافظ شعبه گیلان افزود: در اسفند ماه که شرایط گیلان فرق می‌کرد و بیمار غیر کرونا به بیمارستان مراجعه نمی‌کرد و اگر هم می‌رفت فیش کرونایی(دولتی) می‌گرفت ما ارائه خدماتی نداشتیم.
 
کوچکی در پایان با تاکید بر اینکه قرارداد ما به طور مستقیم با خود بیمارستان است، گفت: قراردادی که کانون عالی بازنشستگان با بیمه آتیه سازان می‌بندد با انعقاد قرارداد بیمه‌گر با مراکز درمانی متفاوت است . آن یک قرارداد کشوری است که آتیه‌سازان‌حافظ از طریق برنده شدن در مناقصه با کانون بازنشستگان عالی کشوری منعقد می‌کند، ولی شرکت بیمه‌گر قراردادی مجزا با مراکز درمانی می‌بندد که قرارداد بیمارستان رازی رشت با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ تا پایان اسفند ۹۸ بود که تا آخرین روز هم برقرار بود ولی در سال جدید به دلیل شیوع کرونا این انعقاد قرارداد با تاخیر انجام می‌شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی