تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.

دستور دادستان برای پیگیری مرگ دانش‌آموز در تفلیس

News Image Lead

پیکر‌های سه نوجوان یزدی که در جریان اردوی تفریحی مدرسه فوتبالشان در گرجستان جان خود را از دست داده بودند، به‌کشور منتقل شد.

کد خبر: ۶۵۹۴
۱۳:۰۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ چند روز قبل، 32 دانش‌آموز یزدی در قالب دو گروه 20 و 11 نفره برای برگزاری اردوی تفریحی تمرینی فوتبال روانه شهر «تفلیس» گرجستان شدند. اما با گذشت یک روز از رفتن آنها خانواده‌ها پس از ساعات طولانی بی‌خبری، پیامکی دریافت کردند که از غرق شدن دو تن از اعضای نوجوان تیم و بستری شدن نفر سوم در بیمارستان خبر می‌داد.پیگیری‌های این خانواده‌ها که همه مدعی بودند مسئولان این مدرسه فوتبال با وعده‌های واهی فرزندانشان را هوایی کرده و آنها را تحت فشار به این سفر خارجی برده بودند نشان داد این نوجوانان در حال بازی کنار رودخانه توپشان به داخل آب افتاده و دچار سانحه می‌شوند. این مدرسه فوتبال هزینه این اردو را نیز از خانواده نوجوانان ورزشکار گرفته و آنها را به کشوری دیگر برده بود.

علی اکبر شمس، دادستان عمومی و انقلاب یزد در این باره گفت: با دریافت گزارشی درباره مرگ چند دانش‌آموز در اردوی آمادگی فوتبال در گرجستان، مراتب جهت بررسی دقیق ابعاد این مسأله در دستور کار قرار گرفت. لازم است موضوع از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص تخلفات و ارتکاب احتمالی جرم در موضوع ارز نیز تحقیقات دقیق صورت پذیرد.

وی افزود: در خصوص جنبه خصوصی جرم نیز با دعوت و تحقیق از اولیای نوجوانان جانباخته، در صورت اعلام شکایت با یافتن مسیر قانونی و در چارچوب مقررات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری نیز باید اقدام قانونی معمول گردد.با دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد مبنی بر بررسی دقیق ابعاد این مسأله، اولیای دم نوجوانان فوت شده و تنی چند از نوجوانان بازگشته از این سفر و مدیرکل ورزش و جوانان استان به دادسرا احضار و مراتب مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مشخص شد برای این اردو با هیچ یک از نهادهای مسئول در استان هماهنگی صورت نگرفته و 12 نوجوان 13ساله فراگیر باشگاه ورزشی همراه یک زوج و دو فرزندشان به این سفر برده شده‌اند و علاوه بر اخذ ارز دولتی، مبالغی هم از والدین این نوجوانان تحت عناوین مختلف اخذ شده است.

به‌گزارش ایسنا، رئیس هیأت فوتبال استان یزد گفت: مدرسه فوتبالی که این دانش‌آموزان را به این اردو برده، مجوز فعالیت داشته است البته مجوز فعالیت آنها به‌نام فردی که این اردو را هماهنگ کرده و بچه‌ها را به اردو برده نبوده اما در کل این مدرسه با مجوز فعالیت داشته است. به‌طور کلی وقتی قرار است مدرسه فوتبالی تأسیس شود و فعالیت کند، باید استانداردهای لازم را داشته باشد. ما هم به‌عنوان هیأت فوتبال بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا آنها استانداردهای لازم را دارند یا نه تا مجوز فعالیت بدهیم.عبدالرضا دستا، در پاسخ به اینکه آیا اردویی که توسط این مدرسه فوتبال برگزار شده با مجوز هیأت فوتبال بوده یا خیر نیز گفت: هیأت فوتبال حق صدور مجوز برای برگزاری اردوها را ندارد. شیوه برگزاری اردوها این است که اگر کسی بخواهد اردوی خارجی برگزار کند، به وزارت ورزش و جوانان درخواست می‌دهد و توسط ستاد برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، مجوز برای برگزاری اردو صادر می‌شود نه اینکه ما بخواهیم مجوز بدهیم. البته تا جایی که من می‌دانم این مدرسه فوتبال مجوزی برای آن نگرفته و طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم این اردو در قالب اردوی تفریحی برگزار شده است.  در این اردو سه نفر جان باختند که پیکرهای آنها وارد ایران شده است. سایر بچه‌ها هم قرار است طی یکی دو روز آینده به تهران برگردند.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای درباره این تراژدی تلخ گفت: حراست فدراسیون فوتبال و همچنین هیأت فوتبال استان یزد ضمن پیگیری و بررسی موضوع با قید فوریت، اقدام و نتیجه را گزارش خواهند کرد.
 
منبع: ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی