تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بزرگان جدید فوتبال اروپا؛ پرچم در دست آتالانتا

موفقیت‌های خیره‌کننده آتالانتا در سری آ ایتالیا ادامه دارد. تیمی که هرگز موفق نشده قهرمان لیگ کشورش شود، دو فصلی است که با کسب نتایج خارق‌العاده تحسین همگان را برانگیخته است.

کد خبر: ۶۵۷۷۳
۱۲:۳۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۹
بزرگان جدید فوتبال اروپا؛ پرچم در دست آتالانتا
 
دیدارنیوز ـ گروه ورزشی: سه‌شنبه شب یک برد درخشان دیگر برای تیم محبوب شهر برگامو به دست آمد. آتالانتا یک بار دیگر یک برد پرگل دیگر را تجربه کرد و این بار شش بر دو برشا را شکست داد. در دو فصل اخیر فوتبال اروپا به ثبت چنین برد‌هایی توسط شاگردان گاسپرینی عادت کرده است. تیمی که هم اکنون بالاتر از بزرگانی همچون میلان، اینتر، ناپولی، لاتزیو و رم تیم دوم سری آ است تا اینجای فصل در ۳۳ هفته به آمار حیرت انگیز ۹۳ گل زده رسیده است. شصت سال بود که هیچ تیمی در ایتالیا به چنین حدنصابی نرسیده بود. این تیم در اروپا هم بیشتر از بزرگانی مانند لیورپول، منچسترسیتی و بارسلونا گل زده است و از این حیث تنها بایرن مونیخ را بالاتر از خود می‌بیند. تیم دوست داشتنی گاسپرینی، پنج هفته فرصت دارد که رکود خود را بهتر هم کند.

شاهکار آتالانتا تنها در گل زدن خلاصه نمی‌شود. این تیم نه چندان پرافتخار با گاسپرینی دو سالی است که همه را حیرت زده کرده است. آن‌ها فصل قبل با حضور در رده سوم سری آ خود را به لیگ قهرمانان رساندند و در اروپا هم موفق به تاریخ‌سازی شدند. آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا این فصل، پس از صعود به یک هشتم نهایی، در این مرحله با برد‌هایی پرگل والنسیا را حذف کرد و حالا یکی از هشت تیم برتر قاره است و در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف پاریسن‌ژرمن برود. بدون تردید این تیم در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های قاره است. در نبرد رودررو با یوونتوس اگر اسیر گل ثانیه‌های پایانی نمی‌شد هم اکنون تنها سه امتیاز با صدر جدول فاصله داشت. آتالانتا هم اکنون یک الگو در فوتبال اروپا محسوب می‌شود. تیمی که با فوتبال شورانگیز خود ثابت کرده یک تیم متوسط با یک سرمربی خلاق چگونه می‌تواند قله‌ها را فتح کند. در دیگر لیگ‌های معتبر اروپایی هم چنین نمونه‌هایی دیده می‌شود.

 
تکرار در بوندس‌لیگا

بوندس‌لیگا هم مانند سری آ با یک بزرگ جدید روبرو است؛ لایپزیگ (لایپزیش). این تیم، این فصل هم مانند فصل گذشته پس از بایرن مونیخ و دورتموند در رده سوم لیگ آلمان قرار گرفت. لایپزیگ چهار فصل است که به بوندس لیگای یک برگشته و در این چهار فصل فوق‌العاده عمل کرده است. در همان بازگشتش نایب قهرمان شد، پس از یک ششمی حالا دو فصل است که سوم می‌شود و به سهمیه لیگ قهرمانان می‌رسد. عملکرد این تیم در اروپا شبیه آتالانتاست؛ پس از صعود به یک هشتم نهایی در این دور تاتنهام را نابود کرد و حالا در یک چهارم نهایی اتلتیکو مادرید را پیش روی خود می‌بیند. خیلی‌ها منتظر تاریخ سازی لایپزیگ و آتالانتا در شروع دوباره لیگ قهرمانان اروپا هستند. مونشن گلادباخ و هوفنهایم دیگر تیم‌هایی به شمار می‌روند که در فصول اخیر، خود را به جمع تیم‌های برتر رساندند و از افول تیم‌هایی مانند لورکوزن، شالکه، وردربرمن و هامبورگ (سقوط کرده) بهره بردند.
 
بزرگان جدید فوتبال اروپا؛ پرچم در دست آتالانتا

در انگلیس، لستر و ولورهمپتون در این فصل شگفتی اصلی بودند. لستر هم اکنون چهارم است و ولورهمپتون ششم. در مقاطعی از فصل لستر اصلی‌ترین تعقیب کننده لیورپول بود و به نظر می‌رسید روباه‌ها می‌خواهند تاریخ‌سازی چهار فصل پیش را تکرار کنند. قهرمان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵، اما در ادامه مسابقات کم آورد. شاگردان راجرز اگر به لیگ قهرمانان هم برسند دست به کار بزرگی زدند. آن‌ها هم اکنون از منچستریونایتد، تاتنهام و آرسنال بالاتر ایستاده‌اند. از نتایج خوب شفیلد یونایتد در این فصل هم نباید غافل شد تیمی که برای رسیدن به لیگ اروپا تلاش می‌کند.

اسپانیا در صدر جدول همان بزرگان همیشگی را می‌بیند. رئال، بارسا و اتلتیکو مادرید اول تا سوم‌اند. رتبه چهارم هم در اختیار سویا است. تنها تیم کوچکی که توانسته خودی نشان دهد ختافه است که هم اکنون در رده ششم دیده می‌شود. به هر حال موفقیت‌های تیم‌هایی مانند آتالانتا، لایپزیگ، لستر و.. در فوتبال اروپا می‌تواند الگوی خوبی برای تیم‌های متوسط باشد که با یک کار اصولی کلیشه‌های ثابت را بشکنند. کاری که در گذشته تیم‌هایی مانند لستر، لورکوزن و کیه‌وو انجام دادند و در یاد‌ها ماندگار شدند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی