تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

قالیباف: برگزاری جلسات صحن علنی طبق پروتکل های بهداشتی است

نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی خواستار تمهیدات هیات رئیسه مجلس برای تغییر در نحوه برگزاری جلسات صحن علنی و کمیسیون ها مبتنی بر پروتکل های بهداشتی شد و گفت: ترسم آن است که به جای حل مسئله کرونا جزئی از این مسئله در کشور شده و به توسعه آن دامن زنیم.

کد خبر: ۶۵۷۵۷
۱۱:۰۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۹
قالیباف: برگزاری جلسات صحن علنی طبق پروتکل های بهداشتی است
 
دیدارنیوز - محمدرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با استناد به ماده ۶ آئین نامه داخلی مجلس در تذکری گفت: طبق ماده ۶ حفظ انتظام و امنیت مجلس جزو وظایف رئیس و اعضای هیات رئیسه است. اخیرا شاهد شیوع مجدد بیماری کرونا هستیم که در پی آن هم یکی از همکاران ما به رحمت خدا رفت. قطعا درباره موضوع کرونا و راهکارهای مقابله با آن در مجلس، وزارت بهداشت و یا سایر نهادها نمی‌توانند ورود کنند و این کار از وظایف رئیس مجلس می باشد.

وی افزود: لازم است جلسات مجلس و کمیسیون‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. ترسم آن است که در موضوع کرونا به جای حل آن جزئی از مسئله در کشور شویم؛ چون میزان ارتباطات و تراکم در مجلس چه در صحن و چه در کمیسیون‌ها زیاد است و ممکن است مجلس به توسعه کرونا در کشور دامن زند. لذا درخواستمان این است که از سایر روش‌های استفاده شده در ماه‌های پایانی مجلس دهم استفاده کنید.

این نماینده مجلس توضیح داد: هیات رئیسه می تواند با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم از ارتباطات تصویری و غیر حضوری برای برگزاری جلسات مجلس استفاده کرده و یا از روش‌هایی همچون حضور یک دوم و یا یک سوم نمایندگان بهره گیرد و طبق اصل ۸۵ اختیارات را تفویض کند تا اینکه کرونا مهار شده و بتوان به روال معمول جلسات را برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: با توجه به اهمیت این موضوع قبل از شروع جلسه توضیحاتی در این باره به نمایندگان دادم. با توجه به فاصله‌های ایجاد شده بین محل استقرار نمایندگان مشکلی در برگزاری جلسات صحن نداریم و این جلسات طبق پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل برگزار می‌شود منتها درخواستم از نمایندگان این است که در هنگام صحبت با یکدیگر فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: درباره برگزاری جلسات در کمیسیون‌ها هم این توضیح را دادم که زمان تشکیل جلسات کمیسیون ها محدود شود. چهار محل هم تعیین شده تا اگر جلسه کمیسیون‌ها با حضور مهمانی باشد، از آن استفاده کند. فضا در آن محله ها استاندارد لازم را دارد.

رئیس مجلس در پایان گفت: قرار شده که در روزهای یکشنبه هر هفته از نمایندگان تست کرونا گرفته شود. با توجه به اینکه نمایندگان از حوزه های انتخابیه به مجلس می آیند. امیدواریم با رعایت این موارد و پروتکل های بهداشتی آسیب را به حدقل ممکن برسانیم. اگر هم ضرورت پیدا کرد اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی