تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

مجوز عجیب برای علی‌اکبر رائفی‌پور و واکنش‌ها به آن

 بسیاری به دید طنز به ماجرا نگاه کرده اند. فردی نوشته است: «بالاخره رائفی‌پور از یه جایی مدرک گرفت.» برخی هم با استناد به این مجوز رائفی‌پور را با شخصیت کارتونی "میتی‌کومان" مقایسه کرده‌اند.

کد خبر: ۶۵۶۵۱
۱۰:۴۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ علی اکبر رائفی پور سخنران مشهور اصولگرا سندی در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد ستاد امربه معروف و نهی از منکر به او مجوز "مطالبه‌گری اجتماعی" در زمینه تخصصی "مسئولین" داده است. این مجوز به امضای روح‌الله میرزایی معاون اجتماعی ستاد امربه معروف و نهی از منکر رسیده است. 
 
رائفی پور ذیل این تصویر نوشته است: "مهدی یاوران عزیز پاشنه‌ها را بکشید! معروف مخفف مردم علیه رانت و فساد است. مجوزی که به بنده اجازه می‌دهد بصورت تخصصی به موضع امر به معروف و نهی از منکر مسئولان بپردازم حتما به یاری همه شما بزرگواران نیاز خواهیم داشت. " 
 
او وعده داده که روز سه شنبه بیشتر در این باره حرف بزند. 
 
علی اکبر رائفی پور سخنران مشهور و جنجالی اصولگراست که تلاش می‌کند در قامت یک تئوریسین در جامعه شناخته شود. 
 
این مجوز به رائفی پور واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. بسیاری آن را عجیب ارزیابی کرده اند. سوال مهم این است که کارکرد این مجوز چیست؟ آیا برای انتقاد از مسوولان مملکت باید مجوز گرفت؟! 
 
کاربری درباره این مجوز نوشته است "به جرات این یکی از تاریخی‌ترین و طنزترین مجوز‌هایی است که من در زندگیم دیدم!
خدایا بسه دیگه... "
 
بسیاری به دید طنز به ماجرا نگاه کرده اند. فردی نوشته است: «بالاخره رائفی‌پور از یه جایی مدرک گرفت.» برخی هم با استناد به این مجوز رائفی‌پور را با شخصیت کارتونی "میتی‌کومان" مقایسه کرده‌اند.
 
یا کاربری دیگری در توئیتی نوشته است: «عجب طنز عجیبی دارد این «حکم»! به طرف اجازه داده‌اند در «زمینه تخصصی مسئولین» کار جهادی و «مطالبه‌گری» کند. این «مجوز مطالبه‌گری»، «مدت اعتبار» هم دارد! یعنی ستادی در این مملکت وجود دارد که از جیب ملت بیچاره ایران بودجه برمی‌دارد تا چنین کار‌هایی انجام دهد! ابتذال و مزخرف محض»
 
برخی هم این مجوز را همراه با "رانت" ارزیابی دانسته‌ند. "سرزمین مجوزها. یارو با رانت می‌ره مجوز میگیره که مسئولان رانت خوار را نقد کنه. "
 
مجوز عجیب برای علی‌اکبر رائفی‌پور و واکنش‌ها به آن
 
واکنش رائفی پور به انتقادات 
در واکنش به موج انتقادات رائفی‌پور ناچار به توضیح شد. او در توئیت دیگری نوشت: «بنده در تمام این سال‌ها مشغول امر بمعروف و نهی از منکر مسئولان بوده ام. اتفاق جدید ایجاد چتر حمایتی حقوقی برای صیانت از افشاگران فساد و آمران و ناهیان است. در ثانی برای بنده انتقال این پیام مهم بود که مبارزه با فساد صرفاً از جایگاه اپوزوسیون نیست و این اراده جدی خود نظام است»
 
البته او توضیح نداده است چتر حمایتی حقوقی برای افشاگران فسادیعنی چه و این چتر حمایتی چه کسانی را شامل می‌شود و چه کسانی را شامل نمی‌شود.
منبع: فرارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
10
اعطای مجوز فوق چیز عجیبی نیست . اکثر سمن ها مجوز دارند و با مجوزقانونی عمل می کنند . در حالی که انها هم در حوزه خود کار اصلاحی یعنی شکلی از امر و توصیه به معروف و نهی از زشتی و بدی میکنند که گاه در بعضی موارد از جانب افراد مخالف خود مورد تعرض هم قرار می گیرند . آنچه عجیب است این است که علت برآشفته شدن دیدار نیوز در رابطه با پرسش گری از مسئولین چیست ؟ آیا شما مخالف پرسشگری هستید؟ یا مخالف رائفی پور؟ آیا شما معتقدید از حاکمان نباید سوال شود یا اینکه این سوال را افراد دیگری غیر رائفی باید انجام دهند ؟ آیا چون رائفی اصولگراست نباید پرسشگر هم باشد و اگر رائفی اصلاح طلب بود از نظر شما مجوز ایشان در خور استهزا و هجو نبود . یا معتقدید ایشان در پرسشگری جناحی عمل میکند ؟ همه دیدیم رائفی در مقابل دکتر فیروزآبادی که بلندپایه ترین مقام نظامی بعد از رهبری بود محکم ایستاد و باغ ویلایی را که در تصرف ایشان و محل گعده های ایشان بود را مورد سوال و پیگیری قرار داد و همچنین در برابر تعرض به منافع ملی از سوی داماد آقای شمخانی هم همین نحو عمل نمود ؟ ایشان در خصوص مسایل مربوط به کلارک کرج هم که بازرسی دفتر مقام معظم رهبری توافقنامه ای با شهرداری و مالکان با امضاء رسانده بود پیگیر بودند . از فحوای متن فوق برداشت میشود شما با شخص رائفی مشکل دارید نه با اصل مجوز ، اگر اینگونه است باید مخاطبان را روشن نمایید .
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
4
7
آزاده و آزاد اندیش بودن مقامی است که همگان را به تعظیم وامیدارد . تعظیم مرا بپذیرید .
ش. ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
2
3
جای بسی اسف است که برخی خودی و غیر خودی نمی شناسند!کسی کار کند به حمله می کنند شهامت سخن گفتن و انتقاد کردن و واگویی داشته باشد حتی به بهای حرفها و تهمت ها و ناسزاهایی که بر او بندند از سر حسادت و به خاطر افتادن منافعشان ، باز هم کار می کند نه حقوق بگیر است نه منفعت مادی دارد ..
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
1
4
ایشون همیشه حرف حق رو میزنن کاش بقیه هم سطح درک ایشون رو داشتن
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی