تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ به دانشگاه‌ها رسید!/ سرنوشت هزاران دانشجوی خارجی چه می‌شود؟

براساس تصمیم جدید دونالد ترامپ، آن دسته از دانشجویان خارجی که ترم پیش‌رو را به صورت آنلاین می‌گذارنند، باید از آمریکا بروند

کد خبر: ۶۵۴۳۲
۰۹:۵۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سیاست‌های نژادپرستانه آمریکا تمامی ندارد و این‌بار شامل حال دانشجویان مهاجر شده است.
 
براساس تصمیم جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، آن دسته از دانشجویان خارجی که‌ترم پیش‌رو را به صورت آنلاین می‌گذارنند، باید از آمریکا بروند.
 
اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده در تشریح این تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده است که دانشجویان خارجی که کلاس‌هایشان در پاییز به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، اجازه ماندن در آمریکا را ندارند مگر اینکه کلاس‌هایشان به صورت حضوری تغییر پیدا کند. دانشجویانی که قوانین را رعایت نکنند با احتمال اخراج روبرو خواهند شد.
 
بسیاری از دانشجویان خارجی که در آمریکا مشغول به تحصیل هستند به دلیل شیوع ویروس کرونا و آموزش‌های مجازی از این کشور خارج شده‌اند و به کشور‌های خود بازگشته‌اند اکنون این دانشجویان برای بازگشت به آمریکا نگرانند.
 
یک دانشجوی هندی که در دانشگاه میشیگان آمریکا مشغول به تحصیل است، می‌گوید: تصمیم داشتم که هفته آینده به آمریکا برگردم، اکنون با این تصمیم برای بازگشت بسیار نگرانم.
 
دانشجوی دیگری که امکان پذیرش از کشور‌های دیگر هم داشت، می‌گوید: شوکه و ناامید شدم. یا دانشجوی دیگری که از کشور چین است، ابراز وحشت و اضطراب کرده است.
 
در این میان دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه هاروارد اعلام کرده که آموزش‌های ترم آینده به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
 
دونالد ترامپ در واکنش به این تصمیم دانشگاه هاروارد گفت: «من فکر می‌کنم، این تصمیم کار را برایشان ساده می‌کند و آن‌ها باید از خود خجالت بکشند.» برخی از کارشناسان معتقدند که هدف از این تصمیم ترامپ وادار کردن دانشجویان برای خروج از آمریکا یا اجباری کردن کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌هاست.
 
البته برخی از دانشگاه‌ها هم در این زمینه تصمیم نگرفته‌اند و بسیاری از دانشجویان گفته‌اند که اگر کلاس‌ها حضوری باشد، ولی بعداً به دلیل شرایط کلاس‌ها غیرحضوری شود، باید چه کنند؟
 
براساس اعلام اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده این قوانین برای دانشجویانی است که ویزای نوع «اف – ۱» و «ام – ۱» دارند. طبق آمار وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۹ تعداد ۳۸۸ هزار و ۸۳۹ دانشجو ویزای «اف – ۱» و ۹ هزار و ۵۱۸ نفر دانشجو ویزای «ام – ۱» دارند.
 
البته در این میان دو دانشگاه هاروارد و ام‌آی‌تی اعلام کرده‌اند که شکایتی را علیه دستور ترامپ در دادگاه بوستون مطرح خواهند کرد.
 
به گفته شبکه سی‌ان‌ان، این مقررات می‌تواند شامل حال هزاران دانشجو و همچنین شرکت‌کنندگان در برنامه‌های آموزش حرفه‌ای شود.
 
این در حالی است که آمریکا در سال ۲۰۱۸ توانسته ۴۵ میلیارد دلار از طریق دانشجویان خارجی درآمد کسب کند. حال باید منتظر بود که دانشگاه‌ها در مواجهه با این تصمیم ترامپ چه سیاست یا راهکاری را در پیش خواهند گرفت.
 
منبع: آنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی