تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

استقلال- تراکتور؛ پایان روز‌های اتحاد

با پیروزی شب گذشته پرسپولیس در خانه ماشین‌سازی، تکلیف قهرمانی لیگ نوزدهم بیشتر از قبل مشخص شد، کورس آسیایی شدن و بقا، اما همچنان داغ است. امشب چند بازی سرنوشت‌ساز در راه کسب سهمیه آسیا و فرار از سقوط برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۶۵۳۷۴
۱۴:۰۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۹
استقلال- تراکتور؛ پایان روز‌های اتحاد

دیدارنیوز ـ گروه ورزشی: استقلال- تراکتور، همیشه یکی از دیدار‌های مهم فوتبال ایران محسوب می‌شود. همه، بازی رفت دو تیم را به یاد دارند؛ دیداری که با برتری چهار-یک استقلال به یکی از مسابقات ماندگار تاریخ لیگ برتر تبدیل شد. این دو تیم در شرایطی امشب به مصاف هم می‌روند که سرمربیان‌شان نسبت به بازی رفت عوض شده است. نکته‌ای که، اما شرایط این بازی را حساس‌تر کرده است وضعیت دو تیم در جدول است. استقلال در شروع دوباره لیگ خوب کار نکرد و حالا تیم ششم لیگ است. تراکتور، اما با یک برد و یک باخت در رده چهارم قرار دارد. برد در این بازی گام بلندی در راه کسب سهمیه برای هر دو تیم است. آنچه به این بازی سایه انداخته وضعیت استقلال در این روزهاست. پس از مثبت شدن نتیجه تست کرونای چند بازیکن استقلال، این تیم برای بازی با پارس جنوبی به جم نرفت. موضوعی که با اعتراض چند تیم از جمله همین تراکتور همراه شد. در روز‌های گذشته بین ساکت الهامی، سرمربی تراکتور و استقلالی‌ها اختلاف نظر وجود داشت. دو تیم که در تعطیلی مسابقات بر سر لغو لیگ متحد شده بودند حالا دوباره به همان رقیبان همیشگی تبدیل شدند.

مسوولان استقلال و فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کردند که  تست کرونای مهدی قایدی، مسعود ریگی، محمد دانشگر، آرش رضاوند و حسین پورحمیدی منفی شده و آن‌ها به بازی امروز می‌رسند. استقلال البته هنوز پنج بازیکن کرونایی دارد؛ وریا غفوری، فرشید باقری و میلیچ شاخص‌ترین آن‌ها هستند. غفوری هم عنوان کرده می‌خواهد دوباره تست بدهد و در صورت منفی بودن نتیجه، آماده بازی است. با توجه به چند بازیکن مصدوم استقلال، فرهاد مجیدی در بازی با تراکتور با دستی خالی روبروست. ضمن اینکه این تیم در هفته گذشته تمرینات کاملی نداشته است و باید در این شرایط در این دوئل شش امتیازی به میدان برود. تراکتور با برد مقابل نفت آبادان جان تازه‌ای گرفت و به دنبال تکرار خاطرات خوب گذشته در آزادی است.

 
دوئل زرد‌ها
سپاهان، شانس اول نایب قهرمانی این فصل، هفته قبل دو امتیاز مهم را مقابل سایپا از دست داد. سپاهان اگر می‌خواهد با خیال راحت به سهمیه آسیا برسد دیگر نباید چنین فرصت‌سوزی‌هایی داشته باشد. این تیم امشب میزبان پارس جنوبی است، جمی‌ها کاملا خطر سقوط را احساس می‌کنند و در هر بازی برای کسب امتیاز به میدان می‌روند.

دیگر جدال بالای جدول- پایین جدول در مشهد برگزار می‌شود. جایی که شهرخودرو، تیم سوم جدول، میزبان سایپا خواهد بود. در شروع لیگ شهرخودرو هر دو بازی خود را برد و سایپا در هر دو بازی مساوی کرد. باید دید سایپا پس از متوقف کردن استقلال و سپاهان می‌تواند یک تیم بالانشین دیگر را هم متوقف کند. نکته عجیب این بازی استعفای سرآسیایی، سرمربی شهرخودرو پیش از این بازی است.

 
نبرد بقا در شهرقدس
حساس‌ترین نبرد در کورس بقا در شهرقدس تهران برگزار خواهد شد؛ جایی که پیکان میزبان گل‌گهر سیرجان است. گل‌گهر قبل از تعطیلی لیگ به شرایط خوبی رسیده بود، اما پس از شروع مسابقات در هر دو بازی خود مغلوب شد تا به رده پانزدهم سقوط کند. پیکان، اما با برد چهار- یک مقابل ذوب‌آهن زنگ خطر را برای رقبا به صدا در آورد.

در دیگر بازی امشب صنعت نفت آبادان میزبان نساجی است. نساجی با حضور محمود فکری روند بسیار خوبی پیدا کرده و باید دید می‌تواند بعد از پیروزی‌های اخیر در آبادان هم برنده شود. قرار بود امشب فولاد هم به مصاف نفت مسجدسلیمان برود که این دربی خوزستانی به دلیل وضعیت کرونایی تیم فولاد لغو شد.

 
معمای پارس جنوبی- استقلال
لیگ ایران همچنان با حواشی زیادی روبرو است. دو تیم فولاد و استقلال به دلیل مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای چند بازیکن‌شان در بازی هفته قبل‌شان مقابل نساجی و پارس جنوبی جم حاضر نشدند. میزبانان دو تیم شدیدا به این اقدام حریف معترض بودند و حتی در روز بازی در زمین حاضر بودند. فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد دو تیم بیش از ۲۵ درصد بازیکن کرونایی داشتند. نساجی چندان به غیبت فولاد معترض نیست و ظاهرا غیبت حریف را موجه می‌داند، وضعیت دیگر بازی، اما کاملا متفاوت است. مسوولان پارس جنوبی جم تاکید دارند غیبت استقلال غیرموجه بوده است. در فضای بی‌اعتمادی فوتبال ایران، پارس جنوبی و رقبای استقلال به نتیجه آزمایش آبی‌ها با تردید نگاه می‌کنند. هومن افاضلی، سرمربی پارس جنوبی عنوان کرده این تیم در بازی تکراری حاضر نخواهد شد و این پرونده را ا طریق فیفا پیگیری می‌کند. در هر صورت این بازی به یک بحران جدید برای فدراسیون تبدیل شده است. دیداری که نتیجه‌اش تاثیر زیادی در تعیین تیم‌های سقوط کننده و تیم‌های صعود کننده به آسیا خواهد داشت. با این شرایطی که فدراسیون دارد بعید است بتواند با اتخاذ تصمیمی قاطع، تنش بوجود آمده پیرامون این بازی را از بین ببرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی