تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
ترجمه اختصاصی«دیدار»

دستورالعمل‌های بازگشایی مدارس از نگاه انگلیسی‌ها

کرونا پدیده‌ای است که بسیاری از نهاد‌های حاکمیتی را با چالش‌هایی روبرو کرده و یکی از این نهاد‌ها آموزش و پرورش است. تجربیات کشور‌های دیگر که از لحاظ آموزشی نیز در وضعیت قابل قبولی هستند می‌تواند به وزارت آموزش و پرورش، فرهنگیان و خانواده‌ها و دانش آموزان کمک کند تا سال آینده تحصیلی را با کمترین میزان خطر و بهترین عملکرد شروع کنند. متنی که در ادامه خواهید دید ترجمه‌ای است که از یک مقاله کوتاه که در بی بی سی جهانی با عنوان «چه زمانی مدرسه‌ها (در انگلیس) بازگشایی خواهند شد؟» منتشر شده است.

کد خبر: ۶۵۱۸۲
۱۴:۴۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۹
مقدمه مترجم
کرونا به‌عنوان یک بیماری فراگیرِ جهانی، نهاد‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... درگیر خود کرده است. آموزش و پرورش هم از این بیماری و پیامدهایش در امان نمانده است. هر کشور بنا به شرایط ویژه‌ی ساختار آموزشی خودش برای رویارویی با این بحران چاره اندیشی‌هایی کرده است و بنا به ضرورت از آن‌ها بهره می‌گیرد. گزارش زیر از BBC جهانی به راهکار‌های دولت انگلیس در این باره می‌پردازد. کلیدی‌ترین نکته در این راهکارها، تاکید بر نگه‌داشتن دانش‌آموزان در «حباب‌های (bubbles)» فردی است. این حباب‌های مجازی به معنای حفظ فاصله گذاری اجتماعی است. بی‌گمان خواندن چنین گزارش‌هایی می‌تواند هم برای دست‌اندرکاران و هم برای شهروندان، آموزنده و کارآمد باشد. با هم این گزارش را می‌خوانیم:
 
دیدارنیوز - در ماه سپتامبر هنگامی که مدرسه‌ها در انگلیس بطور کامل بازگشایی شوند، دولت از معلمان می‌خواهد کلاس‌ها یا گروه‌های درسی سالانه را در «حباب‌هایی» جداگانه در کنار هم نگه دارد. برای انگلیس این راهنمایی‌های تازه منتشر شده است، اما برای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی برنامه‌های جداگانه‌ای وجود دارد.

پیش‌بینی می‌شود که کم و بیش همه بچه‌هایی که در سنِ قانونی مدرسه قرار دارند در سپتامبر به شکل تمام‌وقت به مدرسه برگردند تا «جبران هزینه‌های هنگفتِ آموزش‌های از دست رفته» را آغاز کنند. این بازگشت به مدرسه، افراد دارای نیاز‌های ویژه‌ آموزشی و معلولیت، یا کسانی که در طولِ همه‌گیری تحت مراقبت بوده‌اند را نیز در بر‌می‌گیرد.

حضور دوباره در مدرسه از آغاز پاییز اجباری خواهد بود. به معلمان گفته می‌شود تا غیبت شاگردان را پیگیری کنند و مجازات‌هایی برای غیب‌های غیر مجاز در نظر بگیرند.

اما پرسش این است که در صورتی که یک حلقه‌ کووید ۱۹ در مدرسه‌ای وجود داشته باشد، چه؟ اگر مدرسه‌ای مشکوک به شیوع بیماری کرونا باشد- با دو مورد یا موارد تایید شده بیشتر در مدت ۱۴ روز یا افزایش کلی غیبت‌های مشکوک به بیماران درگیر با ویروس کرونا- معلمان با تیم‌های بهداشتی محلی ارتباط برقرار خواهند کرد. ممکن است یک واحد تست بیماریِ سیار وارد مدرسه شود- ابتدا روی کلاس معلم یا دانش‌آموز بیمار تمرکز می‌کنند، و به دنبال آن بر گروه درسی سالانه آن‌ها و سپس و در صورت ضرورت، بر کل مدرسه. شاید از گروه بزرگی از دانش‌آموزان خواسته شود که از روی احتیاط در خانه بمانند، اما دولت می‌گوید تعطیلی کل مدرسه «بطور کلی و عمومی» ضرورت نخواهد داشت؛ مگر آن که بوسیله مقام‌های بهداشتی توصیه شود.

درباره روز کاری و ساعت‌های آموزشی نیز گاوین ویلسون، وزیر آموزش و پرورش به مجلس عوام گفت: که از مدرسه‌ها خواسته می‌شود «به یک برنامه درسی متعادل و گسترده» برگردند. همچنین از آن‌ها خواسته خواهد شد تا با نگه‌داشتن کلاس‌ها یا گروه‌های درسی سالانه در «حباب‌های محافظتیِ» جداگانه، فاصله اجتماعی فردی را رعایت کرده و شمار مخاطبی که هر دانش‌آموز در طول روز دارد را به حداقل برسانند.

مدرسه‌ها باید:
· برنامه‌ای سختگیرانه‌ای برای شستن دست‌ها داشته باشند.
· هنگامی که سرفه یا عطسه پیش می‌آید رویکردِ «جلو آن را بگیر، آن را نگه‌دار، آن را بکش» را ترویج کنند.
· پاکیزگیِ منظم را بهبود بخشند.
· برای آزمایش NHS و ردیابی بیماری آماده باشند (توضیح مترجم: NHS خدماتِ تازه‌ای است که با در جریان گذاشتن افراد نزدیک به فرد مبتلا، آن‌ها را وا می‌دارد تا مدت ۱۴ روز خود را در معرض برخورد با دیگران قرار ندهند).
· دولت انتظار دارد آشپزخانه‌های مدرسه نیز از سپتامبر باز شوند.

درباره رفت و آمد به مدرسه چطور؟
این راهنما درباره رفت و آمد دانش‌آموزان به مدرسه نیز راهکار‌هایی را ارائه داده و می‌گوید: ممکن است زمان آغاز و پایان مدرسه شناور و قابل تغییر باشد، تا گروه‌های درسی سالانه از هم جدا نشوند؛ گرچه این کار نباید سبب کاهشِ زمان کلی آموزش شود. در همین راستا پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تشویق می‌شود و پدر و مادر‌ها نباید به صورت گروهی در ورودی مدرسه‌ها جمع شوند یا بدون قرار ملاقات به مدرسه بروند. استفاده از وسایل رفت و آمد عمومی باید در «حداقل مطلق» نگه داشته شود؛ بویژه در زمان اوج رفت و آمد. از نیرو‌های خدمات حمل و نقل اختصاصی مدرسه‌ها خواسته می‌شود که موارد زیر را انجام دهند:

· حرکت بچه‌ها در «حباب‌های حفاظتی».
· تهیه ضد عفونی کننده دست‌ها.
· تا جای ممکن اعمال فاصله اجتماعی.
· درخواست از بچه‌های بالای ۱۱ سال برای استفاده از ماسک.
همچنین مدرسه‌ها نیازمند فرآیندی هستند که کارکنان و شاگردان هنگام ورود به مدرسه با خیال آسوده پوشش صورت را بردارند.

درباره صبحانه و باشگاه‌های مدرسه نیز تاکید می‌شود که در صورت امکان این موارد باید در ماه سپتامبر از سر گرفته شوند، گرچه دولت اعتراف می‌کند که این موضوع «بطور منطقی چالش برانگیز» خواهد بود و ممکن است برای برخی مدرسه‌ها این روند طولانی‌تر شود. کودکان باید بطور ایده‌آل در گروه هم سال یا حباب‌های خود بمانند-، اما اگر این کار امکان انجام پیدا نکند، مدرسه‌ها باید از «گرو‌های کوچک و همیشگی» استفاده کنند تا خطر عفونت را به حداقل برساند.

از دیگر توصیه‌های دولت می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

· دانش‌آموزان باید بطور عادی روپوش مدرسه بپوشند.
· دانش‌آموزان باید فقط وسایل ضروری به مدرسه بیاورند- از جمله ظرف‌های ناهار، کتاب، نوشت‌افزار و گوشی‌های همراه.
· دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند کتاب و منابع مشترکِ دیگر را به خانه ببرند، اما باید از رد و بدل کردن‌های غیر ضروری خودداری کنند.
· آموزش‌های بدنی غیر تماسی می‌تواند انجام شود-، اما در صورت امکان- با «توجه دقیق» به رعایت پاکیزگی و بهداشت.
· دانش‌آموزان دوره متوسطه عمومی (GCSE) و دانش‌آموزان با سطح درسی بالا (A-level) که از نمره‌های محاسبه شده در تابستان راضی نیستند می‌توانند دوباره در پاییز آزمون دهند.
· اما برای دانش‌آموزان دوره متوسطه عمومی و دانش‌آموزان با سطح درسی بالا [آزمون‌ها]در تابستان ۲۰۲۱ با رعایت انصاف برگزار خواهد شد.
· ارزیابی‌های دبستان در تابستان آینده بطور عادی اتفاق خواهد افتاد.
· بازرسی‌های Ofsted (اداره استاندار‌های آموزشی انگلیس) برای ترم پاییز به حالت تعلیق در خواهد آمد-، اما ممکن است از مدرسه‌ها بازدید شود تا چگونگی تمهیدات تازه‌ی در حال انجام، بررسی شود.
 
مترجم: محمدرضا نیک نژاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی