تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

انیو موریکونه درگذشت: خاموشی خالق نواهای جاودان سینما!

موریکونه که از پرکارترین و تاثیرگذارترین آهنگسازان فیلم در ۷۰ سال اخیر محسوب می‌شود، خالق ملودی‌های آشنا و جاودانی در بسیاری از فیلم‌های مهم تاریخ بوده و چهره مهمی در سینمای ایتالیا و آمریکاست. در کارنامه پربار او در زمینه تصنیف موسیقی فیلم، حدود ۵۰۰ عنوان از فیلم‌های مختلف سینمایی دیده می‌شود.

کد خبر: ۶۴۹۸۵
۱۴:۱۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۹
انیو موریکونه، موسیقیدان شهیر ایتالیا درگذشت
 
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: ساعاتی پیش انیو موریکونه موسیقیدان برجسته ایتالیا و خالق موسیقی فیلم‌های مشهور به «وسترن اسپاگتی» در سن ۹۱ سالگی در زادگاهش رم درگذشت. خبرگزاری آنسا اعلام کرد، موریکونه که چندی قبل بر اثر زمین خوردن دچار شکستگی استخوان ران شده بود، در بیمارستانی در شهر رم بدرود حیات گفت.

موریکونه که از پرکارترین و تاثیرگذارترین آهنگسازان فیلم در ۷۰ سال اخیر محسوب می‌شود، خالق ملودی‌های آشنا و جاودانی در بسیاری از فیلم‌های مهم تاریخ بوده و چهره مهمی در سینمای ایتالیا و آمریکاست. در کارنامه پربار او در زمینه تصنیف موسیقی فیلم، حدود ۵۰۰ عنوان از فیلم‌های مختلف سینمایی دیده می‌شود که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به «به خاطر یک مشت دلار»، «به خاطر چند دلار بیشتر»، «ماموریت»، «خوب، بد، زشت»، «روزی روزگاری در آمریکا»، «سینما پارادیزو»، «مالنا»، «سریال مارکو پولو» و بسیاری دیگر اشاره کرد.

با اینکه موریکونه موسیقی‌های بسیار زیبا و متعددی در  هفت دهه اخیر ساخته، اما تا سال ۲۰۱۶ تندیس اسکار به او نرسید. موریکونه در سال ۲۰۰۷ اسکار افتخاری را به خاطر یک عمر کار خلاقانه از دست مارتین اسکورسیزی دریافت کرد و نهایتا در سال ۲۰۱۶ نیز به خاطر موسیقی فیلم «هشت نفرت‌انگیز» نامزد و برنده جایزه آکادمی (اسکار) شد. در سینما به او لقب «استاد» دادند چرا که با بسیاری از کارگردان‌های بزرگ دنیا مثل سرجیو لئونه، برایان دی‌پالما، جوزپه تورناتوره، الیور استون، برناردو برتولوچی و کوئنتین تارانتینو کار کرده است. او همچنین برای موسیقی فیلم‌های مالنا، باگزی، دست‌نیافتنی‌ها، ماموریت و روز‌های بهشت کاندیدای اسکار بوده است.

روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت ایتالیا درباره مرگ موریکونه نوشته است: «خداحافظ استاد و تشکر به خاطر احساسی که به ما بخشیدی...»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
بدرود. با سینما پارادیزو و روزی روزگاری آمریکا، زندگی کردیم......
انیو
|
United States
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
یادش گرامی....
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی