تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

رد شدن سناریوی عمدی بودن آتش‌سوزی‌های زاگرس

محمد درویش (فعال محیط زیست): به دنبال وقوع آتش سوزی‌های سریالی در کوه‌های زاگرس، اخیرا بحثی مطرح شده مبنی بر اینکه این آتش سوزی‌ها عمدی بوده و حتی گفته می‌شود که این آتش‌سوزی‌ها به دست دشمنان خارجی رخ می‌دهد. محمد درویش، فعال و کارشناس محیط زیست در گفتگوی با دیدار نیوز ضمن نادرست دانستن سناریوی عمدی بودن آتش سوزی‌های زاگرس به تحلیل دلایل واقعی این واقع پرداخت.

کد خبر: ۶۴۸۳۷
۱۹:۳۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۹
کوه‌های باشت و بوستان هم سوخت، سناریوی عمدی بودن آتش سوزی‌ها جوسازی است

دیدارنیوز- مرضیه حسینی: در ادامه آتش سوزی‌های سریالی در شهر‌های کشور خاصه رشته کوه‌های زاگرس، در دو روز گذشته کوه‌های مناطق بوستان، باشت و شلال دان - منطقه‌ای تفریحی که بین گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد- نیز در آتش سوخت. آتش سوزی طبق معمول به دلیل فقدان نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات به مدت دو روز ادامه یافت و در نهایت با مشارکت مردم خاموش شد. در این آتش سوزی پر دامنه پوشش گیاهی بسیاری به ویژه درختان بلوط در آتش سوخت. به دنبال وقوع آتش سوزی‌های سریالی در کوه‌های زاگرس، اخیرا بحثی مطرح شده مبنی بر اینکه این آتش سوزی‌ها عمدی بوده و حتی گفته می‌شود که این آتش‌سوزی‌ها به دست دشمنان خارجی رخ می‌دهد. محمد درویش، فعال و کارشناس محیط زیست در گفتگوی با دیدار نیوز ضمن نادرست دانستن سناریوی عمدی بودن آتش سوزی‌های زاگرس به تحلیل دلایل واقعی این واقع پرداخت.

سناریوی عمدی بودن آتش سوزی‌ها جوسازی است
محمد درویش در ابتدای تحلیل خود از دلیل سریالی شدن آتش سوزی‌های اخیر، به اظهار نظر‌های مسئولین در خصوص عمدی بودن آتش سوزی‌ها توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: این سناریو که هیچ دلیل قانع کننده و مستندی هم برای اثباتش ارائه نمی‌شود، و مدتی است دهان به دهان می‌چرخد.
 

بیشتر بخوانید: قلب زاگرس در آتش کینه سوخت


وی ادامه داد: اگر آتش سوزی‌ها کار دشمن است چرا در سال‌های گذشته شاهد این حجم وسیع از سوختن مراتع و جنگل‌ها نبودیم؟ مگر نه این است که گفته می‌شود دشمن همیشه به دنبال راهی برای ضربه زدن به ما و دامن زدن بر نارضایتی‌های مردمی است، چرا امسال دشمن می‌خواهد عملکرد دولت در محافظت از منابع طبیعی و محیط زیست را زیر سوال ببرد؟ 

سال ۹۹ سالی استثنایی است، ما هشدار داده بودیم
محمد درویش در تحلیل دلایل واقعی آتش سوزی‌های سریالی گفت: امسال از حیث مسائل مربوط به محیط زیست سالی استثنایی است، وضعیت محیط زیست در سال ۹۹ خاص و متفاوت از سال‌های پیش است، طبیعت امسال انبار باروت است. هم پوشش گیاهی که با از دست رفتن رطوبت و گرمی هوا، خشک شده بسیار غنی و انبوه هست و هم زباله‌های مختلفی در حجم زیاد اعم از شیشه‌های شکسته، بطری آب معدنی و ظروف پلاستیکی، همه جای طبیعت رها شده اند، همه این زباله‌ها به شکل ذره بین عمل می‌کنند و به شدت هم داغ می‌شوند. وی ادامه داد: در بعضی از مناطق کرمانشاه رسم است که در آغاز سال شیشه‌ای را شکسته و در طبیعت رها می‌کنند و اعتقاد دارند این کار سبب می‌شود که تا آخر سال اتفاق‌هایی خوبی رایشان رخ دهد. این عامل یعنی وجود زباله‌های آتش زا در کنار پوشش گیاهی انبوه طبعیت را بسیار آسیب پذیر کرده، این مساله را ما بار‌ها و بار‌ها به مسئولین سازمان جنگل‌ها و محیط زیست گفته بودیم. 

 

بیشتر بخوانید: عاملان آتش سوزی های زاگرس چه کسانی هستند؟


هیچ کاری برای حفاظت از جنگل ها انجام ندادند
محمد درویش در ادامه به ضعف شدید امکانات و تجهیزات اطفا حریق در سازمان‌های دولتی مربوط اشاره کرد و گفت: سازمان‌های و نهاد‌های مربوط به جنگل داری و محیط زیست واقعا هیچ تجهیزاتی ندارند، هواپیما و بالگرد که بماند، حتی لباس اطفاء حریق، دمنده و پوتین مخصوص هم ندارند که در اختیار نیرو‌های داوطلب یا یگان‌های ویژه قرار دهند. ما بار‌ها گفته بودیم که امسال سال متفاوتی است و شما باید برای مواجهه با آتش سوزی‌ها آماده باشید، اما مسئولین هیچ اقدامی نکردند. وقوع آتش سوزی‌های اخیر آخر ماجرای امسال نیست، اگر این وضعیت ادامه یابد، باید منتظر آتش گرفتن هیرکانی، پارک گلستان، ارسباران و جنگل‌ها و کوه‌های مناطق شمالی کشور باشیم. ما این نکته را هم مکرر متذکر شدیم، اما باز هم آقایان هیچ کاری نکردند. آقایان می‌توانستند حداقل یگان‌های ارتش، سپاه و بسیج را به صورت آماده باش در آورده و در صورت لزوم به مناطق خطر اعزام می‌کردند که وقت آتش سوزی وارد عمل می‌شدند، اگر هلیکوپتر و هواپیما ندارند، نیروی انسانی که دارند چرا از نیرو‌های بسیج استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین سناریوی عمدی بودن آتش سوزی‌ها تنها یک جوسازی است تا اصل موضوع تحت الشعاع قرار بگیرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی