تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

«دیدار آدینه» ۳: برف و جنایت و گریز از سگ سیاه افسردگی!

به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه‌تان پر از دیدار! سریال به دام افتاده، کتاب هزار و یک دلیل برای زنده ماندن و در نهایت آلبومی از اندی تیمونز پیشنهادهای این آخر هفته «دیدار» هستند.

کد خبر: ۶۴۷۶۶
۱۱:۳۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۹

 دیدارنیوز ـ به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه‌تان پر از دیدار!

 

برف و جنایت و گریز از سگ سیاه افسردگی!

 

در دام افتاده؛ ترکیب فوق‌العاده برف و جنایت

چند سالی است که علاقه‌مندان به فیلم‌ها و ادبیات جنایی از نعمت گونه (یا همان ژانر) جدیدی به نام نوآر اسکاندیناوی (یا نوردیک نوآر) برخوردار شده‌اند که بدون اغراق می‌توان ادعا کرد ادبیات و سینما و البته سریال‌های جنایی را یک و سر گردن از همیشه بالاتر برده است نکته مشترک و قابل توجه در این داستان‌ها این است که در آن‌ها ما با معما‌های جنایت‌هایی هولناک در محیط سرد و البته آرام کشور‌های اسکاندیناوی روبه‌رو هستیم. مشهورترین رمان‌ها در این سبک و سیاق بی‌بروبرگرد «دختری با خالکوبی اژدها» است که استیگ لارسون نویسنده فقید سوئدی آن را نوشته. یکی از سریال‌ها در این ژانر که این چند ساله با استقبال زیادی روبه‌رو شده، مجموعه «در دام افتاده» (Trapped) است که در کشور ایسلند ساخته شده است. ماجرای فصل اول این سریال با پیدا شدن جنازه‌ای ناشناس در سواحل یک جزیره دورافتاده در ایسلند آغاز می‌شود و پیش از آن‌که پلیس جنایی فرصت رساندن خود را از پایتخت به محل جرم پیدا کند، طوفان شدید و کولاک وظیفه حل پرونده را به دوش افسر پلیس محلی می‌اندازد که مجبور است یک تنه تمام پیچیدگی‌های این معما را پشت سر بگذارد. امتیاز این سریال در سایت imdb ۸.۱ است و منتقدان سختگیر راتن تومیتوز هم امتیاز کامل ۱۰۰ درصد را به آن داده‌اند. خلاصه اگر کمی دنبال تعلیق می‌گردید تماشای هر دو فصل این سریال را به شما توصیه می‌کنیم. (هر فصل سریال ۱۰ قسمت دارد و مدت هر اپیزود آن حدود ۴۵ دقیقه است).

 

 

برف و جنایت و گریز از سگ سیاه افسردگی!

 

 

دلایلی برای زنده ماندن؛ چگونه سگ سیاه افسردگی را از خود برانیم؟
امان از وقت‌هایی که ابر‌های سیاه افسرگی ذهن‌مان را تاریک می‌کنند و اجازه تابش کوچکترین پرتو نوری را نمی‌دهند. همه ما یا دست‌کم بیشتر ما اوقاتی را در زندگی‌مان تجربه کرده‌ایم که از شدت اندوه و افسردگی ترجیح می‌دهیم نه از تخت‌خواب بیرون بیاییم، نه با کسی حرف بزنیم، نه چیزی بخوریم و نه عملا هیچ کاری انجام دهیم. خوشبختانه خیلی‌ها برای دوره‌هایی کوتاه چنین حال و هوای بدی را تجربه می‌کنند، اما بعضی‌ها هم هستند که تا خرخره در باتلاق افسردگی گیر می‌کنند. مت هیگ رمان‌نویس و روزنامه‌نگار انگلیسی یکی از کسانی است که خودش از نزدیک پنجه‌های مالیخولیایی افسردگی را بر تنش لمس کرده و بعد از پشت سر گذاشتن سیاهی‌ها موفق شده تجربیات مفیدش را در شکست این غول بی‌شاخ و دم در کتابی به اسم «دلایلی برای زنده ماندن» جمع‌آوری کند. او از دورانی حرف می‌زند که با حمله‌های فلج کننده افسردگی روبه‌رو می‌شده و فکر نمی‌کرده بتواند از پس این حال و روزش برآید. با این حال این کتاب بیشتر از آن‌که درباره افسردگی و سختی‌هایش باشد درباره زیبایی‌های زندگی و راه‌حل‌های ما برای پیدا کردن کور سوی امید در هر شرایط و اوضاعی است. البته که هیگ اصلا نمی‌خواهد امید بی‌خودی به خوانندگانش بدهد او می‌نویسد: «زندگی دشوار است. ممکن است زیبا و فوق العاده هم باشد، اما دشوار هم هست». کتاب «دلایلی برای زنده ماندن» با ترجمه خانم گیتا گرکانی توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

 

برف و جنایت و گریز از سگ سیاه افسردگی!

 

اندی تیمونز افسانه‌ای؛ تِمی از یک دنیای بی‌عیب و نقص
اندی تیمونز گیتاریست و آهنگساز ۵۶ ساله آمریکایی که خوشبختانه اخیرا از بیماری کرونا جان سالم به در برد، سال‌هاست در سبک‌های مختلف (مثل اینسترومنتال راک، هارد راک، گلم متال، بلوز و جز فیوژن) آثار زیبا و گوش‌نوازی را ساخته و منتشر کرده است. (این که می‌گویم گوش‌نواز تعارف نیست برای امتحان Electric Gypsy یا Cry for You را گوش کنید تا مطمئن شوید غلو نمی‌کنم). تیمونز که البته آدم فروتنی است و شلوغ‌بازی‌های رفقایش مثل استیو وای را ندارد، چندان هم برای انتشار آثار جدیدش عجله‌ای نمی‌کند و سر فرصت و هرچند سال یک بار آلبومی جدید منتشر می‌کند که البته همیشه آن‌قدر کارهایش خوب بوده که ارزش انتظار کشیدن را داشته‌اند. آلبوم آخر او با نام «تِمی از یک دنیای بی‌عیب و نقص» (Theme From A Perfect World) می‌تواند در روز‌های آخر هفته همراه خوبی برای استراحت و تفریح‌تان باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی