تیتر امروز

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

در ستایش سیروس گرجستانی؛ «متهم گریخت»

گرجستانی چه در نقش مثبت و چه در نقش منفی، جنبه‌های توامان خیر و شر انسان را به نمایش می‌گذاشت و به نقش خود جنبه آدمیزادی با وجه زمینی می‌بخشید و به همین خاطر عموما نقش‌هایش باورپذیر جلوه می‌کرد. او همواره «زندگی» را بازی کرد!

کد خبر: ۶۴۷۵۳
۱۶:۵۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۹
در ستایش سیروس گرجستانی، «متهم گریخت»
 
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: صبح امروز سیروس گرجستانی بازیگر توانای سینما، تئاتر و تلویزیون ایران در سن ۷۶ سالگی از دنیا رفت. یقینا پژمردن یک گل از گلستان هنر ایران همراه با افسوس و ناگزیر از تالم و ناراحتی خواهد بود و تا ابد کسی جایگزین آن نخواهد شد، اما در مورد سیروس گرجستانی شاید این احساس اندوه و حسرت کمتر از دیگران باشد، شاید بپرسید چرا؟

کافی است نیم‌نگاهی به سابقه هنری و بازیگری سیروس گرجستانی بیندازیم و دریابیم که کارنامه او مشحون از نمایش عالی بازیگری و درخشش در همه عرصه‌ها بوده است. گرجستانی در طول بیش از ۴۰ سالی که در صحنه‌های مختلف حضور یافته همواره به نقش‌های خود رنگی متناسب و در عین حال متفاوت زده و کمتر می‌بینیم که به تیپ نزدیک شده یا خود را تکرار کرده باشد. آقا سیروس بازیگر ثابت بسیاری از کارگردان‌های نامدار و صاحب‌سبک ایران نیز بوده و به طور مثال در اکثر کار‌های داود میرباقری حضور داشته و نقش‌های کاملا متفاوتی را بر عهده گرفته است.

در دو دهه اخیر، اما گرجستانی بیشتر به واسطه حضور پررنگ در تلویزیون و خلق نقش‌های الوان، جذاب و بانمک در چشم‌انداز مخاطبان قرار گرفت و تقریبا برای همه نقش‌های بانمک و گاه تندمزاجش نظر بینندگان را جلب کرد. شاید مهم‌ترین ویژگی نقش‌های او «خاکستری» بودن آن باشد. گرجستانی چه در نقش مثبت و چه در نقش منفی، جنبه‌های توامان خیر و شر انسان را به نمایش می‌گذاشت و به نقش خود جنبه آدمیزادی با وجه زمینی می‌بخشید و به همین خاطر عموما نقش‌هایش باورپذیر جلوه می‌کرد. او همواره «زندگی» را بازی کرد!

با این حساب از منظر نگارنده، سیروس گرجستانی در طول عمر پربار هنری‌اش، تعهد و مسئولیت خود را در قبال مخاطبان و عامه مردم به خوبی اجرا کرده و بعید است که در آخرین دقایق زندگی‌اش، احساس حسرت، کم‌کاری یا عذاب وجدان در درون خود حس کرده باشد. از صبح که خبر درگذشت سیروس گرجستانی به سراسر ایران منتشر شد همه واکنش‌ها درباره این موضوع توام با احترام و تکریم بوده و همه جا حرف از حُسن خلق و رفتار و همچنین بزرگی او در عرصه بازیگری بوده است.

گرچه برای ما از دست دادن هنرمندی به بزرگی سیروس گرجستانی تلخ و دردناک است، اما یادآوری این که او هرگز در حرفه خود برای مردم و مملکتش کم نگذاشته و کوتاهی نکرده، ما را آرام می‌کند و خانواده بزرگ هنر را تسلی می‌بخشد. او هر چه داشت به مردمش تقدیم کرد و یادآوری نام او بیشتر لبخند را به صورت ایرانیان خواهند نشاند تا سوگواری.

«متهم» به زندگی گریخت در حالی که علاقمندان پرشمارش او را با نگاهی پر از تحسین بدرقه می‌کنند...
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی