تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

برگزاری کلاس‌های حضوری برای دانش‌آموزان عشایر

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: مبنا این است که تا مطمئن نشویم یک دانش آموزی محتوای درسی را یاد نگرفته به مبحث بعدی ورود نمی‌کنیم.

کد خبر: ۶۴۷۱۸
۱۰:۵۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ "محمدرضا سیفی" مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره تشکیل کلاس‌های حضوری در مناطق عشایر توضیح داد: از ۱۸۵ هزار دانش آموز عشایری کشور حدود ۱۵۰ هزار نفر آن‌ها در دوره تحصیل ابتدایی هستند. از طرفی برای اینکه ما مطمئن شویم دانش آموزان ابتدایی، دروس را فرا گرفته‌اند، مجددا محتوای درسی اول ابتدایی را به آن‌ها از طریق تلویزیون تابستانی آموزش خواهیم داد، زیرا آن‌ها باید حروف الفبا را به شکل دقیق و درست بیاموزند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید همه ارزیابی‌هایمان را انجام دهیم و مطمئن باشیم که تمام تلاشمان را کرده‌ایم از این رو لازم دانستیم که یک سری متون را مجددا به دانش‌آموزان اول ابتدایی آموزش دهیم.
 
سیفی خاطر نشان کرد: در اول مهر سال جاری همانطور که گفته شده قرار است ۵۰ درصد آموزش‌ها به شکل حضوری و ۵۰ درصد مجازی باشد. اما سناریو‌های مختلفی وجود داشته و اجرای هر سناریو بستگی به شرایط دارد. البته نمی‌توان پیش بینی کرد، ممکن است شرایط آنقدر حاد شود که ما دوباره مجبور شویم مدارس را ببندیم و همه آموزش‌ها را غیرحضوری کنیم، اما نقش رسانه ملی خیلی پررنگ‌تر از سایر شیوه‌ها و سناریو‌ها خواهد بود، چون پوشش تلویزیونی بالاتری در مناطق محروم وجود دارد.
 
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: هر جا که برق باشد رادیو و تلویزیون هم هست، ولی همه نقاط کشور اینترنت ندارند. اما از آنجا که مناطق دور افتاده و عشایری از کانون شیوع ویروس دور هستند، هیچ دانش آموز عشایری مبتلا به کرونا نشده است.
 
وی بیان کرد: قانون ۵۰ درصد حضوری و ۵۰ درصد مجازی ممکن است در برخی از مناطق طبق تصمیم شورای آموزش و پرورش استان، صرفا در مناطق عشایری کم جمعیت اجرا نشود همه کلاس‌ها به شکل حضوری خواهد بود.
 
سیفی افزود: اینطور نیست که دانش آموزان مناطقی که از امکانات بی بهره هستند به شکل غیرحضوری درس بخوانند وقتی این‌ها دسترسی به اینترنت ندارند چطور به شکل غیرحضوری درس بخوانند؟ بنابراین کلاس‌های آن‌ها حضوری برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: وقتی از ۱۸۵ هزار دانش آموز عشایر تعداد ۱۵۰ هزار نفر آن‌ها در مقطع ابتدایی بوده و اتفاقا کم جمعیت هم هستند و بعضا مدارس یک نفره هم داریم، پس دلیلی نمی‌بینیم در آن نقاط کلاس غیرحضوری برگزار کنیم. وقتی مشکلی وجود ندارد بهتر است کلاس‌های درس با حفظ تمام پروتکل‌های بهداشتی و رعایت کلیه مسائل ایمنی به شکل حضوری برگزار شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال دانش آموزان به خاطر اینکه کمتر در کلاس‌های درس حضور بوده‌اند دچار افت تحصیلی شدند؟ گفت: بررسی‌های ما دراین زمینه هنوز به طور کامل انجام نشده از این رو به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم، ولی این تصمیم را داریم که خروجی آموزش امسال را ارزیابی کنیم. اما بر اساس تجارب میدانی و بازدید‌هایی که همکاران ما در استان‌های مختلف داشتند، نمی‌توانیم ادعا کنیم که در ابتدایی برای دانش آموزان عشایری افت تحصیلی پیش آمده است. زیرا اگر آن‌ها به تلویزیون یا اینترنت هم دسترسی نداشتند از طریق بسته‌های آموزشی محتوا‌های کارآمدتر و خیلی خوبی دریافت کردند.
 
 سیفی در واکنش به این سوال که بسته‌ها و محتوا‌های آموزشی بدون معلم چه کارآمدی خواهند داشت؟ گفت: من هم قبول دارم که هیچ آموزشی به آموزش حضوری نمی‌رسد و باید دانش‌‎آموزان به ویژه دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی چهره به چهره با معلم در ارتباط باشند تا محتوای درسی را کاملا درک کنند، اما اکنون نمی‌توان این کار را کرد.
 
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: یادمان نرود که پیش از کرونا ما برای مناطق عشایری برای شش پایه یک سرباز معلم که هیچ تجربه‌ای هم نداشت می‌فرستادیم، ولی حداقل الان شرایط به این صورت است که دانش آموز تلویزیون را روشن می‌کند و می‌بینید که یک نوع دیگر تدریس وجود دارد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که، اما آموزش‌های تلویزیون بسیار مورد نقد هستند و بعضا دانش‌آموزان نحوه تدریس و آموزش تلویزیونی را نمی‌پذیرند؟ گفت: شاید اوایل اینطور بود، ولی اکنون معلمانی که در تلویزیون برنامه داشتند، توانایی بالایی دارند به حدی که به دونفر از آن‌ها پیشنهاد اجرا و کار در تلویزیون داده شده است.
 
سیفی افزود: ما فراخوان دادیم و این معلمان در دوران کرونا جان فشانی کردند و پای کار آمدند. دانش‌آموزان به زودی در برنامه‌های آموزشی تلویزیونی چهره‌های جدیدی خواهند دید که البته کارآمد‌تر هم هستند.
 
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت در پاسخ به اینکه آیا محتوا‌هایی که در سال تحصیلی گذشته به شکل مجازی آموزش داده شد، در کلاس‌های حضوری مجددا یادآوری خواهد شد؟ گفت: مبنا این است که تا مطمئن نشویم یک دانش آموزی محتوای درسی را یاد نگرفته به مبحث بعدی ورود نمی‌کنیم. به طور مثال باید پایه اول تمام حروف الفبا را به خوبی بیاموزند که به مباحث بعدی بروند. مسلما این دروس تکرار خواهد شد و اگر لازم باشد محتوای دروس قبلی نیز تدریس خواهد شد.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی