تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
هفته 22ام لیگ:

پرسپولیس در پی رکوردشکنی؛ رقبا در فکر معجزه!

با برگزاری دیدار معوقه فولاد خوزستان - استقلال، عملا لیگ برتر ایران از سر گرفته شد، با این حال مسابقات از امشب به شکل سراسری و همیشگی خود استارت خواهد خورد. هفته بیست و دوم لیگ برتر، امشب با برگزاری پنج مسابقه آغاز خواهد شد و پرسپولیس پس از چهار ماه، دوباره به مسابقات برمی‌گردد.

کد خبر: ۶۴۳۷۵
۱۲:۵۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۹
بازگشت پرسپولیس به لیگ؛ رکوردشکنی یا معجزه؟
 
دیدارنیوز ـ مهدی زعیم زاده: هفته بیست و یکم مسابقات لیگ برتر به بهترین شکل ممکن برای قرمز‌ها به پایان رسید. پیروزی قهرمان سه دوره اخیر لیگ برابر شهرخودرو و توقف رقبا باعث شد تا اختلافی ۱۰ امتیازی بین پرسپولیس و نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش ایجاد شود. این اختلاف قابل توجه و ترکیب بازی‌های باقی‌مانده، پرسپولیسی‌ها را تقریبا از "پوکر" قهرمانی آسوده خاطر کرده است. در چهار ماه گذشته هیچ باشگاهی به اندازه پرسپولیس مشتاق از سرگیری لیگ نبود؛ آن‌ها می‌خواهند یک قهرمانی بدون حرف و حدیث را جشن بگیرند.

پرسپولیس در ۹ هفته باقیمانده تنها با یک تیم از بین هفت تیم بالای جدول بازی دارد این در حالی است که سایر مدعیان مجبورند به جان هم بیفتند. همه این موارد نشان می‌دهد راه قهرمانی کاملا هموار است و تنها یک معجزه، قهرمانی را از پرسپولیس خواهد گرفت، البته در فوتبال از این معجزه‌ها کم اتفاق نیفتاده است. غیبت هواداران، غرور پرسپولیس، دور شدن از شرایط مسابقه، مصدومیت‌ها و حواشی احتمالی و اوج‌گیری رقبا همه این‌ها عواملی می‌توانند باشند که جایگاه تیم گل‌محمدی را به خطر بیندازند. پرسپولیس در اولین گام امشب در قلعه حسن‌خان میهمان پیکان است، تقابل صدرنشین و قعر نشین.

پیکان با عبدالله ویسی برای فرار از سقوط می‌جنگد و با خط آتش قدرتمند خود می‌خواهد از این بازی امتیاز بگیرد. روی کاغذ شانس با پرسپولیس است. آن‌ها می‌دانند با پیروزی در این بازی‌ها کار خود را راحت‌تر هم خواهند کرد. قرمز‌ها به فکر ثبت چند رکورداند؛ اولین تیمی که چهار بار متوالی در لیگ برتر قهرمان می‌شود، اولین تیمی که شش بار قهرمان لیگ شده، زودهنگام‌ترین و بااقتدارترین قهرمانی. البته پرسپولیس در بازی امشب مهدی ترابی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

آغاز ماموریت قعرنشینان
درست است که در صدر جدول قهرمان نشدن پرسپولیس به یک معجزه نیاز دارد، ولی در قعر جدول رقابت داغی شکل گرفته است. پیکان، شاهین بوشهر، سایپا، گل‌گهر سیرجان و پارس‌جنوبی کاملا خطر سقوط را احساس می‌کنند. ذوب‌آهن، نساجی و ماشین‌سازی هم خیلی خاطرجمع نیستند. شاهین با مربی کروات خود، میشو، روند خوبی در پیش گرفته بود، اما این مربی به دلیل ترس از کرونا به ایران بازنگشت و این تیم باید بدون سرمربی خود برای بقا بجنگد. شاهین بدون هواداران متعصبش کار سختی خواهد داشت و امشب میزبان یکی از تیم‌های خوب لیگ یعنی نفت مسجد سلیمان است. پارس جنوبی هم باید در خانه صنعت نفت آبادان به میدان برود. ذوب‌آهن دیگر تیم بدون سرمربی این روزهاست. رادولوویچ مربی اهل مونته نگرو ذوبی‌ها هم حاضر به بازگشت به ایران نشده و جای خود را به لوکا بوناچیچ داد، لوکا البته قرار نیست امشب روی نیمکت بنشیند. ذوب در این شرایط میهمان شهرخودرو است.

رقابت برای کسب سهمیه مانند بقا با فشردگی جالبی پیگیری می‌شود. در بین تیم‌های بالانشین شهرخودورو ششم است و روی کاغذ از شانس خوبی برای رسیدن به سهمیه برخوردار است. این تیم اگر می‌خواهد به حضورش در آسیا ادامه دهد باید در این بازی‌های خانگی پیروز شود. دیگر بازی امشب بین دو تیم پر هوادار لیگ تراکتور و نساجی برگزار خواهد شد. تراکتور مخالف جدی شروع لیگ بود و همین دیروز نهایتا رضایت به شرکت در بازی‌ها داد. تراکتور کمی از صدر فاصله گرفته، اما باید برای کسب سهمیه تلاش کند. اشکان دژاگه تاکنون حاضر نشده به ایران برگردد، مسعود شجاعی نیز محروم است و این تیم باید بدون این دو مهره کلیدی‌اش به مصاف نساجی برود که با محمود فکری روند خوبی پیش گرفته است. نساجی ۹ بازی سخت پیش رو دارد و در صورت تعلل در این بازی‌ها با خطر سقوط روبرو خواهد شد.

شروع دوباره برای سپاهان
سپاهان، تراکتور، استقلال، فولاد و شهرخودرو در کورس کسب سهمیه قرار دارند. آن‌ها البته گوشه چشمی هم به افت پرسپولیس و کم کردن فاصله خواهند داشت. سه بازی این هفته نیز فردا شب برگزار خواهد شد. در یکی از این بازی‌ها سپاهان میزبان گل‌گُهر است. دو تیم در پایان سال گذشته روند متفاوتی داشتند. سپاهان با کسب سه نتیجه ضعیف از پرسپولیس عقب افتاد، گل گهر با مجید جلالی، اما با شکست دادن استقلال کاملا به بقا امیدوار است. استقلال هم پس از باخت تلخ مقابل فولاد، میزبان سایپا است. شرایط این بازی هم مشابه بازی سپاهان- گل‌گهر است؛ رویارویی یک بالانشین با یک قعرنشین. مشکل اصلی استقلال در بازی فرداشب غیبت شش، هفت بازیکنش به دلیل مصدومیت و محرومیت است. فرهاد مجیدی هم اجازه نشستن روی نیمکت را ندارد. در دیگر بازی فردا شب نیز فولاد پس از برد حیاتی مقابل استقلال دوباره در اهواز به میدان می‌رود و این بار میزبان ماشین‌سازی است. شاگردان نکونام کاملا به کسب سهمیه آسیایی امیدوارند.

 * برنامه هفته بیست و دوم لیگ برتر:

یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹

تراکتور- نساجی مازندران (۲۰:۱۵)

شهر خودرو - ذوب آهن (۲۰:۳۰)

صنعت نفت آبادان- پارس جنوبی جم (۲۱:۰۰)

شاهین شهرداری‌بوشهر - نفت مسجدسلیمان (۲۱:۰۰)

پیکان - پرسپولیس (۲۱:۰۰)

دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹

سپاهان -  گل گهرسیرجان (۲۰:۴۵)

فولاد - ماشین‌سازی‌تبریز   (۲۱:۰۰)

استقلال - سایپا  (۲۱:۰۰)

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی