تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: روش محاسبه شاخص کیفیت هوای تهران سختگیرانه‌تر شده است

یک کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به‌طور کلی سختگیرانه‌تر شدن محاسبه شاخص کیفیت هوا سبب افزایش تعداد روز‌های فراتر از حد سلامت برای برخی آلاینده‌ها می‌شود.

کد خبر: ۶۴۳۶۷
۱۱:۵۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سولماز احدی ضمن اشاره به اینکه از ابتدای امسال محاسبه شاخص کیفیت هوا نسبت به سال‌های گذشته سختگیرانه‌تر شده است، گفت: از این‌رو شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز از شروع سال جاری محاسبات شاخص کیفیت هوا را بر اساس نقاط شکست جدید تغییر داد.
 
وی با بیان اینکه سختگیرانه‌تر شدن محاسبه شاخص کیفیت هوا سبب افزایش تعداد روز‌های فراتر از حد سلامت برای برخی آلاینده‌ها می‌شود، تصریح کرد: با اعمال تغییرات جدید برای برخی از آلاینده‌ها با میزان غلظت یکسان شاخص بیشتری در نظر گرفته می‌شود که این امر در برخی موارد منجر به انتقال از یک وضعیت کیفی هوا به وضعیت دیگر (برای مثال کیفیت هوای پاک به قابل قبول و یا قابل قبول به ناسالم برای گروه‌های حساس) می‌شود.
 
این کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه توضیح داد: اطلاعات سامانه شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که بر اساس روش جدید محاسبه شاخص در مجموع طی فصل بهار سال جاری در تهران ۱۵ روز کیفیت هوا در شرایط پاک،۷۲ روز در شرایط قابل قبول و شش روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که از بین این شش روز طی دو روز نیز کیفیت هوا در آستانه شرایط ناسالم برای همه اقشار جامعه گزارش شد.
 
احدی افزود: چنانچه نحوه محاسبه شاخص کیفیت هوا تغییر نمی‌کرد و کیفیت هوا طی بهار امسال بر اساس روند قدیمی محاسبه می‌شد، ۲۴ روز پاک، ۶۷ روز قابل قبول و تنها دو روز ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شد.
 
وی با اشاره به اینکه مقایسه آماری نشان می‌دهد که کیفیت هوا در فصل بهار سال جاری مطلوب‌تر از مدت مشابه سال قبل بود، گفت: این موضوع نشان می‌دهد در روش محاسبه جدید - که بر اساس آخرین روش اعلام وضعیت کیفیت هوا توسط سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا تهیه شده است - بر حساسیت میزان آلایندگی و تاثیر آن بر سلامت شهروندان افزوده شده است و در نتیجه تعداد روز‌های کمتری در شرایط پاک قرار گرفته‌اند.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران احدی در پایان تاکید کرد: هر چه بر میزان آلایندگی هوا افزوده شود، امکان ثبت عدد‌های بزرگتری از شاخص کیفیت هوا وجود دارد. برای مثال در روز‌های گرم سال برای آلاینده ازن و در روز‌های سرد سال آلاینده‌هایی مانند ذرات معلق ریز و دی‌اکسید نیتروژن شاخص بالاتری خواهند داشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی