تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
خبرخوانی هفتگی دیدار

هفته آتش: از زاگرس تا آمریکا

دیدار به سنت هر هفته خود به مرور و بررسی مهم‌ترین اخبار هفته گذشته پرداخته است. آتش‌سوزی در زاگرس، اعتراضات در آمریکا و مصاحبه امیرسیاری با خبرگزاری ایرنا از مهم‌ترین اخبار هفته گذشته بوده‌اند.

کد خبر: ۶۲۷۲۶
۱۲:۲۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹


دیدار نیوز ـ اسفندیار عبدالهی: مانند هفته های قبل، این هفته هم دیدارنیوز اتفاقات و اخبار مهم عرصه داخلی را به صورت خلاصه مورد بازخوانی و بررسی قرار داده است. ۸ خرداد ماه خبر مهم و البته نگران‌کننده‌ای که در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت، آتش‌سوزی جنگل‌های  زاگرس بود. این آتش‌سوزی که از کوه‌های گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد ولی خیلی زود به شهرها و کوه‌های اطراف هم سرایت کرد. این آتش‌سوزی در طول هفته ادامه داشت. با اینکه سپاه پاسداران اعلام کرد برای مهار آتش بالگرد و هواپیمای آبپاش اعزام کرده است اما دامنه آتش‌سوزی تا جنگل‌های شهرهای شمالی استان خوزستان مانند بهبهان، مسجدسلیمان ادامه یافت و هنوز هم نقاطی در مرز مشترک استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در آتش می‌سوزد. اگر به جغرافیای منطقه اندکی آشنا باشیم متوجه خواهیم شد که جنگل های زاگرس از جنوب یعنی شمال استان فارس تا آذربایجان غربی به هم پیوسته هستند و در صورتی که آتش سوزی مهار نشود، دامنه آن غرب ایران را خواهد گرفت.

 

علام امار کشته شدگان آبان۹۸ و داستان جرج فلوید

کشته شدن یک شهروند ایالات متحده آمریکا در شهر مینیا‌پولیس به دست پلیس بیش از همه در صدای و سیمای ما انعکاس داشت. همچنین طیف سیاسی خاصی در درون کشور با ذوق و علاقه این داستان را دستاویز قرار داده و برخورد پلیس در آنجا را با نیروهای امنیتی خودمان در ترازوی قیاس خودشان قرار دادند. جرج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی بود که در ۲۵ مه ۲۰۲۰، مدتی پس از آن که دریک شاوین، یکی از افسران پلیس شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا در ایالات متحدهٔ آمریکا، زانوی خود را برای حدود ۹ دقیقه (۸:۴۶) بر روی گردن وی گذاشت، درگذشت. رهگذرانی که در حال عبور بودند این حادثه را با دوربین موبایل ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر کردند. در این فیلم، مرد سیاه‌پوستی که به نظر می‌آید حدود چهل سال سن دارد، به سختی در حالی که تقلا می‌کند نفس بکشد، به پلیس سفیدپوستی که وزنش را روی گردن او انداخته می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.» صدای شاهدان عینی نیز شنیده می‌شود که به مأمور پلیس می‌گویند به آقای فلوید اجازه تنفس بدهد. شاهد دیگری به پلیس می‌گوید که از بینی آقای فلوید خون می‌آید. دیگری می‌گوید که بهتر است پایش را از روی گردن او بردارد. اما افسران حاضر در محل به مردم اجازهٔ نزدیک شدن نمی‌دهند و حتی کمی تنش هم ایجاد می‌شود.

رحمانی فضلی در مورد کشته شدگان ۸۸ چه گفت؟

خبر جالب و قابل تامل و البته ناراحت‌کننده‌ای دیگری که اوایل هفته منتشر شد اظهارات عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت حسن روحانی در سیمای جمهوری اسلامی بود. رحمانی فضلی در میان سروصدای فراوانی که پیرامون کشته شدن جرج فلوید ایجاد شده بود، خبر از کشته شدن ۲۳۰ ایرانی در حوادث آبان ۹۸ داد و گفت، کشته شدگان ما بر خلاف اعلام برخی رسانه‌های بین‌المللی ۱۵۰۰ نفر نبوده بلکه فقط ۲۳۰ نفر بوده است. انتخاب زمان اعلام آمار کشته شدن آبان ماه ۹۸ همزمان با اعتراضات در آمریکا سوالات و واکنش های زیادی به همراه داشت.

 

۱۴ و ۱۵ خرداد، هم پایان هم آغاز

روز چهارشنبه ۱۴ خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی بود. ۳۱ سال پیش رهبر انقلاب ایران دارفانی را وداع گفت. این روز در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است. حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب به همین مناسبت روز چهارشنبه ۱۴ سخنرانی کردند.

در این هفته همچنین ۱۵ خرداد سالروز قیام ۱۵ خرداد ۴۲ را در تقویم رسمی داشتیم. تظاهرات ۱۵ خرداد مجموعه وقایعی بودند که در خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی به دنبال بازداشت آیت الله روح‌الله خمینی در انتقاد به لایحهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید رخ داد. تظاهرات در شهرهای تهران و قم علیه دولت اسدالله علم برگزار شد. این تظاهرات به زد و خورد بین مأموران شهربانی و تظاهرکنندگان انجامید.. قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطفی در آغاز انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید. چهاردهم و پانزدهم خرداد دو روز مهم در تاریخ ایران است که هر دو مناسبت مستقیما به حضرت امام (ره) بر می‌گردد. یک روزش روزی بود امام خمینی انقلابش را کلید زد و روز دیگر یعنی ۱۴ خرداد پایان عمر پر برکت ایشان و ۲۵ سال مبارزه بود.

 

حذف مصاحبه امیر سیاری فرمانده ارتش از سایت ایرنا

در اواسط هفته‌ای که گذشت، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری ایرنا انجام داد اما چند ساعت پس از انتشار این مصاحبه به دلایلی نامشخص از سایت این خبرگزاری حذف شد. به رغم حذف این مصاحبه از خروجی ایرنا، ویدئوی آن در اینترنت موجود است. در این مصاحبه انتقادهایی نسبت به نادیده گرفتن خدمات ارتش جمهوری اسلامی در زمان جنگ و پساز آن مطرح شده بود.

واکنش ارتش

در پی انتشار گفت‌وگوی امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ ارتش با ایرنا و حذف آن از خروجی آن خبرگزاری، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی در یک بیانیه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر همدلی و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح و سایر ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره اصل وحدت را به عنوان تکلیف شرعی و وظیفه ذاتی خود دانسته و فرماندهان ولایت‌مدار، انقلابی و بابصیرت ارتش از آغازین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا امروز با وجود توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان از هیچ کوششی در جهت وحدت و انسجام دریغ ننموده‌اند.

مصاحبه اخیر امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در قالب گفت‌وگوی تصویری با خبرگزاری ایرنا یک مصاحبه تفصیلی به مدت ۹۰ دقیقه بوده که فرازهایی از عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در برهه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب را تشریح و تبیین کرده و این خبرگزاری در بخش  اول تنها ۱۳ دقیقه از آن را منتشر کرده است.

متأسفانه دشمنان حسود و عنود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تقطیع و سوءاستفاده، این گفت‌وگوی انجام شده را مغرضانه و مزورانه تفسیر، تحلیل و منتشر نموده‌اند.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام ریاکارانه و کینه‌ورزانه رسانه‌های معاند و ضد انقلاب اعلام می‌دارد اتحاد و انسجام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه ارتش و سپاه بنیادین و ناگسستنی است و دشمنان نظام از این حربه‌ها و نقشه‌ها طرفی نبسته و مطمئناً مردم شریف و هوشیار ایران اسلامی به خوبی به این شیطنت‌ها واقف بوده و با بصیرت انقلابی، امید واهی دشمنان را به یأس و ناکامی تبدیل خواهند کرد.»

این بیانیه که بخش‌هایی از آن در اینجا آمده است به هیچ وجه مانع ادامه بحث و بررسی رسانه های داخلی و خارجی نشد و هنوز این خبر در کانون توجه رسانه‌هااست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی