تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اعتراض مردم مدیسون آمریکا با گاز اشک‌آور پلیس به خشونت کشیده شد

راهپیمایی و تجمع اعتراضی علیه خشونت و نژادپرستی نیرو‌های امنیتی و پلیس آمریکا در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین، با شلیک گاز اشک آور و تخریب مغازه‌ها به خشونت کشیده شد.

کد خبر: ۶۲۴۹۱
۱۲:۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ در این راهپیمایی که با عنوان "عدالت برای جورج" از "کپیتال هیل" در مرکز شهر مدیسون آغاز شد، دست کم ۲ هزار نفر شرکت کرده بودند و علیه پلیس و نیرو‌های امنیتی شعار سر می‌دادند.
 
تظاهر کنندگان که بیشترشان ماسک به صورت داشتند خواستار کاهش بودجه پلیس و دستگاه‌های امنیتی آمریکا و اختصاص آن به بخش‌های آموزش و درمانی بودند.
 
آن‌ها همچنین تصاویری از "جورج فلوید" به دست داشتند که زیر آن نوشته شده بود "بگذار نفس بکشم". راهپیمایان علیه نژادپرستی هم شعار سر می‌دادند.
 
با وجود برگزاری آرام این تجمع و راهپیمایی، پلیس در ساعات بعد از ظهر برای متفرق کردن راهپیمایان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
 
همچنین برخی از افراد به مغازه‌های نزدیک مرکز شهر حمله کردند و با شکستن شیشه‌های آن، دست به غارت آن‌ها زدند. مشخص نیست که آیا این افراد جزو معترضان بودند یا از جایی هدایت می‌شدند.
 
از شنبه هفته گذشته، ده‌ها شهر بزرگ و کوچک آمریکا شاهد برگزاری راهپیمایی و تجمع اعتراض‌آمیز بود.
 
اعتراضات گسترده اخیر در چندین ایالت آمریکا به ویژه در شهر‌های مینیاپولیس، آتلانتا، نیویورک، واشنگتن دی سی و نیز لس‌آنجلس، پس از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا توسط افسر پلیس صورت گرفته است. این افسر پلیس به قتل عمد نوع سه در مرگ فلوید متهم شده، اما موج اعتراض‌ها از سیستم نژادپرستانه آمریکا همچنان رو به افزایش است و خشم مردم از نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا آرام نگرفته است.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر تهدید کرده بود که اگر ناآرامی‌ها در ایالات مختلف ادامه یابد، دولت فدرال وارد عمل خواهد شد و از ارتش استفاده خواهد کرد. هم‌چنین ترامپ در مراسم ناسا در مرکز فضایی کندی در فلوریدا معترضان را اراذل و اوباش خواند و گفت: مرگ جورج فلوید یک فاجعه سنگین بوده است، اما به آشوبگران اجازه نمی‌دهم مسلط شوند.
 
ترامپ چپ‌گرایان تندرو را دلیل این ناآرامی‌ها در برخی ایالت‌ها خواند و هشدار داد اگر این خشونت‌ها ادامه یابد، می‌تواند نیرو‌های ارتش را «خیلی سریع» و «بدون معطلی» به مینیاپولیس اعزام کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی