تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کلاهبرداری میلیاردی از دریافت‌کنندگان وام

News Image Lead

سه کلاهبردار در پوشش ارائه ضمانت‌نامه بانکی برای دریافت وام موفق به کسب نامشروع بیش از یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان شده بودند.  

کد خبر: ۶۲۰۸
۱۰:۴۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ در پی وصول اخبار و اطلاعات مبنی‌بر فعالیت یک زن‌وشوهر جوان در محدوده مهرآباد جنوبی درباره ارائه ضمانت‌نامه‌های مجعول برای دریافت وام بانکی، موضوع برای رسیدگی در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  تحقیقات کارآگاهان درباره نحوه فعالیت این زن‌وشوهر نشان داد آنها از طریق انتشار آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار و همچنین سایت دیوار، نسبت به انتشار آگهی با موضوع «تهیه ضمانت‌نامه معتبر برای دریافت وام بانکی از طریق شرکت‌های معتبر» اقدام کرده‌اند.
 
در ادامه کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با شناسایی دو شرکت به نام‌های «گیتی‌فراز» و «تعاونی سازه‌گستر» و بررسی از طریق سازمان ثبت شرکت‌ها اطمینان پیدا کردند که اساسا هیچ‌گونه شرکتی با این مشخصات ثبت نشده است.  تحقیقات نامحسوس پلیسی همچنان در دستور کار کارآگاهان قرار داشت و مشخص شد این زن‌وشوهر با یک دستگاه پژوپارس سفیدرنگ به یک آژانس کرایه اتومبیل در منطقه مهرآباد جنوبی تردد دارند و از طریق تعدادی از رانندگان آژانس و با پرداخت کرایه‌ای بیشتر به آنها، اقدام به ارسال اسناد و مدارک مجعول و دریافت پول از افراد متقاضی دریافت وام می‌کنند؛ به همین دلیل این محل تحت مراقبت کارآگاهان قرار گرفت.  سرانجام ساعت 19 آخرین روز تیر، متهمان در زمان مراجعه به آژانس برای تحویل‌گرفتن پاکت‌های حاوی پول از رانندگان آژانس دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها در منطقه مهرآباد جنوبی اسناد و مدارک مجعول، از جمله فیش‌های حقوقی و احکام کارگزینی صادرشده به نام شرکت‌های گیتی‌فراز و تعاونی سازه‌گستر به همراه امهار ساخته‌شده به نام این دو شرکت کشف شد.  متهمان در همان اعترافات اولیه به فعالیت مجرمانه خود اعتراف کردند و سرکرده گروه و برنامه‌ریز اصلی تمامی این اقدامات را شخص دیگری معرفی کردند که این شخص نیز در مخفیگاهش در شهرک قدس شناسایی و دستگیر شد. همچنین با هماهنگی مقام قضائی از ادامه فعالیت آژانس اتومبیل کرایه شناسایی‌شده در منطقه مهرآبادجنوبی جلوگیری شد.

متهمان در اعترافات تکمیلی، درباره شیوه و شگرد کلاهبرداری از صدها نفر عنوان کردند: زمانی که افراد با شماره‌های داخل آگهی تماس می‌گرفتند، از آنها می‌خواستیم برای ثبت‌نام اولیه، مبلغ 50‌هزار تومان به حساب‌های مختلف بانکی متعلق به «محسن» (سرکرده گروه) واریز کنند. در ادامه تصاویر مدارک (فیش بانکی و احکام کارگزینی) را از طریق تلگرام برای آنها ارسال و عنوان می‌کردیم برای حضور ضامن در بانک باید مبلغ 250‌هزار تومان دیگر پرداخت کنند. زمانی‌که این مبلغ نیز پرداخت می‌شد، دیگر پاسخ‌گوی تماس‌های تلفنی افراد نمی‌شدیم. از طرفی نشانی شرکت‌ها نیز اساسا وجود خارجی نداشت چون شرکتی وجود نداشت که آدرس داشته باشد.  سرهنگ محسن معظمی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام ارزش یک‌میلیارد و 500‌میلیون تومانی این پرونده گفت: کارآگاهان در بررسی اسناد و مدارک به‌دست‌آمده از مخفیگاه متهمان موفق به شناسایی تعداد قابل توجهی از مال‌باختگان شدند که اقدام به واریز پول به حساب متهمان کرده اما به‌‌دلیل مبلغ پایین پول واریز‌شده به حساب آنها، هیچ‌گونه شکایتی طرح نکرده بودند و همین موضوع زمینه اصلی ادامه فعالیت متهمان و کلاهبرداری یک‌میلیارد و 500‌میلیون تومانی از سوی آنها بوده است.

سرهنگ معظمی افزود: با توجه به اعترافات صریح متهمان به کلاهبرداری از تعداد زیادی از مال‌باختگان و به‌منظور شناسایی دیگر جرائم ارتکابی هماهنگی لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 10 تهران انجام شد و متهمان با قرار قانونی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند. بنابراین از مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد و در پوشش دو شرکت «گیتی فراز» و «تعاونی سازه‌ گستر» مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی- خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

منبع: شرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی