تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
کاهش ۱۰ درصدی تقاضای نفت

تولیدکنندگان با کسری بودجه مواجه هستند

News Image Lead

کارشناس حوزه انرژی افزایش ذخیره سازی و آغاز فصل گرما را عامل کاهش ۱۰ درصدی تقاضا برای خرید نفت در ماه های آینده عنوان کرد.

کد خبر: ۶۲۰۴۳
۰۸:۳۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز - علی اکبری در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت بازار نفتی اظهار کرد: قیمت نفت پس از عبور از پیک بحران نفتی روند رو به رشدی داشته است، اما عواملی می‌تواند این روند را با وقفه مواجه کند.

کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: در ماه گذشته اخباری از افزایش ذخیره سازی نفت در بازار به گوش می‌رسید تا جایی که مخازن  استراتژیک نفت در حال پر شدن بود. وی افزود: افزایش ذخیره سازی نفت می‌تواند کاهش تقاضا را به همراه داشته باشد، مطابق آمارهای ارائه شده از سوی موسسات فعال حوزه انرژی با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش ذخایر نفت تقاضا برای خرید نفت با کاهش ۱۰تا ۱۵ درصدی مواجه می‌شود.

اکبری گفت: روند صعودی قیمت نفت نسبت به روزهای اول شیوع کرونا به رقم قابل توجهی رسیده است،اما هنوز فاصله فراوانی با قیمت موردنیاز کشورهای تولیدکننده نفتی دارد.این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد:بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت غیر متعارف و حوزه آمریکا با قیمت زیر ۵۰ دلار امکان سرمایه گذاری مجدد نخواهند داشت.

وی افزود: قیمت‌های پایین نفتی برای کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مشکل ساز خواهد بود و این تولیدکنندگان را با کسری بودجه مواجه خواهد کرد.

اکبری بیان کرد: افزایش ۳ برابری مالیات ارزش افزوده گواه کسری بودجه در کشور عربستان است و مقامات عربستانی را مجبور به افزایش مالیات برای تامین بودجه کرده است.این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: با یقین کامل نمی‌توان از بازگشت قیمت‌های نفت به بالای ۵۰ دلار سخن گفت، اما پالس‌های مثبتی بر بهبود وضع بازار دریافت شده است.

وی افزود: بازگشت به قیمت‌های گذشته نیاز به پایان یافتن بیماری کرونا دارد که به گفته مسولان بهداشت جهانی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

منبع:میزان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی