تیتر امروز

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

در انتظار جذاب‌ترین دوئل خیریه تاریخ / تایسون علیه هالیفیلد، بدون گاز گرفتن!

مبارزه تایسون و هالیفیلد اگر در کره مریخ هم باشد میلیون‌ها بازدیدکننده خواهد داشت. این دو رقیب سرسخت در دهه ۱۹۹۰، رقابت خونباری با هم داشتند و رقابت‌های قدیمی‌تر مثل محمد علی با جو فریزر یا جورج فورمن را تداعی می‌کردند و حالا اگر مبارزه آن‌ها در دوران بازنشستگی هم اتفاق بیفتد، در واقع سومین جنگ آن‌ها ثبت خواهد شد.

کد خبر: ۶۱۸۴۰
۱۴:۰۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
در انتظار جذاب‌ترین دوئل خیریه تاریخ / تایسون علیه هالیفیلد، بدون گاز گرفتن!
 
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: از وقتی که اعلام شد مایک تایسون، بوکسور بازنشسته جنجالی و پرحاشیه آمریکایی قرار است برای یک مسابقه نمایشی و خیریه به رینگ بازگردد، بسیاری از طرفداران بوکس، خصوصا آن‌هایی که مسابقات هیجان انگیز قدیمی را دنبال می‌کردند حالا گوش‌های شان را تیز کرده اند تا اخبار بعدی را دنبال کنند.

مسابقه چهار راندی خیریه‌ای که قرار است تایسون ستاره آن باشد البته هنوز زمان دقیقی برایش اعلام نشده، اما اینطور که پیداست در ریاض عربستان برگزار خواهد شد و تا اینجا هم ایواندر هالیفیلد رقیب سرسخت مایک آهنین برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده است. البته یک پوستر برای این مسابقه نیز طراحی و پخش شده که تاریخ این مبارزه را ۱۱ جولای یعنی حدود ۵۰ روز دیگر اعلام کرده، اما سایت خیریه‌ای که قرار است حامی این مسابقه نمایشی باشد رسما تاریخی را اعلام نکرده است.

با این حال مبارزه تایسون و هالیفیلد اگر در کره مریخ هم باشد میلیون‌ها بازدیدکننده خواهد داشت. این دو رقیب سرسخت در دهه ۱۹۹۰، رقابت خونباری با هم داشتند و رقابت‌های قدیمی‌تر مثل محمد علی با جو فریزر یا جورج فورمن را تداعی می‌کردند و حالا اگر مبارزه آن‌ها در دوران بازنشستگی هم اتفاق بیفتد، در واقع سومین جنگ آن‌ها ثبت خواهد شد. مشهورترین مسابقه بین مایک و ایواندر به سال ۱۹۹۷ باز می‌گردد که در میانه آن مایک تایسون در حرکتی جنون آمیز گوش هالیفیلد را گاز گرفت و تکه‌ای از آن را کند! این اتفاق حیرت انگیز باعث شد که اتحادیه جهانی بوکس مجوز حضور تایسون را در رقابت‌های حرفه‌ای برای مدتی معلق کند.

حالا و در سومین مسابقه این دو بوکسور تاریخ ساز، همچنان سایه آن اتفاق عجیب بر ذهن طرفداران بوکس حرفه‌ای و حتی خود این دو بوکسور بازنشسته سنگینی می‌کند. گرچه قرار است این مسابقه به صورت نمایشی برگزار شود، اما به هر حال رسانه‌های خبری ناخودآگاه به رجزخوانی این دو رقیب دیرین دامن زده اند. مسابقه ۱۹۹۷ پس از ماجرایی که به وجود آمد به «مبارزه‌ای با گاز گرفتن!» یا The Bite Fight مشهور شد در حالی که قرار است عواید مسابقه بعدی به کودکان و نوجوانان آسیب دیده اجتماعی اختصاص پیدا کند.
 
در انتظار جذاب‌ترین دوئل خیریه تاریخ / تایسون علیه هالیفیلد، بدون گاز گرفتن!

جالب است که بعد از نمایش تمرین‌های نفس‌گیر مایک تایسون برای بازگشت به رینگ، فیلمی از تمرین هالیفیلد هم منتشر شد تا مشخص شود این دو، مسابقه نمایشی آینده را جدی گرفته‌اند و مسابقه‌ای که یک پای آن تایسون باشد ممکن است خیلی هم طبق سناریو جلو نرود! در شرایطی که برخی از مفسران بوکس، شرایط جسمی و تکنیکی تایسون را در سن ۵۳ سالگی خارق العاده خوانده‌اند به نظر می‌رسد هالیفیلد هم سعی دارد خودش را قبراق نشان دهد. او گفته که در ۵۷ سالگی حسابی سرحال است و فعالیت جسمی‌اش را ترک نکرده و عادت بدی هم در زندگی نداشته است.

هالیفیلد گفته: «مسابقه ما نمایشی است و من با اعتماد به شرایطی که پیش بینی شده به این مسابقه جواب مثبت داده‌ام. قرار نیست مسابقه خونینی داشته باشیم. می‌دانم که تایسون سریع و انفجاری است، اما من هم سریع هستم، سرم را بالا نگه می‌دارم و گاردم را می‌بندم. من دو بار تایسون را شکست داده‌ام. اگر کسی ضربه‌ای به من بزند فورا با یک ضربه قوی جواب خواهم داد!» هالیفیلد البته باز هم تاکید می‌کند که این مسابقه جنبه نمایشی دارد و درباره همه اتفاقات آن حرف زده خواهد شد و برنامه ریزی می‌شود.

خب، واضح است که این مسابقه با این همه رجزخوانی جذاب و البته با اهداف نیکوکارانه، تماشاگران زیادی را به سوی خود جلب خواهد کرد و داغ شدن این مسابقه نیز به معنی جمع آوری پول بیشتر برای نوجوانان آسیب دیده از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است. بیخود نیست که برگزارکنندگان این نمایش جذاب، عربستان متمول را برای اجرای این مسابقه در نظر گرفته‌اند. به هر حال صندوق شیوخ عربستان هنوز آکنده از دلار است!
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی