تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد: احتمال دچار شدن کهگیلویه و بویراحمد به سرنوشت کرونایی گیلان و مازندران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: احتمال دچار شدن استان کهگیلویه و بویراحمد به سرنوشت کرونایی گیلان و مازندران در تعطیلات پیش رو وجود دارد.

کد خبر: ۶۱۶۷۶
۱۴:۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد: 
احتمال دچار شدن کهگیلویه و بویراحمد به سرنوشت کرونایی گیلان و مازندران

دیدارنیوز ـ «پرویز یزدان‌پناه» افزود: با توجه به اینکه کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کروناویروس قرار دارند هم مردم و هم مسئولان به شکل مناسبی از از این قشر زحمتکش تقدیر کردند.
 
وی اظهارکرد: در یک مقطعی حدود چهار میلیارد تومان بین کادر درمانی تقسیم شده است و اخیرا حدود ۳ میلیارد و نیم بین کادر درمانی و بهداشتی ازجمله پزشک، پرستار، ماما، رادیولوژی، آزمایشگاه و نیرو‌های خدماتی فعال در خط مقدم مبارزه با کرونا استان توزیع شده است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: انجام غربالگری و بیماریابی فعال در راستای پیشگیری از بیماری کروناویروس توسط کادر بهداشتی استان باعث شد تا از ۱۵ فروردین ماه تاکنون بیماری با وضعیت شدید و در بخش‌ای سی یو نداشته ایم و این اقدامات مهم منجر به مرگ میر پایین در استان شد.
 
یزدان‌پناه تصریح کرد: اگر کمبودی وجود داشته تاکنون مشکلی بوجود نیامده چراکه تخت‌های آی سی یو استان در ایم کرونا پر نشد، بیان کرد: در سال ۹۲ دانشگاه علوم پزشکی ۷۰ تخت بیمارستانی داشت که در سال ۹۹ به ۱۴۰۰ تخت رسید و ۳۸ تخت آی سی یو در سال ۹۲ داشته ایم که هم اکنون ۱۲۰ تخت آی سی یو داریم.
 
وی ادامه داد:، اما در صورتی که با پیک دوم بیماری کروناویروس در استان مواجه شویم امکان دارد در تخت‌های "آی سی یو" کمبود داشته باشیم که خوشبختانه ۸ تخت آی سی یو با تجهیزات برای بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و ۱۲ تخت "آی سی یو" برای بیمارستان شهید جلیل حواله گرفته ایم که به زودی راه اندازی خواهد شد.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه به زودی "ام آر ای" بیمارستان شهید جلیل یاسوج را نیز راه اندازی می‌کنیم، عنوان کرد: کمبود جدی و قابل توجهی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان نداریم و تنها در زمینه متخصص ریه با کمبود واجهیم که پیگیر رفع این مشکل هستیم.
 
یزدان‌پناه تاکید کرد: انجام امور مربوط به شهرداری‌ها، دادگاه‌ها، دفاتر پیشخوان و جاری کردن صیغه عقد و طلاق بصورت آنلاین و اینترینی جهت پیشگیری از کروناویروس نیازمند زیرساخت‌هایی است که امیدواریم این زیرساخت‌ها فراهم شود و به این موضوع در استان توجه شود. البته در برخی زمینه‌ها اقداماتی انجام شده و یا مردم اطلاع ندارند و آموزش‌های لازم را ندیده اند.
 
وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان‌های مجاور در صورتی که فاصله گذاری اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد رعایت نشود امکان دارد که این استان وارد پیک دوم کرونا شود که در این صورت باعث افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا و مبتلایان این ویروس خواهد شد.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در خصوص دریافت خدمات روانشناسی خانواده‌های فوت‌شدگان ناشی از کرونای استان بیان کرد: همه بیماران و خانواده‌هایی بیماران کرونایی و فوت شدگان استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات مشاوره روان شناسی و روانپزشکی دریافت خواهند کرد.
 
یزدان‌پناه در رابطه با راه اندازی تله مدیسین یا پزشکی از راه دور در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در ۱۰ شهر کشور این روش جهت پیشگیری از کرونا و حضور نیافتن مردم در مراکز درمانی و مطلب‌ها راه اندازی شد که در این استان شهر لنده نیز بعنوان پایلوت انتخاب شده است و قرار است که وزارت بهداشت زیرساخت الکترونیکی برای اجرای تله مدیسین را فراهم کند تا در مراحل بعد برای بقیه شهر‌ها هم راه اندازی شود.
 
وی با اشاره به اتمام ماه رمضان و در پیش بودن تعطیلات عید فطر و شرایط و وضعیت قرمز و روند صعودی تعداد مبتلایان در استان‌های همجوار تاکید کرد: با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان و روند صعودی مبتلایان به کرونا در استان‌های بوشهر و هرمزگان و فارس، با وزیر بهداشت در خصوص خطراتی که استان خوش آب و هوا و با ظرفیت طبیعت گردی کهگیلویه و بویراحمد را در ایام تعطیلات پیش رو و عید فطر تهدید می‌کند رایزنی‌ها و صحبت‌هایی جهت اخذ موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا شده است تا اینکه وضعیتی که برای استان مازندران و گیلان پیش آمد برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیایید و جهت اعمال محدودیت برای ورود گردشگران و مسافران به استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام شود.
 
احتمال افزایش مبتلایان و فوت کرونایی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به این مساله توجه کنند که کروناویروس تمام نشده و در کشور روند صعودی پیدا کرده و امکان دارد برخی استان‌ها بخصوص این استان وارد پیک دوم کروناویروس شوند.
 
یزدان‌پناه عنوان کرد: در صورت جدی نگرفتن کروناویروس و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم استان امکان ورود استان به پیک دوم کرونا و در پی آن افزایش مبتلایان و مرگ و میر زیاد وجود دارد بنابراین مردم باید تا جایی که می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و وضعیت کرونا را در استان عادی نگیرند.
 
خطرکرونا در کمین شرکت کنندگان در عروسی و عزاست
وی اظهارکرد: طی حدود ۱۵ روز اینده فاصله گذاری هوشمند را جدی‌تر رعایت کنند، از سفر به شهر‌ها و استان‌های آلوده نداشته باشند، مهمان از استان‌های آلوده نپذیرند، بجز در مواقع ضروری از خانه بیرون نیایند و حتما در هنگام خرید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: به مردم استان توصیه کرد از تجمعات بخصوص تشییع جنازه‌ها و عروسی‌ها خوداری کنند چراکه خطر کرونا در کمین آن‌هاست. ۴۰تا ۵۰ درصد مبتلایان بیماری کروناویروس در برحی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهرستان‌های کهگیلویه و لنده بعلت حضور یافتن در تجمعات عروسی، تشییع جنازه و عزا بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی