تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شکار تصویر یک طوفان گرمسیری توسط خدمه ایستگاه فضایی

خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی تصویر یک طوفان گرمسیری موسوم به "تایفون" را در اقیانوس آرام شکار کرده‌اند و ناسا آن را منتشر کرده است.

کد خبر: ۶۱۶۲۲
۱۰:۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از ناسا، خدمه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در تاریخ ۱۳ مه ۲۰۲۰ تصویر یک طوفان گرمسیری موسوم به "تایفون" (typhoon) را که در اقیانوس آرام جنوبی در حال وقوع است، شکار کردند.
 
ماهواره‌های ناظر بر زمین ناسا همواره گردباد‌ها و طوفان‌های گرمسیری را در هر کجای کره زمین که رخ دهند، ردیابی می‌کنند.
 
"تایفون" یک گردباد یا طوفان موسمی گرمسیری کامل است که در نیمکره شمالی ایجاد می‌شود. این منطقه به عنوان حوضه شمال غربی اقیانوس آرام نامیده می‌شود و فعال‌ترین حوضه طوفان موسمی گرمسیری روی زمین است که تقریباً یک سوم طوفان‌های موسمی گرمسیری سالانه جهان را تشکیل می‌دهد.
 
اقیانوس آرام بزرگ‌ترین پهنه آبی کره زمین است. مساحت این گستره عظیم آبی ۱۶۵ میلیون و ۷۲۱ هزار کیلومتر مربع است که ۴۶ درصد تمام آب‌های روی زمین را شامل می‌شود و بیش از یک سوم سطح زمین را می‌پوشاند. به این اقیانوس، اقیانوس کبیر نیز گفته می‌شود.
 
نام اقیانوس آرام توسط "فردیناند ماژلان" دریانورد پرتغالی در سال ۱۵۲۰ میلادی بر روی این اقیانوس گذاشته شد. این اقیانوس از شرق به قاره آمریکا، از جنوب به قطب جنوب، از شمال به دریای برینگ و از غرب به قاره آسیا و اقیانوسیه امتداد دارد و این اقیانوس پهناور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی