تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری در مناطق کم‌جمعیت روستایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مناطق کم‌جمعیت روستایی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شد.

کد خبر: ۶۱۴۳۱
۱۰:۳۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ نشست خبری «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. حاجی میرزایی در ابتدای این نشست اظهار داشت: شیوع کرونا تمام ابعاد جامعه را تحت شعاع قرار داد، از این رو ما باید به گونه‌ای عمل می‌کردیم که این وقفه موجب کاستی در آموزش نشود. در این مدت مجموعه تدابیری که امکان پذیر بود را به کار گرفتیم. پس از تعطیلی مدارس آموزش از طریق تلویزیون را شروع کردیم. بیش از ۲۸ میلیون بار محتوای دروس تلویزیونی در بستر اینترنت دانلود شده است، اما به دلیل عدم تعامل در تلویزیون ما سامانه شاد را راه اندازی کردیم و تاکنون بیش از ۱۲ و نیم میلیون نفر از دانش آموزان، ۹۸ درصد از مدیران و بیش از ۸۲ درصد از معلمان در این شبکه فعال هستند. ما برای افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند بسته‌های خودآموز را توزیع کردیم و در مناطق کم جمعیت روستایی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شد.
 
وی بیان کرد: از روز گذشته تمام مدارس سراسر کشور بازگشایی شد و خدمات لازم به دانش آموزان ارایه می‌شود. بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر شدند و دانش‌آموزان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد به مدارس رفتند که البته این آمار در مدارس روستایی بیشتر بوده است. مدارس به طور کامل ضد عفونی شدند و تلاش شد برنامه‌های لازم برای آموزش انجام شود.
 

پرداخت وام کم‌بهره به موسسان مدارس غیردولتی

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حقوق و مزایای معلمان مدارس غیردولتی گفت: معلمان در مدارس غیردولتی تحت حمایت ما هستند و اگر حق آن‌ها زیر پا گذاشته شود قطعا برخورد خواهد شد. معلمانی که به علت کرونا شغل خود را از دست دادند یا دچار آسیب شدند، به ویژه در مدارس غیردولتی در صورتی که همکاران ما معلمان را در مدرسه حفظ کنند می‌توانند از تسهیلات وام کم بهره به میزان ۱۶ میلیون تومان استفاده کنند. درباره شایعات بازگشایی مدارس برای مافیای مدارس غیر ولتی باید بگویم این مساله همانطور که می‌دانیدشایعه است و قطعا مورد پیگیری خواهد بود.

 

حاجی میرزایی در ادامه توضیح داد: ما با بحرانی مواجه شدیم که آموزشِ دانش آموزان در معرض خطر قرار گرفت، محیط شاد ارتباط بین دانش آموز و معلم را برقرار می‌کند. همچنین یک کانال را در نظر گرفتیم که اطلاعات لازم برای والدین در آن درج می‌شود. روش‌هایی که ما به کار گرفتیم روش‌هایی است که در کشور‌های دیگر به کار گرفته شده است. استفاده از روش آموزش الکترونیکی یک روش جدید و یک زیست بوم جدید است که آموزش و پرورش از ۷،۸ سال پیش به دنبال آن بوده است. البته که این روش جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود و زمانی که امکان کلاس حضوری نباشد از آن بهره گرفته خواهد شد.

 

او افزود: تامین اینترنت رایگان برای شاد به عهده وزارت ارتباطات بوده است. این وزارتخانه در کنار ما بوده و قطعا زین پس هم در کنار ما خواهد بود. نهاد‌های رسمی و خیریه و سمن‌ها به کمک دانش آموزان آمدند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی