تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
درخشش راننده ایرانی در مسابقات اتومبیلرانی مجازی

حسینی، تنها آسیایی در مسابقات GT3

در مسابقات مجازی GT3 حضور یک راننده جوان و مستعد ایرانی باعث شد که پرچم ایران در یکی از معدود مسابقات ورزشی دنیا به اهتزاز درآید. امیر حسین حسینی در دو مسابقه کلاس جهانی در این رقابتها، حضور قدرتمند و درخشانی داشته است.

کد خبر: ۶۱۱۹۷
۱۷:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
حسینی، تنها آسیایی در مسابقات GT3
 
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: شیوع ویروس کرونا در جهان احتمالا شدیدترین ضربه‌ها را به عالم ورزش زد و تقریبا تمام فعالیت‌های ورزشی را در دنیا متوقف کرد و حتی رویدادی مثل المپیک توکیو را نیز یک سال به تعویق انداخت. اینکه گفتیم «تقریبا» به این دلیل است که در برخی از رشته‌های ورزشی، با استفاده از خلاقیت‌های افراد و البته استفاده از ظرفیت‌های دنیای مجازی، مسابقات جذابی برگزار می‌شود، آن هم با رعایت کامل فاصله اجتماعی!

چند روز قبل مسابقات اتومبیلرانی فرمول E که مخصوص ماشین‌های برقی است به صورت مجازی برگزار شد و در دو سه هفته اخیر هم مسابقات اتومبیلرانی GT3 البته با حضور رانندگان شبیه‌ساز‌ها (SIM DRIVERS) به جریان افتاد که یک نکته جذاب برای ایران داشت. در مسابقات مجازی GT3 حضور یک راننده جوان و مستعد ایرانی باعث شد که پرچم ایران در یکی از معدود مسابقات ورزشی دنیا به اهتزاز درآید. امیر حسین حسینی در دو مسابقه کلاس جهانی در این رقابتها، حضور قدرتمند و درخشانی داشته است.
 
حسینی، تنها آسیایی در مسابقات GT3

از کارتینگ تا جی تی
کسانی که اهل کنسول و بازی‌های کامپیوتری هستند حتما یک دو جین از مسابقات شبیه سازی شده اتومبیلرانی را در دنیای دیجیتال می‌شناسند، اما این رقابت‌های کامپیوتری در برابر مسابقات GT3 شبیه‌سازها، بیشتر شبیه اسباب بازی هستند. اساسا از حدود ۱۰ سال قبل برگزارکنندگان بالاترین سطح از مسابقات اتومبیلرانی به فکر ساختن نرم افزار‌هایی افتادند که بتوانند نزدیک‌ترین شکل مجازی از مسابقات واقعی را با استفاده از تجهیزات مربوطه ایجاد کنند. حتی رانندگان فرمول یک نیز چند سالی است که با شبیه ساز‌های بسیار پیشرفته، خود را برای مسابقات واقعی آماده می‌کنند و تمرین‌های دامنه داری را با هزینه‌های بسیار کمتر نسبت به تمرین‌های واقعی انجام می‌دهند.

در واقع نرم افزار‌های مسابقات اتومبیلرانی به قدری از نظر فنی و تصویری پیشرفت کرده اند که حتی حالا به صورت پخش زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی، بیننده‌های پرتعدادی را به سوی جلب کرده اند. در این شیوه در واقع رانندگان از طریق کامپیوتر‌های بسیار سریع و با استفاده از نرم افزار شبیه سازی، می‌توانند از منزل خود به صورت مجازی در بهترین پیست‌های دنیا حضور پیدا کرده و با حریفان خود از نقاط مختلف جهان، رقابت سپر به سپر جانانه‌ای داشته باشند.
 
حسینی، تنها آسیایی در مسابقات GT3

امیر حسین حسینی راننده ایرانی مسابقه GT3 مجازی، در دوران نوجوانی در مسابقات کارتینگ حضور داشت و چند مقام نیز به دست آورد، اما او از چند سال قبل تمرکز خود را بر رانندگی با شبیه‌ساز گذاشته و حالا در یکی از بهترین رقابت‌های جهانی حضور دارد. حسینی درباره این مسابقات می‌گوید: «از سال ۲۰۱۸ کمپانی SRO که از غول‌های برگزاری مسابقات اتومبیلرانی است، نرم افزار شبیه‌سازی مسابقات GT3 را برای عموم عرضه کرد. این نرم افزار امکان برگزاری مسابقه مجازی بسیار شبیه مسابقه واقعی را فراهم می‌کند به این شکل که حتی مکانیک برای تیم‌ها وجود دارد و ست آپ ماشین‌ها هم قابل تغییر است. راننده باید حواسش به مصرف سوخت، نوع تایر و حتی سیستم تعلیق باشد و آن‌ها بر اساس استراتژی تیمی، تنظیم کند.»

امیر حسین حسینی در دوسال اخیر در مسابقات مجازی متعددی شرکت کرد و با به دست آوردن زمان‌های خوب و قرار گرفتن در جمع بهترین‌ها از بین بیش از ۲۰ هزار نفر، از سوی تیم ایتالیایی «ریسینگ لاین موتور اسپرت» دعوت به کار شود. گرچه سال قبل این مسابقات چندان منظم برگزار نشد، اما در سال ۲۰۲۰ با شیوع ویروس کرونا، ناگهان توجه بسیاری به مسابقات مجازی جلب شد و امسال حتی بسیاری از رانندگان حرفه‌ای مثل جنسن باتن (قهرمان فرمول یک) نیز پشت فرمان شبیه‌ساز‌ها نشسته‌اند.

دو مقام باارزش
مسابقات این فصل شبیه‌ساز‌ها در کلاس GT۳، در شش مرحله برگزار می‌شود که تاکنون دو مرحله آن انجام شده و مرحله ششم نیز فینال مسابقه خواهد بود. امیر حسین حسینی با خودرو مرسدس بنز  AMG- GT۳ در این رقابت حاضر شده است. او در مسابقه نخست در پیست سیلوراستون انگلیس توانست به مقام پنجم دست پیدا کند و در مسابقه دوم که دو روز قبل برگزار شد نیز در پیست مشهور اِسپا به عنوان ششم رسید. حسینی در گروه سیلور و در رقابت با ۴۹ راننده دیگر دنیا رقابت جانانه‌ای داشت و اگر کمی شانس داشت شاید می‌توانست روی سکو هم برود. با این حال او تنها نماینده آسیا در این رقابت‌هاست که پخش مستقیم می‌شود و مثل یک مسابقه واقعی هم گزارشگر دارد و هم کارشناس فنی.

خودرو آبی رنگ امیر حسین با خوش سلیقگی او و پدرام بابایی کارشناس اتومبیلرانی ایران، به پرچم ایران نیز مزین شده که پیدا کردن او را در میان رقبا آسان‌تر می‌کند. اگر حسینی بتواند با حفظ همین رتبه‌ها تا مرحله پنجم مسابقات پیش برود، آن وقت در فینال مسابقات که با حضور بهترین رانندگان کلاس Pro (با حضور رانندگان حرفه‌ای مسابقات واقعی)، کلاس سیلور و کلاس آماتور‌ها برگزار می‌شود حضور داشته باشد. فینال این مسابقات نیز با حضور ۵۰ راننده برتر ۵ مرحله اول برگزار خواهد شد.
 
حسینی، تنها آسیایی در مسابقات GT3

امیر حسین حسینی می‌گوید: «شاید امکانات و تجهیزاتی که رقبایم دارند خیلی بهتر از من باشد، اما تلاش کردم بهترین کیفیت خودم را به نمایش بگذارم. شاید باور نکنید، اما در همین مسابقه هم به خاطر افزایش شدید ضربان قلب و استرس بالا، کلی عرق ریخته و وزن کم می‌کنم. در تمام یک ساعت مسابقه هم باید حواسم به میزان سوخت، وضعیت تایرها، شرایط آب و هوایی و رقبای سرسختم باشد. این یک رقابت بسیار جدی است و اگر حامی و اسپانسری داشته باشم قطعا وضعیت بهتری خواهم داشت. البته راهنمایی‌ها و کوچینگ پدرام بابایی هم تا اینجای کار برای من بسیار مفید بوده و از او تشکر می‌کنم.»

خبر جالب این است که سه نفر برتر این مسابقات در پایان رقابت ها، از سوی تیم لامبورگینی برای ارتقای استعداد و رانندگی واقعی دعوت خواهند شد. تصور کنید؛ یک راننده ایرانی در تیم لامبورگینی! چه رویای بزرگی.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی