تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کم کاری ایرلاین‌ها یا آژانس‌های مسافرتی؟ برخی شرکت‌ها پول بلیت کنسلی هواپیما را پس نمی‌دهند!

درحالی که از اسفند سال گذشته تاکنون بسیاری از پرواز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شده، هنوز برخی از مردم نسبت به عدم استرداد بهای بلیت پروازهایشان اعتراض دارند و بعضی از ایرلاین‌های داخلی نیز به آن‌ها اعلام کرده‌اند که پولی بابت کنسل شدن بلیت‌شان پرداخت نمی‌کنند!

کد خبر: ۶۱۰۴۷
۱۶:۰۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ از اوایل اسفند سال گذشته و در پی دستور وزیر راه و شهرسازی قرار بود که مردم بتوانند بدون نگرانی از جریمه، بلیت قطار و هواپیمای خود را کنسل کنند و از سوی دیگر نیز در همان روز‌ها بسیاری از پرواز‌های خارجی به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد؛ به گونه‌ای که حدود ۱۷ هزار هواپیما در جهان طی ماه‌های گذشته زمین گیر شده‌اند.
 
اما در شرایطی که براساس دستور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی پول بلیت‌های کنسل شده باید از سوی ایرلاین‌های داخلی پرداخت شود هنوز برخی از شرکت‌های هواپیمایی این کار را انجام نداده‌اند.
 
یکی از مسافران که بلیت پرواز خود را از شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد کوالالامپور تهیه کرده بود و ۱۰ اسفند ماه آن را به خاطر شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز‌ها لغو کرد هنوز موفق به دریافت بهای بلیتش نشده است.
 
او دراین باره به ایسنا گفت: با وجود پیگیری‌های مکرر و وعده‌های بسیار اخیرا مسوولان این شرکت هواپیمایی داخلی به او اعلام کرده‌اند که پولی بابت استرداد بلیت نمی‌دهیم و آژانس هواپیمایی مورد نظر نیز گفته است که ماهان به جای پول، اعتبار پرواز به آن‌ها داده است.
 
حالا این مسافر و شاید بسیاری دیگر از مسافران باید از پرواز‌های اعتباری استفاده کنند یا آن که به صورت قسطی بهای بلیت خود را دریافت کنند؛ کما این که آژانس مسافرتی مورد نظر بخشی از این پول را تاکنون واریز کرده و قرار شده طی هفته‌های آینده مابقی آن را به این مسافر بازگرداند.
 
مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره این موضوع به ایسنا گفت: همه ایرلاین‌های داخلی باید بهای پرواز‌های کنسل شده در دو ماه گذشته را براساس دستور وزیر راه و شهرسازی و مصوبات ستاد کرونا به مردم بازگردانند.
 
وی افزود: البته شرکت هواپیمایی ماهان تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان پول بلیت مسافران را مسترد کرده است و بقیه آن را نیز باید به مردم برگرداند.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: در شرایطی که ایرلاین‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا پرواز و درآمدی نداشته‌اند باید بهای بلیت پرواز‌های کنسل شده را به مسافران بازگردانند و این مسئله فشار بسیاری از نظر مالی به آن‌ها وارد کرده و این ایرلاین‌ها دچار کمبود نقدیندگی شده‌اند.
 
اسعدی سامانی ادامه داد: در برخی موارد نیز شاهد بودیم که ایرلاین‌ها بهای بلیت پرواز‌های کنسل شده را به آژانس‌های مسافرتی پرداخت کرده‌اند، اما آژانس‌ها در پرداخت پول مردم با تاخیر عمل کردند.
 
وی تاکید کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافت شده تنها چند ایرلاین موفق نشدند بهای بلیت کنسل شده مردم را به آن‌ها برگردانند که مسوولان شرکت هواپیمایی مذکور اعلام کردند که این کار را به زودی انجام می‌دهند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی