تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

هشدار مقامات آمریکا نسبت به "نفوذ جاسوس‌های روسیه" در کمپین‌های نامزد‌های انتخاباتی

رسانه‌ها گزارش دادند، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا، اف. بی. آی و وزارت امنیت داخلی این کشور در گزارشی مشترک به ایالت‌ها در اوایل سال جاری میلادی نسبت به امکان فعالیت ماموران اطلاعاتی روسی تحت پوشش مشاور سیاسی در عرصه سیاست آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ماه نوامبر هشدار داده و از آن‌ها خواستند نسبت به این امر هوشیار باشند.

کد خبر: ۶۰۶۹۲
۱۱:۵۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد، این سند که در ماه فوریه تهیه شده هشدار داده عوامل و مأموران روسیه ممکن است مخفیانه با نامزد‌ها و کمپین‌های انتخاباتی آمریکا ارتباط برقرار کرده و به این ترتیب برای تاثیرگذاری مستقیم بر سیاست آمریکا تلاش کنند.

 

با این حال این سند عنوان کرد، مقام‌ها تا پیش از این مشاهده نکرده‌اند که روسیه برای انجام این کار علیه آمریکا تلاش کند.

 

منابع آسوشیتدپرس گزارش دادند، در این سند نمونه‌هایی از شرکت عوامل و مأموران روسیه در کمپین‌های سیاسی در سراسر قاره آفریقا به عنوان مثال در خصوص نحوه عمل احتمالی سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در آمریکا ذکر شده است.

 

مقام‌ها گفتند، این گزارش مشخصاً از فعالیت عوامل مرتبط با یِوگنی پریگوژین، میلیاردر روسی که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور نزدیک است، در حدود ۲۰ کشور آفریقایی صحبت کرده است. در این گزارش تصریح شد: روسیه به دنبال بهره برداری از کشور‌هایی که در قوانینشان برای جلوگیری از کمک خارجی‌ها به کمپین‌ها حفره‌هایی دارند، بوده است.

 

مقام‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا به درخواست پایگاه هیل یا خبرگزاری آسوشیتدپرس برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ ندادند و اف. بی. آی نیز از اظهار نظر خودداری کرد. پیشتر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده بودند که آژانس‌های روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور مداخله کردند. در سال ۲۰۱۹ کمیته اطلاعات سنای آمریکا در گزارشی تلاش‌های روسیه برای تقویت دونالد ترامپ در آن انتخابات و آسیب وارد کردن به رقیبش هیلاری کلینتون را شرح داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی