تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کمبود گروه‌های خونی در مازندران وجود ندارد

مدیرکل انتقال خون استان مازندران با اشاره به افزایش تعداد بیماران خاص استان گفت: مشکل کمبود گروه‌های خونی در استان مازندران وجود ندارد.

کد خبر: ۶۰۰۵
۲۳:۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

 

دیدارنیوز - اسماعیل پوریانی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: بیش از چهار هزار و 500 بیمار خاص شامل بیماران سرطانی، تالاسمی در مازندران وجود دارد که این افراد بیشترین حجم مصرف خون را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: خوشبختانه مشکل کمبود گروه‌های خونی در استان وجود ندارد البته با توجه به مسافرخیز بودن استان، اهداکنندگان خون نیز باید حضوری مستمر داشته باشند.

پوریانی در پاسخ به سئوال مبنی بر صادرات خون و فرآورده‌های آن گفت: طبق قانون سازمان بهداشت جهانی واردات و صادرات خون از کشوری به کشور دیگر نداریم.اهدا کنندگان می‌توانند از 18 سالگی و با نظر پزشک تا 65 سالگی خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مراقبت از خون با مراکز درمانی بانک خون منطبق بر استاندارد انتقال خون بوده و بیمارستان‌ها باید نکات را استاندارد خون رعایت کنند که 70 درصد بیمارستان‌ها دستگاه لازم را مستقر کنند.

وی ادامه داد: از سال 92 تاکنون واردات خونی به استان انجام نگرفت زیرا سیستم خون وارده از مناطق دیگر با افراد بومی همان منطقه سازگاری داشت و واردات آن ممکن بود موجب بروز بیماری‌های خاص شود.

پوریانی گفت: مازندران در بحث ذخایر خون به عنوان استان معین تهران انتخاب شد و با توجه به اینکه حد ذخایر اهدای خون 5 روز است، در استان مازندران به حدود 7 روز رسیده است که از ضریب امنیت بالاتری برخوردار است و در مواقع ضروری استان معین استان تهران است.

وی اعلام کرد: از چهار ماه گذشته تاکنون 57 هزار نفر به مراکز اهدای خون مراجعه داشتند که 44 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند. سلامت خون کشورما بیشتر از کشورهای آمریکایی و همتراز با کشورهای اروپایی است.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: حدود 5 درصد از اهدا کنندگان خون بانوان هستند که مهم‌ترین دلیل استقبال کم آنان ترس، داشتن کم خونی و موارد دیگر است که با رعایت تغذیه مناسب و گنجاندن روزی دو لیوان شیر در وعده غذایی خود هیچ مشکلی در بحث اهدا کردن خون نخواهند داشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی