تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

آلمان ۳۰۰ میلیون یورو به کشورهای فقیر کمک می‌کند

سازمان ملل از کشورهای صنعتی خواسته برای مواجهه ۵۱ کشور با پاندمی کرونا، دو میلیارد دلار کمک اختصاص دهند که در پاسخ به این فراخوان، وزیر خارجه آلمان از کمک ۳۰۰ میلیون یورویی به کشورهای جهان سوم خبر داد.

کد خبر: ۵۹۹۳۴
۰۹:۲۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آلمان ۳۰۰ میلیون یورو به کشورهای فقیر کمک می‌کند
 
دیدارنیوز - وزارت خارجه آلمان از اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو کمک مالی به کشورهای فقیر و رو به توسعه خبر داد. این کمک، ادای سهم آلمان در مبارزه جهانی با پاندمی کروناست و در پاسخ به فراخوان سازمان ملل پرداخت می‌شود.

سازمان ملل از کشورهای صنعتی و ثروتمند خواسته که با پرداخت دو میلیارد دلار، به یاری ۵۱ کشور در آفریقا، آمریکای لاتین، آسیا و خاورمیانه بشتابند تا بتوانند نیازهای پزشکی و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا را تامین کنند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت: ویروس کرونا مرز نمی‌شناسد. خطر کرونا بیش از همه متوجه کسانی است که در مناطق جنگی، اردوگاه‌های آوارگان یا سرزمین‌هایی زندگی می‌کنند که سیستم درمانی‌شان ظرفیت مواجهه با همه‌گیری را ندارد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: شرایط این کشورها همبستگی انسانی می‌طلبد. تنها با مشارکت جمعی می‌توان به صورت پایدار بر کرونا چیره شد؛ وگرنه همواره با موج جدیدی از ابتلا روبه‌رو خواهیم شد.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، ملیسا فلمینگ، سخنگوی سازمان ملل می‌گوید، ظرف ۷۵ سالی که از تأسیس این سازمان می‌گذرد، کرونا بزرگ‌ترین چالش جامعه جهانی بوده است. او در شبکه تلویزیونی ZDF آلمان یادآور شد که فقر در کشورهای رو به توسعه جهش فوق‌العاده‌ای کرده و در کشورهای ثروتمند نیز قابل مشاهده است. او افزود که چه بسا موج جدیدی از کوچ و آوارگی بروز کند.

فلمینگ ابراز امیدواری کرد که جنگ‌های بیشتری در جهان درنگیرد اما با اشاره به حوادث تاریخی، چنین احتمالی را نیز بعید ندانست.

سخنگوی سازمان ملل هشدار داد که فاجعه قحطی تقریبا در آستانه وقوع است. او به صدها هزار جمعیت کشورهای جهان سوم اشاره کرد که از ویروس به خاطر بی‌پولی و نداری می‌ترسند؛ نه به این دلیل که بیمار خواهند شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی