تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ذوالقدر: جوجه‌ها را در اختیار کمیته امداد قرار می‌دادید

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به موضوع معدوم سازی جوجه های یک روزه گفت: به جا بود این جوجه ها را برای توزیع میان زنان سرپرست خانوار و نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار می دادید.

کد خبر: ۵۹۲۱۰
۱۴:۵۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز - سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: از زحمات معلمان به خصوص در این شرایط بحرانی که در فضای مجازی حاضر شده و به فرزندان عزیز ما آموزش می دهند تشکر می کنم، قطعا باید به امر آموزش بیشتر توجه کرد، دو ماه است که مدارس و دانشگاه ها تعطیل بوده و باید برای آنها تدبیر جدی انجام شود، البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که البته کافی نیست.

وی افزود: نرم افزار شاد که آموزش و پرورش به شدت برای آموزش در فضای محازی بر آن تکیه دارد تنها در دسترس ۲۰ الی ۳۰ درصد دانش آموزان کشور است، دانش آموزان مناطق محروم به کتب درسی به سختی دسترسی دارند چه برسد به لپ تاب و تلفن همراه هوشمند و رایانه که برای قشر عظیمی از دانش آموزان در مناطق محروم کالایی لوکس محسوب می شود.

ذوالقدر گفت: زیرساخت ها و اینترنت در برخی روستاها و مناطق بسیار ضعیف و دارای اختلال می باشد، وزیر با توجه به پیش بینی های موجود که ممکن است کرونا سال تحصیلی آتی را نیز تحت تأثیر قرار دهد، سازوکاری را تدبیر کند که عدالت آموزشی محقق شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: تغییر ساعات اداری برای کنترل و مدیریت ترافیک اگرچه اقدامی بسیار مناسب است اما فراموش نشود که مدارس و مهدکودک ها همچنان تعطیل بوده و مادران شاغل نیازمند حمایت بیشتر بوده و باید از فرصت دورکاری و کاهش ساعات اداری برخوردار شوند، کرونا تمام حوزه ها را متأثر کرده است، اصحاب فرهنگ و رسانه فرصت ها را از دست داده و روزنامه ها با نسخه های الکترونیکی منتشر می شوند که مورد استقبال مخاطبان نبوده و نیاز به حمایت های مالی و معنوی دارند.

ذوالقدر گفت: کرونا سفره های برخی اقشار آسیب پذیر را کوچک و کوچک تر کرده و روزهای سختی را برای آنها رقم زده است که باید هرچه زودتر و به صورت عادلانه کمک معیشتی وام در اختیار آنها قرار گیرد، به خصوص به زنان سرپرست خانوار و هنرمندان توجه شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به رییس قوه قضاییه بیان کرد: باید به موضوع جوجه کشی که خلاف شرع و قانون بوده و صرفه اقتصادی هم نداشت رسیدگی فوری کنید، به جا بود که این جوجه ها در اختیار کمیته امداد قرار می گرفت تا میان نیازمندان و زنان سرپرست خانوار توزیع شود.

ذوالقدر ادامه داد: عرضه سهام شستا در بازار بورس باید با دقت و نظارت انجام شود که حق کسی ضایع نشود.

نماینده مردم تهران افزود: با توجه به هشدار احتمال هجوم موج جدید ملخ صحرایی به کشور که در برخی اخبار و بر اساس پیش‌بینی سازمان فائو انجام شده تدابیر لازم را بیندیشند، متأسفانه صیادان هنوز یارانه سوخت دریافت نکرده و برای دریافت مجوز ماهیگیری مشکلاتی دارند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: در روزها پایانی مجلس دهم هستیم و نقدهایی به این مجلس وارد است، برخی انتظارات  به خصوص از سوی جامعه زنان از مجلس و فراکسیون زنان وجود داشته است،‌ اما برخی از این نقدها بدون نگاه جامع به مسائل روز و واقعیات جامعه بوده و از روی میل شخصی نه در چهارچوب مصالح و منطق نگاشته می شود.

ذوالقدر در پایان اضافه کرد: اقدامات بسیاری برای بیمه زنان سرپرست خانوار، تخصیص بودجه سنواتی، کاهش ساعات اداری، پیگیری توانمندسازی زنان روستایی و عشایر، تقویت مشاغل خرد و صنایع دستی، پیگیری اجرای قانون مرخصی زایمان و طرح جمعیت و تعالی خانواده و آموزش اجباری حین ازدواج و تسهیل ازدواج از سوی کمیسیون فرهنگی و فراکسیون زنان و اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی ازدواج، برخی از تلاش ها بود که انتظار است با انصاف و به دور از غرض ورزی به آن توجه شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی