تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

برداشت گل محمدی در خراسان جنوبی آغاز شد/ فعالیت ۷ واحد فرآوری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: سطح کشت گل محمدی در استان خراسان‌جنوبی ۲۶۰.۷ هکتار است، که از این میزان ۱۵۵.۵ هکتار بارور و مابقی غیربارور است.

کد خبر: ۵۹۱۵۴
۱۲:۳۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

برداشت گل محمدی در خراسان جنوبی آغاز شد/ فعالیت ۷ واحد فرآوری

دیدارنیوز ـ محمدرضا اکبری، امروز سه شنبه دوم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت گل محمدی تا اواخر اردیبهشت‌ماه در این استان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود ۳۶۵ تن گل محمدی از باغ‌های استان برداشت شود.
 
وی با بیان اینکه گل محمدی با توجه به شرایطی که استان دارد یکی از گیاهان بسیار مقاوم به تنش‌های محیطی است، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی ظرفیت فوق‌العاده‌ای در تولید گل محمدی دارد.
 
وی اظهار کرد: نیاز آبی بسیار کم، قابلیت کشت دیم، سازگار به شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش‌های محیطی موجود، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین‌های فقیر و سنگلاخی، از مزایای کشت گل محمدی است.
 
اکبری با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان جنوبی به شهرستان سربیشه اختصاص دارد، تصریح کرد: گل محمدی برداشت شده در خراسان جنوبی به روش‌های صنعتی و سنتی گلاب‌گیری می‌شود و علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از افزایش ۳۰ درصدی سطح زیرکشت گل محمدی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد بهره‌برداران گل محمدی در استان ۳۱۰ نفر هستند و در استان هفت واحد فرآوری فعالیت دارند که ۵۰ درصد گل تولیدی استان را فرآوری می‌کند.
 
وی یادآور شد: علاوه بر بحث‌های اسانس‌گیری و فرآوری غنچه از این گل برای تغذیه زنبور‌های عسل، تولید مربا و گلاب نیز استفاده می‌شود و ۵۰ درصد دیگر گل محمدی تولیدی به خارج از استان صادر و غنچه این گل نیز از طریق یک شرکت خریداری و به هندوستان صادر می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی