تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

مطالعات صنعتی دریاچه نمک باید با ملاحظات زیست محیطی همراه باشد

مدیرکل محیط زیست استان قم بر لزوم مطالعات و پیوست‌های زیست محیطی در توسعه صنعتی دریاچه نمک تاکید کرد.

کد خبر: ۵۹۱۳۴
۱۱:۵۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

مطالعات صنعتی دریاچه نمک باید با ملاحظات زیست محیطی همراه باشد

دیدارنیوز ـ سید رضا موسوی مشکینی دوشنبه شب در نشست خبری مجازی به مناسبت دوم اردیبهشت ماه روز جهانی «زمین پاک» با ذکر این مطلب که ایجاد سایت پسماند ویژه درقم از اهمیت و حساسیت بسیاری برخوردار بوده و باید هرچه سریع‌تر انجام شود، گفت:استقرار واحد‌های جدید ذوب سرب در استان قم از سال ۹۲ ممنوع شده و مجوزی در این رابطه صادر نمی‌شود.
 
وی افزود: واحد‌های موجود ذوب سرب درقم نیز به شدت تحت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست قرار دارند. اینکه در سال‌های اخیر قوانین زیست محیطی خوبی درخصوص هوای پاک، خاک و تالاب‌ها به تصویب رسیده است.
 
وی گفت: متأسفانه با وجود پاسخگویی سازمان محیط زیست در رابطه با مسائل زیست محیطی، بسیاری از مؤلفه‌های آن در اختیار این سازمان قرار ندارد. نباید فراموش کرد که سازمان محیط زیست یک دستگاه نظارتی است، اما ساختار تشکیلاتی و اعتبارات اختصاص یافته به این سازمان، اصلا تناسبی با جایگاه بسیار مهم آن در کشور ندارد.
 
وی با اشاره به آلودگی هوا در قم گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته علاوه بر معضل گرد و غبار در روز‌های گرم سال، شاهد افزایش شدت آلودگی هوا در شهر قم بوده ایم که بسیار جدی و قابل تأمل است. البته باید گفت که برنامه ریزی و اقدامات جدی در سریعترین زمان در رابطه با کاهش آلودگی هوا نداشته باشیم، شرایط سخت تری خواهیم داشت.
 
مدیرکل محیط زیست قم، با ذکر این مطلب که در سال گذشته برای نخستین بار پدیده وارونگی دما در روز‌های سرد سال، مدارس را به تعطیلی کشاند، اظهارکرد: در همین زمینه طرح مطالعاتی در رابطه با سهم هرکدام از منابع آلاینده و سناریو‌های پیشنهادی که در مراحل پایانی قرار دارد، در حال انجام است.
 
وی از عدم حمایت جدی از اداره کل محیط زیست در رابطه با استقرار واحد‌های هیدروکربنی در استان قم گلایه کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر محدودیت خاصی برای استقرار این واحد‌های صنعتی به جز ضوابط استقرار نداریم و از این بابت نگرانی‌های خود را اعلام کرده‌ایم.
 
موسوی اظهارکرد: مکان‌یابی و مطالعات لازم برای ایجاد سایت پسماند ویژه در این استان انجام شده و در مرحله فراخوان برای تعیین پیمانکار صلاحیت دار هستیم.
 
مدیرکل محیط زیست استان بیان کرد: در خصوص کشتار جوجه‌های یک روزه هم باید گفت که این موضوع از منظر حقوق حیوانات باید مورد توجه قرار گرفته و متأسفانه یکی از عوارض صنعتی شدن به دور از نگاه توسعه پایدار است و باید از سوی دستگاه‌های تخصصی با جدیت پیگیری شود.
 
موسوی بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به مسائل زیست محیطی در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: در پیرامون شهر قم با وجود توسعه مناطق مسکونی، همچنان شاهد فعالیت گسترده برخی واحد‌های صنعتی هستیم و باید برای انتقال این صنایع به شهرک‌ها و نواحی صنعتی سریعا اقدام شود.
 
وی افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا لازم است که از اقدامات شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی قم در رابطه با پسماند‌های بیمارستانی در دوران کرونا قدردانی کنیم. بر اساس دستورالعمل جدید، تمامی پسماند‌های عادی و عفونی بیمارستان‌ها "اتوکلاو" شده و وضعیت جمع آوری و دفع این پسماند‌ها نسبتا مطلوب است.
 
مدیرکل محیط زیست قم بیان کرد: در زمینه اجرای طرح‌های صنعتی در دریاچه نمک نیز باید گفت که واقعا یک سطرح مطالعات زیست محیطی در این زمینه وجود ندارد. هر اقدامی که موجب تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی در این منطقه شود، بسیار خطرناک و آسیب زا خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی