تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان خبر داد:

اعلام جزئیات دستمزد مبنای کسر حق بیمه سال ۹۹

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: جزئیات دستمزد مبنای کسر حق بیمه ۹۹ اعلام شد.

کد خبر: ۵۸۹۳۲
۱۸:۵۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

اعلام جزئیات دستمزد مبنای کسر حق بیمه سال ۹۹

دیدارنیوز ـ مسعود علی‌یاری در رابطه با اعلام وصول بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۹۹، اظهار کرد: بنابر بخش‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی موضوع تصویب‌نامه در جلسه مورخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در خصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه سال ۹۹ اعلام شد.

 

وی با اشاره به اینکه حداقل دستمزد روزانه بر مبنای وصول حق بیمه، بیمه‌شدگان مشمول قوانین کار و تامین‌اجتماعی (به استثنای مشاغل و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع) مبلغ ۶۱۱ هزار و ۸۰۹ ریال اعلام شده است، افزود: همچنین سایر سطوح دستمزدی بر اساس آخرین دستمزد روزانه سال ۱۳۹۸، معادل ۱۵ درصد به‌علاوه رقم ثابت روزانه به مبلغ ۳۰ هزار و ۳۳۸ ریال به نسبت آخرین دستمزد در سال ۹۸ افزایش پیدا می‌کند.

 

این مسئول در رابطه با پرداخت چهار میلیون ریال از سوی کارفرمایان به کارگران در سال ۹۹ برای بن کالا، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی کار و برای افزایش رضایت‌مندی کارگران و به منظور تثبیت و تسری به همه کارگران دائم و موقت، مقرر شد که از ابتدای سال ۹۹ کمک‌هزینه اقلام مصرفی خانوار به‌عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای، ماهانه مبلغ چهار میلیون ریال از سوی کارفرمایان به کارگران پرداخت شود.

 

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان با بیان اینکه کارفرمایان باید در هنگام تنظیم صورت مزد و مزایا نسبت به درج مبلغ چهار میلیون ریال همراه با سایر اقلام از جمله پایه سنواتی، حق مسکن و خواربار در ایام اشتغال و ... اقدام کنند، ادامه داد: حداقل مبنای پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان تامین اجتماعی، ادامه بیمه به صورت اختیاری برابر ۱.۲ درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار خواهد بود. حداقل مبنای حق بیمه، بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی مشاغل آزاد در سال ۹۹ روزانه معادل رقم ۶۱۱ هزار و ۸۰۹ ریال خواهد بود.

 

وی در رابطه با مبلغ پرداختی مقرری بیمه بیکاری، افزود: همه پرداختی‌های مقرری‌بگیران بیمه بیکاری که از اول فروردین ۹۹ به بعد است، با رعایت حداقل دستمزد سال ۹۹ خواهد بود.

 

این مسئول با بیان اینکه ضرایب دستمزد رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و کارگران ساختمانی بر اساس درجه مهارت همانند سالیان گذشته و بر اساس همان ضریب اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق بیمه نیز ۷ برابر حداقل دستمزد روزانه و معادل ۴ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۶۶۳ ریال تعیین می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی