تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی:

رکورد آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی شکست

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: طی بارندگی‌های اخیر ظرفیت آبگیری سازه‌های آبخیزداری استان تکمیل شد و به بیش از ۷۷ میلیون متر معکب آب رسیده است.

کد خبر: ۵۸۹۱۸
۱۷:۵۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

رکورد آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی شکست

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی علیرضا نصرآبادی اظهار کرد: هزار و ۹۱۸ سازه‌ی آبخیزداری اعم از بند خاکی، سنگی ملاتی، گابیون و… در استان احداث شده است.

 

وی ظرفیت و حجم مخازن این سازه‌ها را بیش از ۷۸ میلیون و ۶۶۸ هزار متر مکعب اعلام کرد که در بارندگی‌های امسال تقریباً تمام این ظرفیت آبگیری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها از آبان ماه ۹۸ تا فروردین ماه ۹۹ در این سازه‌ها ذخیره شده گفت: آبگیری سازه‌ها در آبان، دی و بهمن ۹۸ به بیش از ۱۲ میلیون و ۵۶۲ متر مکعب رسید.

 

وی درباره بارندگی‌های فروردین ماه ۹۹ نیز اضافه کرد: بارندگی‌های ۳ تا ۶ فروردین حجم آبگیری را به بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب رساند.

 

نصرآبادی ادامه داد: بارندگی‌های ۱۰ تا ۱۴ فروردین ذخیره را به بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب رساند.

 

وی با توجه به شدت بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۰ فروردین ماه اعلام کرد: حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری بعد از این بارندگی‌ها به به بیش از ۳۰ ملیون متر مکعب رسید که شاهد سر ریز سازه‌ها بودیم.

 

نصرآبادی با خرسندی از اعلام اینکه ظرفیت و حجم آبگیری تمام سازه‌های آبخیزداری استان تکمیل شده است گفت: ۷۷ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۱۸۰ متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری استان استحصال شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اعلام این مطلب از احیای قنوات بایر و نیمه دایر در بسیاری از روستا‌های پایین دست این سازه‌ها خبر داد.

 

به گفته نصرآبادی احیای کشاورزی، امید به زندگی و برگشت به روستاها، جلوگیری از تخریب چاه‌ها و قنات‌ها در اثر سیل و نیز کنترل سیلاب از جمله دستاورد‌های سازه‌های آبخیزداری برای استان بوده است که با توجه به اعتبارات صندوق توسعه می‌توان امیدوار بود مسئولان ملی در تصویب و تخصیص اعتبارات بیشتر و در سطح استانی برای انجام مطالعات آبخیزداری همکاری بیشتری با منابع طبیعی استان داشته باشند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی