تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

قاچاق چوب بیخ گوش جنگل‌های طارم

فرمانده انتظامی شهرستان طارم از کشف ۸ تن چوب قاچاق از یک دستگاه کامیون خبر داد.

کد خبر: ۵۸۵۶۵
۱۰:۴۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

قاچاق چوب بیخ گوش جنگل‌های طارم

دیدارنیوز ـ سرهنگ داوود مرادی با اشاره به عزم جدی پلیس برای مبارزه با قاچاق، اظهار کرد: در راستای مبارزه با انواع قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان طارم حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور چورزق – تهم به یک دستگاه کامیون مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

 

وی گفت: پس از توقف خودرو، ماموران در بازرسی از این خودرو ۸ تن چوب قاچاق را کشف کردند که ارزش تقریبی کالا‌های کشف شده بیش از ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. کالا‌های کشف شده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع مربوطه شد.

 

همجواری شهرستان طارم با استان گیلان و نفوذ رطوبت از این استان به منطقه و وجود آب و هوای خاص مدیترانه‌ای در این شهرستان باعث شده منابع‌طبیعی آن به یکی از زیباترین مناطق استان زنجان و شاید ایران تبدیل شود، تا جایی که وجود مراتع و جنگل‌های طبیعی به این شهرستان جلوه خاص و زیبایی داده است.

 

جنگل‌های طارم در مناطقی مانند جنگل ارس جیش‌آباد، چرزه، جمال‌آباد، مینا، خساره، سردآب و ... قرار دارد و علاوه بر ارس در این منطقه، گونه‌های جنگلی دیگری شامل بنه، بلوط، بادام وحشی، زالزالک، سیاه‌تلو، انار وحشی، نارون، زبان گنجشک، داغ‌داغان و ... وجود دارد.

 

تنوع درختان در شهرستان طارم سبب شده است که چشم طمع قاچاقچیان چوب همواره به دنبال جنگل‌های آن باشد. مقصد اغلب چوب‌های قطع شده طارم شهر‌های شمالی کشور است که در طی سال‌های اخیر روند قاچاق این ماده باارزش از دل هندوستان ایران به دلیل افزایش قیمت چوب روند صعودی به خود گرفته است که تداوم روند می‌تواند مرگ جنگل‌های طارم را رقم بزند.

 

هر چند با بالا رفتن تب قطع درختان در طارم اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با این پدیده توسط دستگا‌های مرتبط صورت گرفته است، اما اگر همه ما انسان‌ها به این نکته واقف باشیم که بدون محیط زیست زندگی بشر بر روی زمین امکان‌پذیر نیست و با قطع درختان زندگی را برای نسل‌های آینده سخت‌تر کرده و زمینی بی‌رحم را برای آن‌ها به یادگار خواهیم گذاشت قطعا دستی به سوی اره برقی نخواهد رفت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی