تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
هشدار سطح نارنجی؛

سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود/ احتمال آبگرفتگی معابر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اعلام هشدار سطح نارنجی در استان بوشهر گفت: سامانه بارشی جدیدی وارد استان بوشهر می‌شود که شدت بارندگی‌های رگباری در روز پنجشنبه خواهد بود.

کد خبر: ۵۸۱۵۶
۱۴:۲۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود/ احتمال آبگرفتگی معابر

دیدارنیوز ـ فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز چهارشنبه یک سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد خلیج فارس و استان می‌شود.
 
وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود فعالیت این سامانه ابتدا در جنوب خلیج فارس و مناطق جنوبی استان آغاز و به تدریج از چهارشنبه شب و طی روز پنج شنبه ضمن افزایش شاخص‌های ناپایداری و تقویت سامانه بارشی، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد، سایر نواحی استان را نیز در برگیرد.
 
شدت بارندگی‌های رگباری در روز پنجشنبه
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: با توجه به شدت بارندگی‌های رگباری در روز پنجشنبه در نیمه جنوبی و مناطق شرقی و مرتفع استان، نسبت به آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، وقوع صاعقه و بروز خسارات احتمالی در مزارع و باغات کشاورزی در این مناطق هشدار داده می‌شود.
 
وی زمان فعالیت این سامانه را چهارشنبه تا جمعه دانست و اضافه کرد: چهارشنبه‌شب و پنجشنبه فعالیت این سامانه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
 
بارش تگرگ در مناطق مستعد
شکوهی پور نوع مخاطره این سامانه را رگبار و رعد و برق (گاهی شدید)، بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی وزش تندباد‌های لحظه‌ای و وقوع صاعقه دانست.
 
وی افزود: منطقه اثر این سیستم غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان شهرستان‌های جم، دیر، کنگان و عسلویه، همچنین شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان و بخش‌هایی از شهرستان بوشهر خواهد بود.
 
آب‌گرفتگی معابر
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: روز پنج شنبه شاهد آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ی فصلی، بروز خسارات احتمالی در مزارع و باغات کشاورزی خواهیم بود.
 
وی گفت: توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفر‌های غیرضروری اتخاذ شود.
 
خطر برای محصولات کشاورزی
شکوهی پور تصریح کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش‌های رگباری روز پنج شنبه در نیمه جنوبی و شرقی استان، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.
 
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: به دلیل احتمال وقوع صاعقه، باید از قرار گرفتن در ارتفاعات، فضای باز، زیر درختان و تأسیسات فلزی پرهیز شود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی