تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

کاهش سرعت روند صعودی مسمومیت با الکل در فارس

طی یک هفته اخیر و بر خلاف هفته‌های ابتدایی شیوع کروناویروس در کشور، شاهد کاهش قابل توجه سرعت روند صعودی مسمومیت با الکل در استان فارس هستیم.

کد خبر: ۵۸۰۷۹
۱۱:۱۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

کاهش سرعت روند صعودی مسمومیت با الکل در فارس

دیدارنیوز ـ طی هفته‌های اول شیوع کروناویروس در کشور و براساس ترویج شایعاتی در خصوص تاثیر الکل بر ضدعفونی شدن مجاری دهانی و کاهش احتمال ابتلا به کووید۱۹، شاهد سیر صعودی تعداد افرادی که با علائم مسمومیت الکلی به مراکز درمانی فارس مراجعه می‌کردند؛ بودیم به طوریکه آمار فوت شدگان بر اثر مسمومیت با الکل، با سرعت به عدد ۷۰ نفر رسید.
 
در یک هفته اخیر و با توجه به حجم اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در خصوص بی تاثیر بودن مصرف خوراکی الکل بر روند ابتلا به بیماری کووید۱۹ و فعالیت گسترده دانشگاه علوم پزشکی در ارتقاء آگاهی‌های عمومی در این خصوص و اقدامات انتظامی و امنیتی انجام شده در راستای برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مشروبات الکلی، شاهد کم شدن سرعت مسمومیت با الکل در استان فارس و مرگ ناشی از این مسمومیت بودیم.
 
رئیس اورژانس استان فارس با اشاره به اضافه شدن تعداد فوت شدگان ناشی از مسمومیت با الکل به ۹۳ نفر تا صبح دوشنبه ۲۵ فروردین، خاطرنشان کرد که این تعداد طی روز‌های بیستم تا ۲۵ فروردین ۲ نفر افزایش داشته است.
 
محمدجواد مرادیان خاطرنشان کرد که شمار مسموم شدگان بر اثر مصرف الکل از صبح روز بیستم فروردین تا صبح امروز از ۷۲۷ نفر به ۷۸۲ نفر افزایش یافته و این نیز نشان دهنده کاهش آمار این مراجعان است.
 
مرادیان در عین حال اضافه کرد: از تعداد ۷۸۲ نفری که به علت مسمومیت با الکل به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، ۶۸۹ نفر بستری شده و تحت درمان هستند.
 
این مقام مسئول بار دیگر تاکید کرد که مصرف خوراکی الکل، نه تنها در پیشگیری از شیوع کروناویروس و ممانعت از ابتلا به کووید۱۹ تاثیری ندارد، بلکه لطمات غیرقابل جبرانی به اندام‌های حیاتی بدن وارد خواهد کرد؛ بطوریکه امکان از کار افتادن کلیه‌ها و مرگ را به دنبال دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی